close

Oδηγός επιβίωσης για γονείς ολιγόφαγων παιδιών!

Εχετε βαρεθεί να κυνηγάτε το παιδί σας να φάει φρούτα ή σαλάτα με το μεσημεριανό φαγητό;

Περίπου στην ηλικία των 3 έως 5 χρονών οι γονείς χάνουν τον απόλυτο έλεγχο στη διατροφή του παιδιού, γιατί το παιδί αρχίζει να λείπει κάποιες ώρες εκτός σπιτιού.

Ταυτόχρονα, αρχίζουν να αλλάζουν οι διατροφικές του προτιμήσεις και αναπτύσσονται συγκεκριμένες γευστικές προτιμήσεις που συνδέονται με διάφορα εξωτερικά ερεθίσματα όπως η τηλεόραση ή με τη μοναδική προσωπικότητα του κάθε παιδιού.

Η οικογένεια παίζει και αυτή καταλυτικό ρόλο, αφού οι διατροφικές συνήθειες των γονιών έχουν αποδεδειγμένα επίδραση στο αν το παιδί θα καταναλώσει φρούτα και λαχανικά.

Αν δεν τρώτε εσείς μπρόκολο, μην περιμένετε να πείσετε εύκολα το παιδάκι σας.

Σωτήριες Συμβουλές για Αγχωμένους Γονείς

  1. Διαθέστε χρόνο για τα γεύματα των παιδιών.
  2. Αφήστε ή και ζητήστε από το παιδί να συμμετέχει στην παρασκευή των γευμάτων. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να δοκιμάσει!
  3. Μην ανταμείβετε το παιδί με ακατάλληλα τρόφιμα. Για παράδειγμα μην του λέτε: «εάν φας το σπανάκι, μπορείς να φας σοκολάτα». Πετυχαίνετε ακριβώς το αντίθετο!
  4. Βοηθήστε το παιδί να εξοικειωθεί με όλες τις τροφές, σερβίροντας λαχανικά σε κάθε γεύμα.
  5. Εάν δεν καταναλωθεί κάποιο νέο τρόφιμο στην αρχή μην το σχολιάσετε, είναι θέμα χρόνου να γίνει.
  6. Μην βάζετε στο σπίτι τρόφιμα που είναι ανθυγιεινά.
  7. Το παιδί είναι καλό να έχει πρόσβαση στο ψυγείο, το οποίο να είναι γεμάτο με φρούτα και λαχανικά.
  8. Δώστε εσείς το παράδειγμα τρώγοντας ισορροπημένα.
  9. Να έχετε τουλάχιστον ένα οικογενειακό γεύμα την ημέρα, όλοι μαζί στο τραπέζι.
  10. Ετοιμάστε ελκυστικά πιάτα με λαχανικά (καλύτερα να είναι τραγανά και όχι πολύ βρασμένα).
  11. Ξεκινήστε με ένα πλούσιο και υγιεινό πρωινό.
  12. Ετοιμάστε ένα υγιεινό δεκατιανό (φρούτο, sandwich).
  13. Μην γίνεστε εξουσιαστικοί και παρεμβατικοί, ελέγχετε διακριτικά.
  14. Έχετε θετική, ευχάριστη ατμόσφαιρα στη διάρκεια των γευμάτων.
  15. Μην καταφεύγετε στα deliveries λόγω έλλειψης χρόνου. Μια απλή μακαρονάδα με λαχανικά είναι και γρήγορη λύση αλλά και υγιεινή.
  16. Μπορείτε και στις διακοπές να ακολουθήστε αυστηρά σωστές διατροφικές συνήθειες για να λειτουργήσουν ως πρότυπο.

Τα παιδιά μιμούνται

Μην τους στερείτε αγαπημένες γεύσεις, απλά προσθέστε και νέες με ελκυστικό τρόπο. Έχετε υπομονή και επιμονή και μην καταθέτετε τα όπλα.

Εάν έχετε παιδάκια διαβάστε και το άρθρο της Έλλης για τις αλήθειες και ψέματα στη διατροφή των παιδιών, όπως και το άρθρο της Νουαζέτας  για τη δικής της εμπειρία με τα παιδάκια της και τη δυσκολία τους να φάνε: Φάε παιδάκι μου!

 

Πηγή:https://efdiatrofin.gr/o%ce%b4%ce%b7%ce%b3%cf%8c%cf%82-%ce%b5%cf%80%ce%b9%ce%b2%ce%af%cf%89%cf%83%ce%b7%cf%82-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%b3%ce%bf%ce%bd%ce%b5%ce%af%cf%82-%cf%80%ce%b1%ce%b9%ce%b4%ce%b9%cf%8e%ce%bd-%cf%80%ce%bf/


Η Έλλη Χατζηπαζαρλή είναι ψυχολόγος, απόφοιτος του UEL (UNIVERSITY OF EAST LONDON), του Τμήματος Ψυχολογίας - BSc(Hons) Psychology. Μετεκπαιδεύτηκε στα ψυχομετρικά τεστ και πιο συγκεκριμένα, στις προβολικές δοκιμασίες TAT & CAT (ThematicApperception test & Children’s Apperception Test) και στο Ιχνογράφημα παιδιών και ενηλίκων, στο κέντρο διεπιστημονικής και ερευνητικής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης παιδιών και ενηλίκων (ΔΙΚΕΨΥ). Έπειτα, ολοκλήρωσε με επιτυχία μία ακόμη μετεκπαίδευση και ειδικεύτηκε στην κλινική αξιολόγηση ενδοοικογενειακής βίας και σεξουαλικής κακοποίησης μέσω προβολικών διαγνωστικών εργαλείων, στο κέντρο ψυχολογίας Animus Corpus. Έχει παρακολουθήσει επιπλέον σεμινάρια σχετικά με το Selfie Syndrome, Bullying in schools και άλλα. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά ως βοηθητικό προσωπικό - ψυχολόγος, στον οίκο υπέρ ενηλίκων, "Κωστοπούλειος Στέγη" στο νομό Σερρών , και στην Ελληνική Εταιρεία Νόσου Αλτσχάιμερ, στην Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο της πρακτικής της άσκησης συνεργάστηκε σε ιδιωτικό ιατρείο ψυχιατρικής στην Θεσσαλονίκη και έπειτα στις Σέρρες. Είναι μέλος του συλλόγου BPS (British psychological Society).

INSTAGRAM FEED