close

Pilates για σωστή στάση σώματος

Ένα από τα πιο κοινά παράπονα που ακούμε από τους ανθρώπους που έρχονται στο στούντιο για να ζητήσουν πληροφορίες είναι το πώς η καθιστική ζωή, η εργασία μπροστά σε έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή για πολλές ώρες, το στρες, το οτι δεν έχουν γυμναστεί για μεγάλο χρονικό διάστημα συν τις επαναλαμβανόμενες ασυναίσθητες κινήσεις της καθημερινότητας έχουν επηρεάσει λίγο ή πολύ την στάση του σώματος τους.

Το αποτέλεσμα αυτής της τάσης της εποχής είναι πολύ σοβαρό, καθώς οι συνέπειες, πέραν του αισθητικού,  συμπεριλαμβάνουν πόνους στην περιοχή της πλάτης, της μέσης, του αυχένα αλλά και των ισχίων. Οι πόνοι οδηγούν σε δυσκολία κίνησης, δυσφορία και μεγαλύτερο στρες, με αποτέλεσμα την σταδιακή απομάκρυνση από τις χαρές της ζωής και από όλα αυτά που μας αποφορτίζουν από τα προβλήματα της καθημερινότητας.

Καταλαβαίνετε λοιπόν πως η στάση του σώματος μας επηρεάζει όχι μόνο σε σωματικό αλλά και σε ψυχολογικό επίπεδο και πως η σωστή στάση του σώματος συντελεί στην καλύτερη ψυχολογία, αυτοπεποίθηση και δύναμη για ζωή…

Πώς ορίζεται η σωστή στάση σώματος; Τι ακριβώς είναι;

Στάση είναι η θέση που παίρνει το σώμα μας σε σχέση με την βαρύτητα όταν κινούμαστε, περπατάμε, τρέχουμε ή σκύβουμε για να πιάσουμε κάτι ( Δυναμική στάση), καθώς και η θέση του σώματός μας όταν δεν κινούμαστε αλλά στεκόμαστε όρθιοι, είμαστε καθιστοί ή ξαπλωμένοι( Στατική στάση).

Θεωρούμε οτι έχουμε κακή στάση όταν η σπονδυλική στήλη είναι τοποθετημένη σε αφύσικη θέση με αποτέλεσμα να υπερτονίζονται οι φυσικές της καμπύλες, αυτό οδηγεί τους μύς, τις κλειδώσεις, τους μεσοσπονδύλιους δίσκους κ.λ.π. να υπόκεινται σε πολύ μεγάλες πιέσεις. Ενδεικτικά η κακή στάση μπορεί να περιλαμβάνει, ώμους που πέφτουν μπροστά, κεφάλι που βγαίνει  μπροστά, έμφαση στην φυσική λόρδωση της μέσης, κλειδωμένα γόνατα, μεγάλη κοιλιά, δυσκολία στην αναπνοή και πολλά άλλα.

Δεδομένου ότι υπάρχει ποικιλία σωματότυπων, η κακή στάση διαφέρει από άτομο σε άτομο καθώς η σωστή στάση για κάποιον μπορεί να είναι ακατάλληλη για κάποιον άλλον,  και αντίστροφα.

Για να μπορέσουμε να έχουμε καλύτερη στάση είναι καλό να εκπαιδεύσουμε με τέτοιον τρόπο το σώμα μας ώστε να μπορεί να κάθεται, να περπατάει και να ξαπλώνει σε θέσεις που να διατηρεί τις φυσικές καμπύλες της σπονδυλικής στήλης και έτσι να καταπονεί λιγότερο την πλάτη και τον κορμό, ειδικά αν υπάρχει κίνηση ή άρση βάρους.

Η σχέση που έχουν τα οστά μας μεταξύ τους και ο τρόπος που είναι στοιβαγμένα το ένα πάνω από το άλλο ονομάζεται ευθυγράμμιση και η σωστή ευθυγράμμιση βοηθάει στην καλύτερη στάση.

Μερικά από πλεονεκτήματα της σωστής στάσης σώματος είναι:

  • Βοηθάει στη μείωση φορτίου στις επιφάνειες των αρθρώσεων που αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αρθρίτιδα.
  • Μειώνει την πίεση στους συνδέσμους που συγκρατούν την σπονδυλική στήλη.
  • Κρατάει τα κόκκαλα και τις αρθρώσεις ευθυγραμμισμένα ώστε οι μύες να μπορούν να δουλεύουν σωστά.
  • Μειώνει τους πόνους της μέσης, της πλάτης, του αυχένα κ.α.
  • Συμβάλλει στην καλή εμφάνιση.
  • Βοηθάει στην αναπνοή.
  • Προλαμβάνει την κόπωση γιατί οι μύες χρησιμοποιούνται πιο αποτελεσματικά με αποτέλεσμα το σώμα να χρειάζεται λιγότερη προσπάθεια.
  • Αποτρέπει την σπονδυλική στήλη από το να υιοθετήσει αφύσικη θέση.

Το Pilates θεωρείται μια από τις καταλληλότερες μεθόδους εκγύμνασης η οποία βοηθάει σημαντικά στη δημιουργία και υιοθέτηση σωστής στάσης σώματος καθώς  εστιάζεται στα σημεία εκείνα που συμβάλουν σ’ αυτό το αποτέλεσμα όπως:

  • στην ενδυνάμωση των μυών που απαρτίζουν τον πυρήνα του σώματος μας και είναι υπεύθυνοι για την σταθεροποίηση του. Όταν το κέντρο μας είναι δυνατό μειώνεται η ένταση από τα γύρω σημεία όπως ο αυχένας, οι ώμοι, το πάνω μέρος της πλάτης.
  • στη σωστή ευθυγράμμιση.
  • στην ανάπτυξη επίγνωσης της στάσης  σώματος μας αλλά και το πως είναι η σωστή μας στάση. Με αυτόν τον τρόπο μαθαίνουμε πως να διορθώνουμε τον εαυτό μας κατάλληλα ώστε σταδιακά η νέα μας σωστή στάση να αντικαταστήσει την λανθασμένη παλιά.
  • στην εξισορρόπηση της ενδυνάμωσης και της ευλυγισίας ολόκληρου του σώματος.
  • στην καλή αναπνοή.

Αναζητήστε λοιπόν ένα στούντιο Pilates με εξειδικευμένους εκπαιδευτές οι οποίοι να μπορούν να αναγνωρίσουν την τάση του σώματος σας και να μπορούν να χρησιμοποιήσουν την μέθοδο με τέτοιο τρόπο ώστε να επωφεληθείτε τα μέγιστα.

Θα ακολουθήσει και B’ μέρος με απλές ασκήσεις που θα μπορείτε να κάνετε στο σπίτι σας καθώς και tips για την καθημερινότητα σας.


Η Νατάσα Παπαμιχάλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κορωπί Αττικής όπου από πολύ μικρή ηλικία ένιωσε την έλξη που ασκούσε πάνω της το τρίπτυχο ΣΩΜΑ-ΝΟΥΣ-ΠΝΕΥΜΑ. Προσπαθώντας να αδιαφορήσει σε αυτή της την κλίση περιπλανήθηκε σε διάφορα άλλα επαγγέλματα όπως Επαγγελματικό μακιγιάζ, lost & found department στην Aegean Airlines, υπεύθυνη καταστημάτων ένδυσης στην Μύκονο κ.α. χωρίς όμως κάτι απο αυτά να της δώσει την εσωτερική ικανοποίηση και πληρότητα που αναζητούσε. Το 2005 λοιπόν αποφάσισε να ακούσει την εσωτερική της φωνή και να ασχοληθεί με αυτό που πάντα την μάγευε, τον άνθρωπο. Διδάχτηκε την αυθεντική μέθοδο Pilates (mat+equipment) στο Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών Studio Pilates Ευίτα Ηλιοπούλου και το 2006 πήρε το δίπλωμα της και προσλήφθηκε από την δασκάλα της. Μετά από ένα περίπου χρόνο συνεργασίας αποφάσισε να αφήσει τον χώρο που μαθήτευσε και να δημιουργήσει ως συνιδιοκτήτρια το studio Pure Pilates στην Παιανία φέρνοντας την μέθοδο πιο κοντά σε περιοχές που μέχρι τότε δεν είχαν εύκολη πρόσβαση σε κάτι τόσο εξειδικευμένο. Ακολούθησε πλήθος σεμιναρίων δίπλα σε παγκοσμίου φήμης εκπαιδευτές όπως: Rael Isacowitz, Richard Orbach, Brandon Gamble, Alan Herdman, Tracey Mallet, Elizabeth Larkam, Karen Clippinger e.t.c πάνω σε θέματα όπως: • Shoulder Rehabilitation • Pilates for Scoliosis • Prenatal and Postnatal Pilates • Pilates for old ages • Pilates for hip replacement-Knee surgery Καθώς η εμπειρία της και η ενασχόληση της με διαφορετικούς σωματότυπους διεύρυνε την οπτική της, άρχισε να παρατηρεί την ανάγκη του ανθρώπου για ανακούφιση από τον πόνο. Τον όποιο πόνο. Ξεκίνησε λοιπόν να παρακολουθεί σεμινάρια μάλαξης Ayurvedic massage (Full Body, Face, Head, Vasti Therapies), Thai massage, Thai Foot & Hand massage, Βεντούζες Moxa & Guasha και να εφαρμόζει τις τεχνικές αυτές στο Pure Pilates. Με την πεποίθηση ότι είμαστε πολύ παραπάνω από ένα σώμα και για την συμμετοχή του νου στον πόνο στράφηκε στις ενεργειακές θεραπείες και μελέτες όπως: • Reiki Master • Aura Healing & Energy Medicine • Ψυχοπνευματική ανάπτυξη των Ίνκα κ Ενεργειακή Ψυχολογία • Aura-Soma Consultant • Golden Heart Merkabah • NLP Amazing Teaching Skills • Διατροφή σύμφωνα με την Κινέζικη κ Ιπποκράτειο Ιατρική Βέβαιη πλέον για το τρίπτυχο ΣΩΜΑ-ΝΟΥΣ-ΠΝΕΥΜΑ, για το πόσο σημαντικό είναι να ανακαλύψει κάποιος τον αληθινό του εαυτό και να μην νιώθει ξεχωριστός από το ΟΛΟΝ στράφηκε στην Yoga παρακολουθώντας το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Δασκάλων Yoga 200 ωρών του Yoga House. Η προσέγγιση της λοιπόν όσον αφορά την διδασκαλία της είναι ολιστική, δουλεύει ξεχωριστά τις ιδιαιτερότητες του κάθε ατόμου αγκαλιάζοντας την μοναδικότητα του και δημιουργώντας ένα περιβάλλον ασφάλειας όπου μέσα σε αυτό ο κάθε ένας απλά...θα θυμηθεί

INSTAGRAM FEED