close
ΥΓΕΙΑ

Αχ αυτές οι αγαπημένες μας οθόνες…

Δεν μπορούμε πια να ζήσουμε χωρίς αυτές, αλλά οι πολλές ώρες μπροστά στις οθόνες της τηλεόρασης, του κομπιούτερ, του τάμπλετ και του κινητού, είναι επιστημονικά επιβεβαιωμένο ότι «κλέβουν» τον ύπνο μας, και όχι μόνο: Κουράζουν τα μάτια μας, φορτώνουν το μυαλό μας με περισσότερες απ’ όσες πληροφορίες μπορεί να αντέξει και βαραίνουν τον ψυχισμό σας με αχρείαστο στρες.

Για την ακρίβεια, το μπλε φως που εκπέμπουν οι οθόνες αυτών των αγαπημένων μας τεχνολογικών θαυμάτων, μπορεί να μπλοκάρει την απελευθέρωση της μελατονίνης, της ορμόνης του ύπνου, ιδιαίτερα αν καθόμαστε μπροστά τους τις βραδινές ώρες, ή τις παίρνουμε μαζί μας στην κρεβατοκάμαρα.

Και επειδή ο ύπνος είναι καθοριστικός παράγοντας της καλής υγείας, σωματικής και ψυχικής οφείλουμε να τον φροντίσουμε ιδιαίτερα. Σύμφωνα με την επιστήμη ένας ενήλικας με πνευματική ή χειρωνακτική απασχόληση 7-10 ωρών την ημέρα, πρέπει να κοιμάται 7-9 ώρες κάθε βράδυ.

Αν λοιπόν κοιμάστε λιγότερο από 6 ώρες κάθε βράδυ, ξυπνάτε πολλές φορές μέσα στη νύχτα και στριφογυρίζετε πολλή ώρα μέχρι να σας ξαναπάρει ο ύπνος, και αν δεν θέλετε να καταντήσετε νευρικοί, ευερέθιστοι,  κακόκεφοι και με χρόνια κόπωση, είναι απαραίτητο να αλλάξετε συνήθειες:

  • Τουλάχιστον 1 ώρα πριν πέσετε στο κρεβάτι κλείστε την τηλεόραση και το τάμπλετ και αφήστε το κινητό σας στην άκρη.
  • Κάντε ένα χαλαρωτικό ντους.
  • Πιείτε ένα ζεστό ηρεμιστικό αφέψημα, ή ένα ποτήρι ζεστό γάλα με λίγο μέλι.
  • Όταν πέσετε στο κρεβάτι διαβάστε ένα βιβλίο ή ακούστε μουσική.
  • Φροντίστε ο χώρος που κοιμάστε να χρησιμοποιείτε αποκλειστικά ως κρεβατοκάμαρα και όχι για άλλο σκοπό, όπως για παράδειγμα για γραφείο ή πρόχειρο καθιστικό.

INSTAGRAM FEED