close
ΕΤΣΙ ΖΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

Η καλή μέρα αρχίζει από το πρωί…

… λέει η σοφία του λαού,  αλλά εμείς… πέρα βρέχει. Πού πολύ απλά σημαίνει ότι οι πρωινές μας (κακές) συνήθειες σαμποτάρουν την καλή μας διάθεση και την ενεργητικότητά μας ολόκληρη την υπόλοιπη μέρα.

Επιβεβαίωση για το αληθές του λόγου, έρχονται σήμερα να μας δώσουν οι εκατοντάδες σχετικές με το well – being μελέτες, σύμφωνα με τις οποίες αρκεί να υιοθετήσουμε 5 καλές συνήθειες,  μόλις ξυπνήσουμε το πρωί, για να γεμίσουμε με θετική ενέργεια και για να είμαστε δραστήριοι όλη μέρα.

  1. Συγκεντρωθείτε στην αναπνοή σας

Εστιάζοντας για λίγα λεπτά την προσοχή σας στην αναπνοή σας, δίνετε στον εαυτό σας τη δυνατότητα να αποκτήσει συνείδηση της ενέργειας που μπαίνει μέσα σας με κάθε εισπνοή, καθώς και της αποφόρτισης από τυχόν αρνητικά συναισθήματα, με κάθε εκπνοή.

Δεν είναι τυχαίο επισημαίνουν οι ερευνητές, ότι κάθε φορά που νιώθουμε, στρεσαρισμένοι, αγχωμένοι, εκνευρισμένοι, ή θυμωμένοι, άθελά μας, παίρνουμε βαθιές αναπνοές.

Γι’ αυτό, μόλις σηκωθείτε από το κρεβάτι, σταθείτε μπροστά σε ένα ανοιχτό, ή έστω μισάνοιχτο παράθυρο, κλείστε τα μάτια σας, συγκεντρωθείτε στον αέρα που εισπνέετε, και στον αέρα που εκπνέετε για 3-4 λεπτά.

  1. Ενυδατωθείτε

Όλο και πιο εμφαντικά οι διατροφολόγοι μας λένε: «Πιείτε ένα ποτήρι νερό μόλις ξυπνήσετε, ακόμα και αν δεν διψάτε».

Και εξηγούν: Ενυδατώνοντας τον οργανισμό σας, ανεβάζετε τα επίπεδα της ενέργειας σας καθώς το νερό βοηθάει στη ροή του οξυγόνου σε όλα τα συστήματα του σώματός σας, -μυϊκό, αναπνευστικό, γαστρεντερικό- γεγονός που επιτυγχάνει το «ξύπνημα» και την τόνωσή τους, προσφέροντάς σας έτσι ένα γενικότερο αίσθημα ενέργειας.

Έχει αποδειχτεί ότι οι άνθρωποι που δεν ενυδατώνονται επαρκώς διακατέχονται από αίσθημα κόπωσης και λήθαργου.

Το ακόμα καλύτερο νέο, ιδιαίτερα για τους λάτρεις του καφέ και του τσαγιού, είναι ότι και αυτά συμβάλουν στην ενυδάτωση του οργανισμού, αν και τίποτα δεν είναι καλύτερο από το νερό, όταν μιλάμε για ενυδάτωση.

8 ποτήρια την ημέρα, το πρώτο πριν φάτε ή πιείτε οτιδήποτε το πρωί, και το τελευταίο πριν πέσετε στο κρεβάτι, είναι μια πολύ καλή βάση για όλους.

  1. Κινηθείτε

Μια βόλτα γύρω από το τετράγωνο του σπιτιού σας, ή λίγα λεπτά γυμναστικής, yoga, stretching, ή όποιες άλλες κινήσεις σας κάνουν να νιώθετε καλά,  συμβάλουν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος μέσα στο σώμα σας και στην παραγωγή ενδορφινών,  προσφέροντας σας όχι μόνο σωματική αλλά και ψυχική ενέργεια – η αίσθηση ότι φροντίζουμε τον εαυτό μας αποτελεί σημαντικό παράγοντα μιας ποιοτικής ζωής.

  1. Πείτε ΝΑΙ στο πρωϊνό γεύμα

Το πρωινό γεύμα είναι σημαντικό για την εισροή ενέργειας στο σώμα μας. Ιδανικά ένα πρωϊνό πλουσιότερο σε πρωτεϊνη και καλά λιπαρά, και λιγότερο σε υδατάνθρακες και ακόμα λιγότερη ζάχαρη, συμβάλει στη διατήρηση των  επιπέδων ενέργειας του σώματός μας ολόκληρη την ημέρα.

Η πρόσληψη πολλής ζάχαρης, επισημαίνουν οι διατροφολόγοι, μετά από λίγη ώρα θα προκαλέσει αίσθημα κούρασης, πείνας και την ανάγκη για περισσότερη ζάχαρη.

  1. Αγνοήστε… το κινητό σας

Ανοίγοντας το κινητό σας τηλέφωνο πρωί πρωί, και σκρολάροντας στις ειδήσεις ή τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,  ουσιαστικά είναι σαν να επιτρέπετε σε κάποιον άλλον ή σε κάτι άλλο, να σας υπαγορεύσει πώς να νιώσετε και τι να σκεφτείτε.  Ο καταιγισμός όλων αυτών των πληροφοριών είναι εξοντωτικός και ας μη το αντιλαμβάνεστε εκείνη τη στιγμή.

ΟΧΙ, δεν σας λέμε να μην ενημερώνεστε ή να μην επικοινωνείτε με τον έξω κόσμο. Απλώς σας λέμε πριν το κάνετε, να αφιερώσετε λίγη ώρα αποκλειστικά στον εαυτό σας. Να πιείτε ήσυχα τον καφέ ή το τσάι σας και να φάτε το πρωϊνό σας, να φτιάξετε το πρόγραμμα της ημέρας σας, να πλυθείτε να ντυθείτε, και μετά να ασχοληθείτε με όλους και όλα τα άλλα.


INSTAGRAM FEED