close

4 βήματα για να χτίσετε υπέροχες αναμνήσεις στα παιδιά σας.

 

Ο Γουίλιαμ Τσόπικ έχει πει : Γνωρίζουμε ότι η μνήμη, παίζει τεράστιο ρόλο στην κατανόηση του κόσμου, δηλαδή στο πως οργανώνουμε τις εμπειρίες μας στο παρελθόν και πως αποφασίζουμε για τους τρόπους δράσης στο μέλλον.»  Τα άτομα που έχουν όμορφες αναμνήσεις από την παιδική τους ηλικία, τείνουν να έχουν υγιέστερη ενήλικη ζωή και πιο σταθερή. Έτσι λοιπόν, φροντίστε να καλλιεργήσετε την ευτυχία στην καθημερινότητά με τα μικρά σας, βάζοντας έτσι γερές  βάσεις ψυχικής, αλλά και σωματικής υγείας. Τα παιδιά που μεγαλώνουν σε ένα υγιές και όμορφο περιβάλλον, γίνονται πιο αισιόδοξα, πιο δημιουργικά και φαίνεται να είναι πιο επικεντρωμένα στους στόχους τους.

Δεν είναι τα δώρα και τα χρήματα που θα φέρουν την ευτυχία στο παιδί. Άλλωστε θυμηθείτε, μπορούσατε εσείς όταν ήσασταν παιδιά να ξεχωρίσετε το ακριβό από το φθηνό δώρο; Το ακριβό παντελονάκι από το όχι τόσο; Όχι βέβαια. Σημασία έχουν οι στιγμές μαζί με τους γονείς. 

Βήμα 1ο : Βγείτε μαζί μία βόλτα.

Δεν χρειάζεται να διαρκέσει πολύ. Μία ώρα είναι αρκετή! Πάτε κάπου ήσυχα, να μπορείτε να συζητήσετε, να πείτε αστεία, να γελάσετε με την ψυχή σας. Ρωτήστε το για τους φίλους του, τα μαθήματα του, αν το απασχολεί κάτι, για το άθλημα που μόλις ξεκίνησε, του αρέσει ή όχι. Θα ήθελε μήπως κάτι άλλο να δοκιμάσει; Μην γίνετε ανακριτικοί. Μην το «βομβαρδίσετε» με ερωτήσεις. Το σημαντικό κομμάτι είναι το παιδί να νιώσει άνετα με τις «ανοιχτού» τύπου ερωτήσεις , όπως « Πες μου τα νέα σου, πως περνάτε στο διάλειμμα με τους συμμαθητές σου; Τι παίζετε;» Το επόμενο βήμα, είναι να ΑΚΟΥΤΕ περισσότερο απ’ότι μιλάτε! Επικεντρωθείτε σε αυτά που σας λέει το παιδί σας και σίγουρα η συζήτηση θα εξελιχθεί περίφημα !

Βήμα 2ο : Αφήστε το να παίξει.

  • Σιγουρευτείτε ότι τα παιδιά σας , έχουν χρόνο για παιχνίδι σε καθημερινή βάση. Μειώστε την χρήση ηλεκτρονικών μέσων διασκέδασης και ενθαρρύνετε τα να χρησιμοποιήσουν την φαντασία τους, να διαβάζουν παραμύθια και επιμορφωτικά βιβλία.
  • Καλέστε άλλα παιδάκια στο σπίτι σας. Παροτρύνετέ το να κάνει φιλίες. Να εστιάσει στο δημιουργικό κομμάτι της ηλικίας του, παίζοντας με τους φίλους του.
  • Αφήστε το να κοιμηθεί στο σπίτι μιας φίλης της/φίλου του. Αφού πρώτα είστε βέβαιοι για την οικογένεια του φίλου/φίλης. Έτσι θα του δείξετε εμπιστοσύνη.
  • Πηγαίνετε μαζί σε μία παιδική χαρά και αφήστε το να κοινωνικοποιηθεί μόνο του! Να παίξει ανέμελα, να λερωθεί, να κάνει κάτι λάθος, να μάθει τα όρια του.

Βήμα 3ο : Μειώστε τις φωνές και δημιουργήστε όμορφο κλίμα στο σπίτι.

Κάντε το σημαντικό βήμα και στην επόμενη διαφωνία πάρτε μία βαθιά ανάσα και σκεφτείτε «Αξίζει να φωνάξω και να χαλάσω την διάθεσή μου; Και κυρίως να χαλάσω την σχέση με το παιδί μου;» Σαφώς και θα φωνάξετε και θα μιλήσετε απότομα. Όχι όμως σε καθημερινή βάση, ή πολύ συχνά! Σκεφτείτε..με αυτόν τον τρόπο, θα χάσει το νόημα η πιο έντονη παρατήρηση που μπορεί κάποια στιγμή να κάνετε στο παιδί. Αν μονίμως μιλάτε τσιρίζοντας ή φωνάζοντας, το παιδί θα συνηθίσει σε αυτή την στάση.

Επικεντρωθείτε στα θετικά που κάνει το κάθε μέλος της οικογένειας σας. Επιβραβεύστε τους, αναγνωρίστε και τα καλά που έχουν όλοι. Μην επικρίνετε όλα όσα κάνουν, μην βλέπετε πάντα το στραβό, λέγοντας τους «Ε σιγά και τι έκανες;» ή «Θα μπορούσες και καλύτερα» ή « Τι θέλεις να σου πω μπράβο; Ήταν αυτονόητο ότι πρέπει να το κάνεις» . Τα παιδιά χρειάζονται ενθάρρυνση, επιβράβευση. Όχι σε υπερβολικό βαθμό! Πείτε του « Μου άρεσε πολύ που με βοήθησες να στρώσουμε το κρεβάτι σου» , «Δεν πειράζει αν δεν έγραψες άριστα στα μαθηματικά, προσπάθησες και την επόμενη φορά θα προσπαθήσεις περισσότερο για να τα καταλάβεις καλύτερα!»

Βήμα 4ο : Οικογενειακές παραδόσεις.

Κλείστε τα μάτια και αναπολήστε..θυμάστε κάποιες οικογενειακές παραδόσεις σας; Είμαι σχεδόν βέβαιη πως χαμογελάτε! Ναι! Αυτό επιθυμείτε και για τα δικά σας παιδιά. Θέλουμε να μεγαλώσουν και να μιλάνε γι’αυτές με ένα χαμόγελο στο πρόσωπο τους και μία συγκίνηση!

 


Η Έλλη Χατζηπαζαρλή είναι ψυχολόγος, απόφοιτος του UEL (UNIVERSITY OF EAST LONDON), του Τμήματος Ψυχολογίας - BSc(Hons) Psychology. Μετεκπαιδεύτηκε στα ψυχομετρικά τεστ και πιο συγκεκριμένα, στις προβολικές δοκιμασίες TAT & CAT (ThematicApperception test & Children’s Apperception Test) και στο Ιχνογράφημα παιδιών και ενηλίκων, στο κέντρο διεπιστημονικής και ερευνητικής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης παιδιών και ενηλίκων (ΔΙΚΕΨΥ). Έπειτα, ολοκλήρωσε με επιτυχία μία ακόμη μετεκπαίδευση και ειδικεύτηκε στην κλινική αξιολόγηση ενδοοικογενειακής βίας και σεξουαλικής κακοποίησης μέσω προβολικών διαγνωστικών εργαλείων, στο κέντρο ψυχολογίας Animus Corpus. Έχει παρακολουθήσει επιπλέον σεμινάρια σχετικά με το Selfie Syndrome, Bullying in schools και άλλα. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά ως βοηθητικό προσωπικό - ψυχολόγος, στον οίκο υπέρ ενηλίκων, "Κωστοπούλειος Στέγη" στο νομό Σερρών , και στην Ελληνική Εταιρεία Νόσου Αλτσχάιμερ, στην Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο της πρακτικής της άσκησης συνεργάστηκε σε ιδιωτικό ιατρείο ψυχιατρικής στην Θεσσαλονίκη και έπειτα στις Σέρρες. Είναι μέλος του συλλόγου BPS (British psychological Society).

INSTAGRAM FEED