close

Κάστανα: Ο χειμωνιάτικος θησαυρός για την υγεία μας!

Με τα πρώτα κρύα, κάνουν την εμφάνιση τους τα κάστανα, ίσως οι πιο εύγευστοι και θρεπτικοί καρποί του χειμώνα. Απολαύστε τα με όποιον τρόπο σας αρέσει -ωμά, ψημένα, σε φαγητό ή γλυκό- αλλά με προσοχή, γιατί ως ξηρός καρπός έχει υψηλή θερμιδική αξία, χαμηλότερη όμως από άλλους ξηρούς καρπούς.

Οι καστανιές για να ευδοκιμήσουν, πρέπει να βρίσκονται σε υψόμετρο πάνω από 250 μέτρα, με τον καρπό να ωριμάζει από τις αρχές Σεπτεμβρίου μέχρι τέλη Νοεμβρίου, ανάλογα με τις συνθήκες και την ποικιλία. Τα κάστανα τρώγονται ψητά ή βραστά, χρησιμοποιούνται στη ζαχαροπλαστική, στη μαγειρική σε διάφορες συνταγές και γίνονται και αλεύρι, κυρίως σε διάφορες περιοχές της Ασίας, αλλά και της Ευρώπης(γι’ αυτό τον λόγο η καστανιά λέγεται και αρτόδεντρο).

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΚΑΣΤΑΝΑ 

  • Τα 100 γρ. κάστανα αποδίδουν περίπου 240 θερμίδες (έναντι 600 θερμίδων που αποδίδουν οι άλλοι ξηροί καρποί), άρα μπορούν να καταναλωθούν και στη δίαιτα.
  • Αποτελούν πηγή φλαβονοειδών & φαινολών.
  • Έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά. Περιέχουν μόλις 2,7% λίπος/ 100 γρ.
  • Προσφέρουν 2 γραμμάρια πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας (αντάξια του αυγού, αλλά χωρίς χοληστερόλη) και συνιστούν καλή επιλογή για έγκυες και εφήβους, χορτοφάγους και άτομα που νηστεύουν.
  • Είναι καλή πηγή μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, τα οποία βοηθούν στη μείωση της κακής χοληστερόλης (LDL) και αύξηση της καλής (HDL).
  • Έχουν χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, άρα μπορούν να καταναλωθούν -με μέτρο πάντα- από τα άτομα με διαβήτη (ή προδιαβήτη).
  • Προμηθεύουν το σώμα με μέταλλα & φυτικές ίνες. Εκατό γραμμάρια κάστανα μας δίνουν 14 γραμμάρια φυτικών ινών.
  • Περιέχουν τις αντιοξειδωτικές βιταμίνες Ε & C.
  • Θεωρούνται εξαιρετικό σνακ για τα χειμωνιάτικα απογεύματα.
  • Καταναλώνονται ευχάριστα βραστά, ψητά, σε σαλάτες ή μέσα στο φαγητό.

Η Εμμανουέλα Φωτεινού είναι Βιολόγος και αποφοίτησε από το τμήμα Θετικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές συνεχίστηκαν στο Βιολογικό Αθήνας όπου απέκτησε με Άριστα τον τίτλο της κλινικής Βιοχημικού με εξειδίκευση στη Μοριακή Διαγνωστική. Η κατεύθυνση που εξειδικεύτηκε είναι αυτός της κλινικής βιοχημείας και της έρευνα στον καρκίνο. Παράλληλα ασχολήθηκε με την προληπτική Ιατρική βασισμένη στη διατροφή παίρνοντας πιστοποίηση από το University of California San Francisco. Η πρακτική εφαρμογή της ολιστικής προσέγγισης σε θέματα υγείας βασισμένα στη διατροφή συμπληρώθηκε με ιδιωτικό διετές πτυχίο για τη λήψη του τίτλου του Σύμβουλου Διατροφής. Είναι ιδιοκτήτρια από το 2014 του Πρότυπου Κέντρου Ευεξίας στο κέντρο της Αθήνας και παρέχει συμβουλές βελτίωσης της υγείας και της εικόνας μας βασισμένες σε αλλαγές της διατροφής μας που οδηγούν σε ορθότερη βιοχημεία του σώματος μας. Στο χώρο της παρέχονται συμβουλές για θέματα που αφορούν την οστεοπόρωση , τον πονοκέφαλος , τη μυϊκή ενδυνάμωση , το λεμφοίδημα ,την αντιγήρανση, την ενεργοποίηση του μεταβολισμού στη κλιμακτήριο , την τόνωση του ανοσοποιητικού, την απώλεια βάρους , την ενυδάτωση , την λεμφική αποσυμφόρηση , την ευεξία και την πνευματική τόνωση, την αποτοξίνωση και όχι μόνο. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα συνεδρίων ως ομιλήτρια και έχει δημοσιεύσει σε διεθνή περιοδικά. Ασχολείται με την αρθρογράφηση σε ηλεκτρονικά περιοδικά με θέματα που αφορούν τη διατροφή και την υγεία . Εργάζεται επιπλέον ως σύμβουλος ευεξίας σε αθλητικούς ομίλους καθώς και σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης για την σωστή καθοδήγηση των νέων. Διοργανώνει πληθώρα βιωματικών εργαστηρίων για τη διαχείριση του φαγητού και έχει ένα ευρύ πλαίσιο συνεργατών για τη συμπληρωματική αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων που αποτελείται από πολλές ειδικότητες όπως φυσικοθεραπευτή , ψυχολόγο , νοσηλευτή , αισθητικό κ.α.

INSTAGRAM FEED