close
ΕΤΣΙ ΖΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

12 σοβαροί λόγοι για να πίνουμε πολύ νερό καθημερινά!

Ο υγιής ανθρώπινος οργανισμός αποτελείται κατά 60% από νερό. Δεδομένου ότι με την αναπνοή, την εφίδρωση, και άλλες λειτουργίες του οργανισμού, μια ποσότητα νερού αποβάλλεται από το σώμα, προκειμένου να διατηρήσουμε την υγεία μας, είναι σημαντικό να το αναπληρώνουμε,  με την καθημερινή πρόσληψη επαρκούς ποσότητας νερού. Πιο αναλυτικά οι 12 πιο σημαντικοί λόγοι για να πίνουμε πολύ νερό  είναι οι εξής:

  1. Το νερό αποτελεί βασικό δομικό συστατικό του κυτταροπλάσματος, που είναι το θεμελιώδες κυτταρικό στοιχείο όλων των ζωντανών οργανισμών.
  2. Το νερό αποτελεί βασικό δομικό συστατικό του αίματος, που με τη σειρά του είναι ο σημαντικότερος μεταφορέας οξυγόνου και όχι μόνο, στα κύτταρα. Δηλαδή το νερό βοηθά στην καλή οξυγόνωση και στη γενικότερη τροφοδοσία του οργανισμού.
  3. Το νερό που υπάρχει στο σώμα μας επιτελεί επίσης έναν μεγάλο αριθμό σημαντικών λειτουργιών του οργανισμού μας, όπως για παράδειγμα τη ρύθμιση της θερμοκρασίας του σώματός μας.
  4. Το νερό βοηθά  στην αποβολή των τοξινών από τον οργανισμό μας.
  5. Όλα σχεδόν τα συστατικά που παίρνουμε από τη διατροφή μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τον ανθρώπινο οργανισμό μόνο μετά την αντίδρασή τους με το νερό.
  6. Το νερό προστατεύει τους ιστούς ζωτικής σημασίας, όπως ο νωτιαίος μυελός και ο εγκέφαλος.
  7. Το νερό είναι επίσης απαραίτητο για τη λειτουργία των αισθήσεων. Τα ακουστικά κύματα μεταφέρονται μέσω υγρού που βρίσκεται στο έσω αυτί. Το υγρό του οφθαλμικού βολβού συμμετέχει στη διαδικασία αντανάκλασης του φωτός για τη σωστή όραση. Για να λειτουργήσουν οι αισθήσεις της γεύσης και της όσφρησης, οι τροφές και οι ουσίες που περιέχουν πρέπει να είναι διαλυμένες σε νερό.
  8. Το νερό βοηθάει στην απώλεια βάρους, όχι μόνο γιατί αντικαθιστά αναψυκτικά και χυμούς, αφού αυτό έχει μηδενική θερμιδική αξία, αλλά και γιατί ενεργοποιεί τον μεταβολισμό.
  9. Είναι ευεργετικό για την καρδιά. Αμερικανική μελέτη που διήρκησε 6 έτη, έδειξε ότι η μεγάλη κατανάλωση νερού μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής. Συγκεκριμένα, έδειξε ότι όσοι έπιναν πάνω από 5 ποτήρια νερό την ημέρα είχαν κατά 41% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακή προσβολή, σε σχέση με εκείνους που έπιναν λιγότερο από δυο ποτήρια νερό.
  10. Το νερό βοηθάει ευεργετικά στις ανεπιθύμητες εκδηλώσεις του πεπτικού, πχ. κακή χώνεψη, δυσκοιλιότητα (σε συνδυασμό με τις φυτικές ίνες) κ.λπ.
  11. Είναι ωφέλιμο, για το δέρμα, χαρίζοντάς του λάμψη και ελαστικότητα.
  12. Είναι, επίσης, θεραπευτικό και για τον πονοκέφαλο, καθώς ένα από τα συμπτώματα της αφυδάτωσης του οργανισμού είναι και ο πονοκέφαλος- φυσικά τα αίτια του πονοκέφαλου είναι πολλά, όμως η αφυδάτωση είναι από τα πιο συνηθισμένα.

Να θυμάστε:

  • Οι ημερήσιες ανάγκες κάθε ατόμου σε νερό εξαρτώνται από το σωματικό του βάρος, τις ατμοσφαιρικές συνθήκες και τις δραστηριότητές του. Υπό φυσιολογικές συνθήκες θερμοκρασίας περιβάλλοντος και σε φυσιολογικά επίπεδα φυσικής δραστηριότητας, ο μέσος ενήλικας χρειάζεται περίπου 2,5-3 λίτρα νερό καθημερινά.
  • Τα ούρα είναι η βασική οδός απώλειας νερού. Η ποσότητά τους μπορεί να αυξηθεί με αυξημένη κατανάλωση υγρών. Τα πόσιμα υγρά, όπως το νερό , η σόδα, το γάλα, ο καφές και το τσάι αποτελούν το βασικό μέσο αναπλήρωσης των απωλειών του νερού. Ωστόσο, και οι στερεές τροφές υπολογίζονται ως πηγή νερού και μάλιστα μέσω δυο διαφορετικών τρόπων. Πρώτον, οι τροφές περιέχουν νερό σε διάφορες ποσότητες: ορισμένες τροφές όπως το μαρούλι, το πεπόνι, το σέλινο και τα περισσότερα φρούτα περιέχουν 90% περίπου νερό και πολλές άλλες τροφές περιέχουν περισσότερο από 60% νερό. Ακόμα και το ψωμί, ένα σχετικά ξηρό τρόφιμο, περιέχει 36% νερό. Τα λίπη, οι υδατάνθρακες και οι πρωτεΐνες επίσης παράγουν νερό κατά τη διάσπασή τους.
  • Νερό πρέπει να πίνουμε πριν διψάσουμε! Η αίσθηση της δίψας είναι ένας καθυστερημένος δείκτης αφυδάτωσης, που εμφανίζεται όταν τα κύτταρα έχουν ήδη ταλαιπωρηθεί από την έλλειψη υγρών.

INSTAGRAM FEED