close

Πότε και πώς να κάνετε αποτοξίνωση

Η αποτοξίνωση του οργανισμού μας είναι μια υγιεινή συνήθεια που πολλοί από μας δεν την έχουν εντάξει στο εβδομαδιαίο ή έστω στο μηνιαίο πρόγραμμά τους. Ίσως γιατί κακώς πιστεύουν ότι είναι κάτι που θα τους ταλαιπωρήσει. Όμως αντίθετα η αποτοξίνωση είναι μια απλή διαδικασία, και κυρίως ωφελεί σοβαρά τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας.

Με τον όρο αποτοξίνωση εννοούμε τη φυσιολογική διαδικασία του οργανισμού να εξουδετερώνει και να αποβάλλει τις τοξίνες καθώς και τη διαδικασία της απορρόφησης και αξιοποίησης των θρεπτικών συστατικών των τροφών.

Οι τοξίνες είναι ουσίες που όταν συσσωρεύονται σε μεγάλες ποσότητες στον  οργανισμό μας μπορεί να  μπλοκάρουν διάφορες λειτουργίες του, με αποτέλεσμα να τον κουράζουν και να τον επιβαρύνουν. Αντίθετα ένας απαλλαγμένος από τις τοξίνες οργανισμός μας προσφέρει αίσθημα ευεξίας και ενέργειας. Γιατί οι τοξίνες είναι είτε υποπροϊόντα του φυσιολογικού μεταβολισμού των κυττάρων (όπως η αμμωνία ή το γαλακτικό οξύ), είτε των βακτηρίων ή ακόμα και των ορμονών του στρες. Επίσης, μπορούν  να εισέλθουν στον οργανισμό μας μέσω των επεξεργασμένων τροφών, του νερού, των φαρμάκων, του καπνίσματος, του αλκοόλ, της καφεΐνης καθώς και μέσω περιβαλλοντικών παραγόντων όπως των φυτοφαρμάκων και της ρύπανσης του αέρα στις μεγαλουπόλεις.

Παρότι η αποτοξίνωση είναι μια συνεχής φυσική διαδικασία η οποία εκτελείται μέσα από τα διάφορα απεκκριτικά όργανα του σώματος (κυρίως το συκώτι, το έντερο, τα νεφρά, τη λέμφο και το δέρμα) μας κάνει καλό να την ενισχύσουμε και με την κατάλληλη διατροφή.

Πότε και πώς να κάνουμε αποτοξίνωση

Η καλύτερη μέρα για να κάνουμε αποτοξίνωση είναι η επόμενη μέρα μετά από κάποια διατροφική «κραιπάλη». Αν βγεις και πιείς πολύ το Σάββατο επίλεξε την Κυριακή για να «καθαρίσεις» τον οργανισμό σου. Ή αν έχεις καθιερώσει να τρως λίγο πιο άτσαλα την Κυριακή, η Δευτέρα είναι ιδανική για αποτοξίνωση ώστε να ξεκινήσει η εβδομάδα σου με τον πιο δυναμικό τρόπο.

Μετά από ένα λιπαρό ή αμυλούχο γεύμα εμείς σου προτείνουμε την αποτοξίνωση που προτείναμε και στη Χριστίνα Λαμπίρη.

ΑΠΟΤΟΞΙΝΩΤΙΚΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Πρωινό 2-3 παξιμαδάκια από χαρούπι και μια μερίδα τυρί.

Δεκατιανό 1 φλ. σταφύλι

Μεσημεριανό 1 φλ. 200 γρ κατσικίσιο γιαούρτι 3% λιπαρά , 1 μπανάνα και 2 κριτσίνια ολικής με κολοκυθόσπορο

Απογευματινό 20 φιστίκια Αιγίνης

Βραδινό 2 αυγά και αγγούρι

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, αν πεινάμε, καταναλώνουμε επιπλέον λευκές πρωτεΐνες, όπως τυρί χαμηλών λιπαρών, γαλοπούλα, αυγό, ασπράδια, γιαούρτι, γάλα κ.λπ.

Πίνουμε άφθονο νερό και 2 φλ. πράσινο τσάι .

Υ.Γ. Το πρόγραμμα αυτό είναι χαμηλών θερμίδων οπότε δεν επιτρέπεται να γίνει επιπλέον μέρες και καλό θα ήταν αν έχετε οποιοδήποτε πρόβλημα υγείας να μην το ακολουθήσετε πριν συμβουλευτείτε κάποιον ειδικό.

 


Η Εμμανουέλα Φωτεινού είναι Βιολόγος και αποφοίτησε από το τμήμα Θετικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές συνεχίστηκαν στο Βιολογικό Αθήνας όπου απέκτησε με Άριστα τον τίτλο της κλινικής Βιοχημικού με εξειδίκευση στη Μοριακή Διαγνωστική. Η κατεύθυνση που εξειδικεύτηκε είναι αυτός της κλινικής βιοχημείας και της έρευνα στον καρκίνο. Παράλληλα ασχολήθηκε με την προληπτική Ιατρική βασισμένη στη διατροφή παίρνοντας πιστοποίηση από το University of California San Francisco. Η πρακτική εφαρμογή της ολιστικής προσέγγισης σε θέματα υγείας βασισμένα στη διατροφή συμπληρώθηκε με ιδιωτικό διετές πτυχίο για τη λήψη του τίτλου του Σύμβουλου Διατροφής. Είναι ιδιοκτήτρια από το 2014 του Πρότυπου Κέντρου Ευεξίας στο κέντρο της Αθήνας και παρέχει συμβουλές βελτίωσης της υγείας και της εικόνας μας βασισμένες σε αλλαγές της διατροφής μας που οδηγούν σε ορθότερη βιοχημεία του σώματος μας. Στο χώρο της παρέχονται συμβουλές για θέματα που αφορούν την οστεοπόρωση , τον πονοκέφαλος , τη μυϊκή ενδυνάμωση , το λεμφοίδημα ,την αντιγήρανση, την ενεργοποίηση του μεταβολισμού στη κλιμακτήριο , την τόνωση του ανοσοποιητικού, την απώλεια βάρους , την ενυδάτωση , την λεμφική αποσυμφόρηση , την ευεξία και την πνευματική τόνωση, την αποτοξίνωση και όχι μόνο. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα συνεδρίων ως ομιλήτρια και έχει δημοσιεύσει σε διεθνή περιοδικά. Ασχολείται με την αρθρογράφηση σε ηλεκτρονικά περιοδικά με θέματα που αφορούν τη διατροφή και την υγεία . Εργάζεται επιπλέον ως σύμβουλος ευεξίας σε αθλητικούς ομίλους καθώς και σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης για την σωστή καθοδήγηση των νέων. Διοργανώνει πληθώρα βιωματικών εργαστηρίων για τη διαχείριση του φαγητού και έχει ένα ευρύ πλαίσιο συνεργατών για τη συμπληρωματική αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων που αποτελείται από πολλές ειδικότητες όπως φυσικοθεραπευτή , ψυχολόγο , νοσηλευτή , αισθητικό κ.α.

INSTAGRAM FEED