close

Νέο έτος, νέοι στόχοι.

Η αρχή του νέου χρόνου προσφέρεται για μια νέα αρχή. Ξεκινώντας ένας νέος χρόνος, αρχίζει για πολλούς κι ένα νέο ακαδημαϊκό έτος, μια νέα δουλειά, μια νέα επαγγελματική συνεργασία, τίθενται νέοι προσωπικοί, οικογενειακοί, οικονομικοί στόχοι για νέα ξεκινήματα και νέες δραστηριότητες για τον ελεύθερο χρόνο μας. Μια στοχοθέτηση που δρα τις περισσότερες φορές λυτρωτικά στην διαχείριση της καταθλιπτικής μας διάθεσης μετά από τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Τι γίνεται όμως και πιάνουμε τον εαυτό μας να ξαναθέτει τους ίδιους στόχους που έθεσε και πέρυσι; Τι έγινε και δεν πετύχαμε κανέναν την προηγούμενη χρονιά;

Το να θέτει κάποιος νέους στόχους και να λαμβάνει αποφάσεις για να τους πραγματοποιήσει έχει νόημα και είναι αποτελεσματικό μόνο όταν οι στόχοι αυτοί είναι ρεαλιστικοί, μετρήσιμοι, άμεσοι, λεπτομερείς και ως εκ τούτου εφαρμόσιμοι. Το να ξεκινήσω την άλλη Δευτέρα δίαιτα, να κόψω το κάπνισμα τον άλλο μήνα, να ξεκινήσω ένα καινούριο χόμπι μέσα στο χειμώνα, να έχω περισσότερο χρόνο για τα παιδιά μου, να κάνω κάτι επιτέλους για τον εαυτό μου είναι στόχοι γενικοί, απροσδιόριστοι και άρα άπιαστοι.
Οι γενικοί αυτοί στόχοι μας προκαλούν σύγχυση που τις περισσότερες φορές αντί να κινητοποιηθούμε και να αναλάβουμε δράση, καθηλωνόμαστε στην απραξία. Κρυμμένοι έτσι πίσω από ένα φόβο που μας γεμίζει αρνητικές σκέψεις και πεποιθήσεις πως είναι ανώφελο να προσπαθήσουμε, πιστεύουμε πως οι πιθανότητες να τα καταφέρουμε είναι ελάχιστες και αναβάλλουμε τους στόχους για την άλλη Δευτέρα.

Για να πετύχουμε λοιπόν τους νέους μας στόχους η διαδικασία είναι απλή και απαιτεί μερικά απλά αλλά συγκεκριμένα βήματα.

1ο Βήμα
Δημιουργία λίστας με συγκεκριμένα θέλω – στόχους.
Είναι προτιμότερο να αποτυπώσουμε τις σκέψεις μας με θετική διατύπωση σε χαρτί παρά να τις έχουμε απλά στο μυαλό μας. Η διαδικασία του να καθίσει να γράψει κάποιος, βοηθά να σκεφτεί και να διαπιστώσει ανάγκες που είναι κρυμμένες, κι ούτε καν φανταζόταν ότι υπήρχαν. Έτσι είναι πιο εύκολο να επιλέξουμε συγκεκριμένα θέλω, που είναι ξεκάθαρα, σαφή και συγκεκριμένα.

2ο Βήμα
Ιεράρχηση στόχων.
Όλα στη ζωή είναι θέμα προτεραιοτήτων, όποτε αν έχουμε καταγράψει πάνω από 10 στόχους, έχει μία σημασία να ιεραρχήσουμε τους 3 πιο σημαντικούς, για να ξεκινήσουμε μ’ αυτούς.

3ο Βήμα:
Φτιάχνοντας χρονοδιάγραμμα.
Καλό είναι να θέσουμε ένα χρονοδιάγραμμα για τους στόχους μας και να τους σπάσουμε σε μικρότερους υποστόχους. Έτσι θα έχουμε καλύτερο έλεγχο για τις ενέργειες αλλά και ανατροφοδότηση εάν όλα πάνε καλά.

4ο Βήμα
Τσεκάρουμε κάθε τόσο την λίστα.
Ξανακοιτάμε τη λίστα των επιθυμιών μας μετά από 1 μήνα, μετά από 3 μήνες και μετά στο εξάμηνο. Θα δούμε ότι κάθε φορά που ξαναβλέπουμε τη λίστα, θα χρειαστεί να τη διορθώσουμε, να την αναπροσαρμόσουμε στα νέα δεδομένα της ζωής μας, να αφαιρέσουμε και να προσθέσουμε πράγματα. Κάτι που θέλαμε πριν από 3 μήνες μπορεί πλέον να μην το θέλουμε και τόσο πολύ. Αυτό είναι το ωραίο με τους στόχους, ότι αλλάζουν και αλλάζουμε, οπότε δεν μπορείς να εφησυχάσεις.

Άρα λοιπόν για να πετύχουμε τους στόχους αυτής της χρονιάς : σκεφτόμαστε τι θέλουμε πραγματικά και αναλύουμε, ζητάμε συγκεκριμένα πράγματα, πιστεύουμε σ’ αυτά, και κυρίως παίρνουμε, επιτέλους, απόφαση για δράση.

Καλή επιτυχία!

Και μην ξεχνάτε…να επιμένετε!


Η Έλλη Χατζηπαζαρλή είναι ψυχολόγος, απόφοιτος του UEL (UNIVERSITY OF EAST LONDON), του Τμήματος Ψυχολογίας - BSc(Hons) Psychology. Μετεκπαιδεύτηκε στα ψυχομετρικά τεστ και πιο συγκεκριμένα, στις προβολικές δοκιμασίες TAT & CAT (ThematicApperception test & Children’s Apperception Test) και στο Ιχνογράφημα παιδιών και ενηλίκων, στο κέντρο διεπιστημονικής και ερευνητικής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης παιδιών και ενηλίκων (ΔΙΚΕΨΥ). Έπειτα, ολοκλήρωσε με επιτυχία μία ακόμη μετεκπαίδευση και ειδικεύτηκε στην κλινική αξιολόγηση ενδοοικογενειακής βίας και σεξουαλικής κακοποίησης μέσω προβολικών διαγνωστικών εργαλείων, στο κέντρο ψυχολογίας Animus Corpus. Έχει παρακολουθήσει επιπλέον σεμινάρια σχετικά με το Selfie Syndrome, Bullying in schools και άλλα. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά ως βοηθητικό προσωπικό - ψυχολόγος, στον οίκο υπέρ ενηλίκων, "Κωστοπούλειος Στέγη" στο νομό Σερρών , και στην Ελληνική Εταιρεία Νόσου Αλτσχάιμερ, στην Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο της πρακτικής της άσκησης συνεργάστηκε σε ιδιωτικό ιατρείο ψυχιατρικής στην Θεσσαλονίκη και έπειτα στις Σέρρες. Είναι μέλος του συλλόγου BPS (British psychological Society).