close

Το μυαλό είναι αυτό που χτίζει το σώμα!

 Ένα από τα πιο γνωστά γνωμικά του Joseph Pilates, του δημιουργού της μεθόδου Pilates, είναι:
 » Το μυαλό είναι αυτό που χτίζει το σώμα» («It is the mind itself witch builds the body» ), και πραγματικά αυτό αγγίζει τον πυρήνα της μεθόδου.

Ο νους μας είναι συνηθισμένος να περιπλανιέται δεξιά και αριστερά, σε χίλια σημεία ταυτόχρονα, σε θέματα εργασιακά, προσωπικά, όμορφα, άσχημα, φαντασίας κ.λπ. Δεν σταματάει ποτέ!!! Κουράζεται και αυτό φέρνει με την σειρά του ένα ντόμινο μη ωφέλιμων αποτελεσμάτων. Επειδή δεν μπορούμε απλά να κλείσουμε τον μυαλό μας, να το αδειάσουμε από τις σκέψεις, ή να αλλάξουμε τα συναισθήματα μας πρέπει να βρούμε τον τρόπο να το χαλιναγωγήσουμε ώστε συνειδητά να εστιαστεί  και να συγκεντρωθεί στην στιγμή. Στο ΤΩΡΑ!

Αυτό μπορεί να γίνει με πάρα πολλούς τρόπους.

Εμείς σε αυτό εδώ το άρθρο θα εστιαστούμε στον τρόπο που το Pilates μπορεί να μας φέρει πιο κοντά σε αυτό το αποτέλεσμα έστω και για μία ώρα, την ώρα του μαθήματος! Αν καταφέρουμε να ενώσουμε το σώμα με το νου θα δώσουμε και μία άλλη διάσταση στην μέθοδο, αυτήν του διαλογισμού σε κίνηση.  Αναπτύσσοντας  την επίγνωση μπορούμε να νιώσουμε τα οφέλη του μαθήματος όχι μόνο σε σωματικό επίπεδο αλλά και σε ψυχικό, κερδίζοντας ηρεμία, ισορροπία, πληρότητα, διαύγεια.

Σας θυμίζω οτι ο Pilates  στήριξε ένα πολύ μεγάλο μέρος της μεθόδου του πάνω στην Yoga που σημαίνει Ένωση! Ένωση της ψυχής του σώματος και του πνεύματος καθώς και η διαδικασία που οδηγεί σε αυτό το αποτέλεσμα. Αυτό σημαίνει οτι οτιδήποτε γίνεται με επίγνωση μπορεί να λέγεται…Yoga.

Το Pilates κινείται πάνω σε βασικές αρχές όπως η αναπνοή, ο έλεγχος, η συγκέντρωση, η επίγνωση του κέντρου, η ροή, η ακρίβεια, η ευθυγράμμιση. Για να καταφέρει το σώμα να λειτουργήσει μέσα σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να συνδεθεί με τον νου. Ο νους είναι αυτός που θα βοηθήσει το σώμα να στείλει ενέργεια σε συγκεκριμένα σημεία, είναι αυτός που θα βγάλει το σώμα από τον αυτόματο πιλότο, είναι αυτός που θα πει στο σώμα να αναπνεύσει και με ποιόν τρόπο, είναι αυτός που θα ελέγξει την ακρίβεια στην κίνηση και πολλά πολλά άλλα!

Με ποιόν τρόπο θα το κάνει αυτό; Με το να είναι ΠΑΡΩΝ!!!

Το μάθημα Pilates είναι κάτι πολύ συγκεκριμένο (αν διδάσκεται σωστά), δεν είναι καθόλου μηχανικό και απαιτεί την απόλυτη εστίαση του εκπαιδευόμενου προκειμένου να καταφέρει να εκτελέσει σωστά τις ασκήσεις και να προσκομίσει τα μέγιστα  οφέλη. Ο εκπαιδευτής είναι αυτός που στην ουσία θα κάνει τον μεσάζοντα ώστε η σύνδεση μεταξύ νου και σώματος να μπορέσει να συμβεί. Με τις κατευθύνσεις που δίνει την ώρα του μαθήματος θα σας ζητήσει να ενεργοποιήσετε μυικές ομάδες που ούτε καν ξέρατε οτι έχετε, πόσο μάλλον οτι μπορείτε να τις ελέγξετε κιόλας, να συνδυάσετε κάθε κομμάτι της άσκησης με συγκεκριμένη αναπνοή και σε συγκεκριμένο χρόνο, να απομονώσετε περιοχές του σώματος σας, ενώ ταυτόχρονα έχετε τον έλεγχο ολόκληρου του σώματος κ.ά.

Είναι τόσα πολλά τα σημεία εκείνα που πρέπει κάποιος να προσέξει κατά την διάρκεια του μαθήματος που αναγκαστικά ο νους εστιάζεται στο ΤΩΡΑ. Μία συνήθης ερώτηση των ασκούμενων στο τέλος του μαθήματος είναι  «Πώς πέρασε η ώρα;»  γιατί όταν είσαι εστιασμένος στο παρόν ο χρόνος περνάει χωρίς να το καταλάβεις.

Γνωρίζοντας όμως οτι ο νους καραδοκεί και ψάχνει την στιγμή εκείνη που η εστίαση μας δεν είναι πλήρης ώστε να εισβάλει ξανά συνηθίζω, και από αυτήν την στιγμή θα μιλήσω προσωπικά γιατί είναι ο τρόπος που έχω διαλέξει να διδάσκω, να κινώ τους ασκούμενους (ειδικά τους αρχάριους) προς την αυτοπαρατήρηση κάνοντας ερωτήσεις όπως:

  • «Που αισθάνεσαι την άσκηση;»
  • «Πώς αισθάνεσαι την άσκηση;»
  • «Η ευθυγράμμιση σου πώς είναι;»
  • «Ποιο σημείο έχεις ενεργοποιήσει ώστε π.χ. να σηκώσεις το χέρι; Και αφού σήκωσες το χέρι μήπως έχεις ανεβάσει τον ώμο στο αυτί;»
  • «Κινείς το ένα πόδι, το άλλο πόδι τι κάνει; Πού είναι;»
  • «Αισθάνεσαι διαφορά ανάμεσα στις δύο πλευρές του σώματος σου;»
  • «Η κίνηση σου είναι ανάλογη της αναπνοής σου;»

Σιγά – σιγά ο ασκούμενος μαθαίνει να κάνει τέτοιου είδους ερωτήσεις στον εαυτό του. Είναι ένα είδος εκπαίδευσης και η παρατήρηση είναι το κλειδί. Το πιο δύσκολο πράγμα δεν είναι η η εκτέλεση των ασκήσεων σε σωματικό επίπεδο αλλά αυτή η σύνδεση. Είναι το σημείο εκείνο που οι περισσότεροι αρχάριοι μαθητές αντιμετωπίζουν με δυσκολία. Η ερώτηση τους είναι:  «Πώς θα τα κάνω όλα αυτά;» «Με παρατήρηση, υπομονή,
μη κριτική, με σεβασμό στα όρια σου, με αγάπη και φροντίδα προς τον εαυτό σου» απαντώ.

Συνηθίζω να λέω: «Χρησιμοποιήστε το Pilates ακόμα και για την ανάπτυξη επίγνωσης, κινηθείτε βάση των αρχών του και εφόσον αυτό συμβεί πηγαίνετε ακόμα και σε ένα απλό γυμναστήριο για να γυμναστείτε, κάντε οτι θέλετε γιατί ακόμα και το σκούπισμα του σπιτιού σας θα γίνεται πλέον με διαφορετικό τρόπο…θα το κάνετε Πιλατικά!» ή αλλιώς με… επίγνωση!


Η Νατάσα Παπαμιχάλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κορωπί Αττικής όπου από πολύ μικρή ηλικία ένιωσε την έλξη που ασκούσε πάνω της το τρίπτυχο ΣΩΜΑ-ΝΟΥΣ-ΠΝΕΥΜΑ. Προσπαθώντας να αδιαφορήσει σε αυτή της την κλίση περιπλανήθηκε σε διάφορα άλλα επαγγέλματα όπως Επαγγελματικό μακιγιάζ, lost & found department στην Aegean Airlines, υπεύθυνη καταστημάτων ένδυσης στην Μύκονο κ.α. χωρίς όμως κάτι απο αυτά να της δώσει την εσωτερική ικανοποίηση και πληρότητα που αναζητούσε. Το 2005 λοιπόν αποφάσισε να ακούσει την εσωτερική της φωνή και να ασχοληθεί με αυτό που πάντα την μάγευε, τον άνθρωπο. Διδάχτηκε την αυθεντική μέθοδο Pilates (mat+equipment) στο Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών Studio Pilates Ευίτα Ηλιοπούλου και το 2006 πήρε το δίπλωμα της και προσλήφθηκε από την δασκάλα της. Μετά από ένα περίπου χρόνο συνεργασίας αποφάσισε να αφήσει τον χώρο που μαθήτευσε και να δημιουργήσει ως συνιδιοκτήτρια το studio Pure Pilates στην Παιανία φέρνοντας την μέθοδο πιο κοντά σε περιοχές που μέχρι τότε δεν είχαν εύκολη πρόσβαση σε κάτι τόσο εξειδικευμένο. Ακολούθησε πλήθος σεμιναρίων δίπλα σε παγκοσμίου φήμης εκπαιδευτές όπως: Rael Isacowitz, Richard Orbach, Brandon Gamble, Alan Herdman, Tracey Mallet, Elizabeth Larkam, Karen Clippinger e.t.c πάνω σε θέματα όπως: • Shoulder Rehabilitation • Pilates for Scoliosis • Prenatal and Postnatal Pilates • Pilates for old ages • Pilates for hip replacement-Knee surgery Καθώς η εμπειρία της και η ενασχόληση της με διαφορετικούς σωματότυπους διεύρυνε την οπτική της, άρχισε να παρατηρεί την ανάγκη του ανθρώπου για ανακούφιση από τον πόνο. Τον όποιο πόνο. Ξεκίνησε λοιπόν να παρακολουθεί σεμινάρια μάλαξης Ayurvedic massage (Full Body, Face, Head, Vasti Therapies), Thai massage, Thai Foot & Hand massage, Βεντούζες Moxa & Guasha και να εφαρμόζει τις τεχνικές αυτές στο Pure Pilates. Με την πεποίθηση ότι είμαστε πολύ παραπάνω από ένα σώμα και για την συμμετοχή του νου στον πόνο στράφηκε στις ενεργειακές θεραπείες και μελέτες όπως: • Reiki Master • Aura Healing & Energy Medicine • Ψυχοπνευματική ανάπτυξη των Ίνκα κ Ενεργειακή Ψυχολογία • Aura-Soma Consultant • Golden Heart Merkabah • NLP Amazing Teaching Skills • Διατροφή σύμφωνα με την Κινέζικη κ Ιπποκράτειο Ιατρική Βέβαιη πλέον για το τρίπτυχο ΣΩΜΑ-ΝΟΥΣ-ΠΝΕΥΜΑ, για το πόσο σημαντικό είναι να ανακαλύψει κάποιος τον αληθινό του εαυτό και να μην νιώθει ξεχωριστός από το ΟΛΟΝ στράφηκε στην Yoga παρακολουθώντας το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Δασκάλων Yoga 200 ωρών του Yoga House. Η προσέγγιση της λοιπόν όσον αφορά την διδασκαλία της είναι ολιστική, δουλεύει ξεχωριστά τις ιδιαιτερότητες του κάθε ατόμου αγκαλιάζοντας την μοναδικότητα του και δημιουργώντας ένα περιβάλλον ασφάλειας όπου μέσα σε αυτό ο κάθε ένας απλά...θα θυμηθεί

INSTAGRAM FEED