close

Detox water και όσα πρέπει να ξέρεις γι αυτό!

Μελέτες έχουν δείξει πως το να πίνετε νερό ενισχύει φυσικά τον μεταβολισμό, αυξάνεται η καύση των θερμίδων, ρυθμίζεται η σωματική θερμοκρασία, βοηθά ευεργετικά στην δραστηριότητα, δρα θεραπευτικά για τον πονοκέφαλο (ένα απ’ τα πιο συνηθισμένα αίτια του πονοκεφάλου είναι η αφυδάτωση), είναι ωφέλιμο για το δέρμα δίνοντας μας λάμψη και σφριγηλότητα, επιπλέον, είναι ευεργετικό για την καρδιά και για τις ανεπιθύμητες εκδηλώσεις του πεπτικού (πχ. κακή χώνεψη, δυσκοιλιότητα) σε συνδυασμό με φυτικές ίνες.

 

Μην ξεχνάμε πως ο ίδιος ο οργανισμός μας αποτελείται από 60%-70% νερό και καθημερινά αποβάλλει τουλάχιστον 2,5 λίτρα νερού με τα ούρα, την αναπνοή και τον ιδρώτα. Για αυτό το λόγο, οφείλουμε να αναπληρώνουμε τα υγρά που χάνονται καθημερινά ώστε το επίπεδο νερού στο σώμα μας να μην μεταβάλλεται.

Η αναπλήρωση του νερού του σώματος μπορεί να γίνει με  2 τρόπους:

  1. Με την  κατανάλωση νερού μέσω υγρών (π.χ. νερό, αφεψήματα βοτάνων, χυμοί)
  2. Με την  πρόσληψη νερού που προέρχεται από στερεές τροφές (π.χ. λαχανικά, φρούτα, κρέας)

Πώς θα κάνουμε όμως το νερό μας πιο «νόστιμο», έτσι ώστε να πίνουμε παραπάνω με ευχαρίστηση; Την λύση έρχεται να μας δώσει το detox water! Επίσης μπορούμε να το δούμε και με την ονομασία : infused water .

Το Detox Water ή αλλιώς νερό «με γεύσεις» είναι ουσιαστικά νεράκι μαζί με διάφορα φρούτα, λαχανικά, βότανα, μπαχαρικά ή και βρώσιμα άνθη τα οποία έχουν παραμείνει για κάποια ώρα ή ακόμα και μια μέρα ολόκληρη μέσα του. Το πρωί το νερό σας θα έχει απορροφήσει τη γεύση, το άρωμά και τα θρεπτικά στοιχεία τους και θα είναι πεντανόστιμο. Στα θετικά του στοιχεία περιλαμβάνονται -πέρα από την γεμάτη γεύση- και οι μηδενικές του θερμίδες ! Για τον παραπάνω λόγο, το detox water προωθείται και χρησιμοποιείται στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής καθώς :

  • Το να προσθέτεις «μια γεύση» στο νερό σου (π.χ. ο πιο απλός συνδυασμός : νερό με λεμόνι) σου δίνει μια αίσθηση πως δεν πίνεις σκέτο νερό και με αυτό το τρόπο ίσως αυξηθεί η ποσότητα του νερού που θα κατανάλωνες σε μια ημέρα.
  • Η προσθήκη διαφόρων μεταλλικών στοιχείων και εκχυλισμάτων βοτάνων στο νερό αυξάνει τη διατροφική του αξία, συνδυάζοντας τη διαδικασία της ενυδάτωσης με την ταυτόχρονη πρόσληψη ωφέλιμων συστατικών.
  • Η ζάχαρη από τα φρούτα που μπορείς να προσθέσεις στο detox water σου μπορεί να σε βοηθήσει να ανακουφίσεις την επιθυμία σου για γλυκό.
  • Το detox water είναι ο κατάλληλος αντικαταστάτης για τα θερμιδογόνα αναψυκτικά και τους ζαχαρούχους χυμούς φρούτων (φρουτοποτά).

Αφήστε το νερό να «καθίσει» για λίγες ώρες για να επιτρέψει στις γεύσεις να διοχετευτούν. Όσο περισσότερο μένει, τόσο πιο γευστικό θα είναι το νερό. Ορισμένα φρούτα ή βότανα διοχετεύουν τις γεύσεις και τα αρώματα τους πιο γρήγορα από άλλα. Τα εσπεριδοειδή είναι αρκετά στιγμιαία. Τα βότανα χρειάζονται λίγο περισσότερο χρόνο. Τα μούρα χρειάζονται λίγες ώρες και θα απελευθερώσουν επίσης χρώμα στο νερό. Τοποθετήστε το detox water στο ψυγείο αμέσως μόλις το φτιάξετε, αλλά δεν βλάπτει να το αφήσετε να «καθίσει» σε θερμοκρασία δωματίου για λίγο, εφόσον έχετε σκοπό να το καταναλώσετε άμεσα. Ωστόσο, θα πρέπει να το κρατήσετε στο ψυγείο ή να βάλετε πάγο σε αυτό, αν δεν σχεδιάζετε να το χρησιμοποιήσετε αμέσως.

 

Δείτε παρακάτω πια βότανα, μπαχαρικά, φρούτα, λαχανικά και άνθη μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να κάνουμε τους δικούς μας συνδυασμούς γευστικών νερών!

Βότανα: Δενδρολίβανο, θυμάρι, μέντα, βασιλικός, κόλιαντρο, μαϊντανός, λουΐζα, φασκόμηλο, δυόσμος, γλυκάνισος, μαστίχα Χίου, μελισσόχορτο, κρόκος Κοζάνης

Μπαχαρικά: Κανέλα, κάρδαμο, φρέσκο τζίντζερ, γαρίφαλο, βανίλια, γαρίφαλο, μπαχάρι, αστεροειδής γλυκάνισος

Βρώσιμα άνθη: Τριαντάφυλλο, λεβάντα, άνθη εσπεριδοειδών, ιβίσκοι, κολοκύθες, βιολέτες (ή οποιοδήποτε βρώσιμο άνθος το οποίο είναι 100% απαλλαγμένο από φυτοφάρμακα)

Φρούτα: Μούρα διαφόρων ειδών (νωπά ή κατεψυγμένα), πεπόνι, τροπικά φρούτα, εσπεριδοειδή, μήλα, αχλάδια, καρπούζι, σταφύλια, ροδάκινα, νεκταρίνια, κεράσια, φράουλες, ακτινίδιο, ρόδι,

Λαχανικά: Αγγούρι, σέλινο, μάραθο, καρότα, βασιλικός

Νερό: Το φιλτραρισμένο νερό είναι εξαιρετικό, αλλά αν δεν έχετε σύστημα φιλτραρίσματος, το πόσιμο νερό της βρύσης είναι καλό εξίσου. Επίσης, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και ανθρακούχο νερό!

Στην αγορά υπάρχουν ειδικά παγούρια με ενσωματωμένη θήκη ή με ένα μικρό φίλτρο για να προσθέτετε εσείς τα υλικά που επιθυμείτε στο νερό σας και να πίνετε γουλιές χωρίς να πέφτουν και τα κομματάκια φρούτων/μπαχαρικών μπροστά στο στόμιο του μπουκαλιού σας! Είναι πολύ οικονομικά και τα περισσότερα έχουν φωτεινά και χαρούμενα χρώματα τα οποία θα σας φτιάξουν το κέφι!

Τελευταίο και σημαντικότατο : Δεν ξεχνάμε να πίνουμε νερό πριν διψάσουμε! Η αίσθηση της δίψας είναι ένας καθυστερημένος δείκτης αφυδάτωσης, που εμφανίζεται όταν τα κύτταρα έχουν ήδη ταλαιπωρηθεί από την έλλειψη υγρών!

πηγή:

https://efdiatrofin.gr/detox-water/


Η Εμμανουέλα Φωτεινού είναι Βιολόγος και αποφοίτησε από το τμήμα Θετικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές συνεχίστηκαν στο Βιολογικό Αθήνας όπου απέκτησε με Άριστα τον τίτλο της κλινικής Βιοχημικού με εξειδίκευση στη Μοριακή Διαγνωστική. Η κατεύθυνση που εξειδικεύτηκε είναι αυτός της κλινικής βιοχημείας και της έρευνα στον καρκίνο. Παράλληλα ασχολήθηκε με την προληπτική Ιατρική βασισμένη στη διατροφή παίρνοντας πιστοποίηση από το University of California San Francisco. Η πρακτική εφαρμογή της ολιστικής προσέγγισης σε θέματα υγείας βασισμένα στη διατροφή συμπληρώθηκε με ιδιωτικό διετές πτυχίο για τη λήψη του τίτλου του Σύμβουλου Διατροφής. Είναι ιδιοκτήτρια από το 2014 του Πρότυπου Κέντρου Ευεξίας στο κέντρο της Αθήνας και παρέχει συμβουλές βελτίωσης της υγείας και της εικόνας μας βασισμένες σε αλλαγές της διατροφής μας που οδηγούν σε ορθότερη βιοχημεία του σώματος μας. Στο χώρο της παρέχονται συμβουλές για θέματα που αφορούν την οστεοπόρωση , τον πονοκέφαλος , τη μυϊκή ενδυνάμωση , το λεμφοίδημα ,την αντιγήρανση, την ενεργοποίηση του μεταβολισμού στη κλιμακτήριο , την τόνωση του ανοσοποιητικού, την απώλεια βάρους , την ενυδάτωση , την λεμφική αποσυμφόρηση , την ευεξία και την πνευματική τόνωση, την αποτοξίνωση και όχι μόνο. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα συνεδρίων ως ομιλήτρια και έχει δημοσιεύσει σε διεθνή περιοδικά. Ασχολείται με την αρθρογράφηση σε ηλεκτρονικά περιοδικά με θέματα που αφορούν τη διατροφή και την υγεία . Εργάζεται επιπλέον ως σύμβουλος ευεξίας σε αθλητικούς ομίλους καθώς και σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης για την σωστή καθοδήγηση των νέων. Διοργανώνει πληθώρα βιωματικών εργαστηρίων για τη διαχείριση του φαγητού και έχει ένα ευρύ πλαίσιο συνεργατών για τη συμπληρωματική αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων που αποτελείται από πολλές ειδικότητες όπως φυσικοθεραπευτή , ψυχολόγο , νοσηλευτή , αισθητικό κ.α.

INSTAGRAM FEED