close

Το καλοκαίρι τελείωσε: 5 βήματα να ξαναβρείς το εαυτό σου

Με το καλοκαίρι σιγά σιγά να απομακρύνεται από κοντά μας και όπως έλεγε η αγαπημένη μας Carrie από το Sex and the City ” I couldn’t help but wonder”.

Σε ιδανικές συνθήκες οι καλοκαιρινές διακοπές είναι η ευκαιρία που έχουμε να βγούμε έξω από τις συνήθειες του χειμώνα, να σπάσουμε τους κανόνες με σκοπό την αποφόρτιση, τη χαλάρωση και τη διασκέδαση. Κατά τη διάρκεια των διακοπών όλοι μας κάποια στιγμή σκεφτήκαμε: “Τι ωραία που είναι!!! Θα μπορούσα να το συνηθίσω αυτό…!!!”.

Και ποιος δεν θα μπορούσε να συνηθίσει άλλωστε τις ατελείωτες ώρες χαλάρωσης στην παραλία, τα όμορφα ηλιοβασιλέματα που μας βρίσκουν πολλές φορές με ένα δροσερό cocktail στο χέρι, τα δείπνα σε εστιατόρια και ταβέρνες χωρίς το άγχος του “Τι μαγειρεύω σήμερα”, τους χορούς, τους έρωτες, τα ξενύχτια, τα
ποτά και τα γέλια μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες! Ναι σίγουρα θα μπορούσαμε να το συνηθίσουμε αυτό!!

Και τώρα τι κάνουμε;

Αυτή η περίοδος του χρόνου βρίσκει τους περισσότερους από εμάς να προσπαθούμε να ξανά συντονιστούμε με τους ρυθμούς και τις υποχρεώσεις της καθημερινότητας μας. Αν όλα έχουν πάει καλά οι μπαταρίες μας είναι γεμάτες, μήπως όμως κουβαλάμε ακόμα κάποιες από τις συνήθειες του καλοκαιριού που ενώ κατά την διάρκεια των διακοπών συνετέλεσαν στο να περάσουμε καλά, δεν είναι τόσο ωφέλιμες από εδώ και πέρα; Πώς θα αντικαταστήσουμε τις καλοκαιρινές μας συνήθειες με άλλες που θα μας δώσουν δύναμη, αντοχή, διαύγεια, ζωντάνια και θα μας βοηθήσουν να ανταποκριθούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στις αυξημένες απαιτήσεις της καθημερινότητας μας; Ακολουθώντας τις παρακάτω συμβουλές:

ΥΠΝΟΣ

Προσπαθήστε να κοιμάστε νωρίς! Το καλοκαίρι μας άφησε τη συνήθεια να κοιμόμαστε και να ξυπνάμε το λιγότερο μία με δύο ώρες αργότερα από το συνηθισμένο, αυτό όμως κατά τη διάρκεια του χειμώνα δεν είναι και τόσο ωφέλιμο… Είναι γνωστό ότι όλες οι σημαντικές λειτουργίες ανανέωσης του οργανισμού γίνονται κατά τη διάρκεια του ύπνου και σύμφωνα με την Ayurveda, την παραδοσιακή ιατρική της Ινδίας, το σημαντικό δεν είναι το να συμπληρώσεις οκτώ ώρες ύπνου αλλά το τι ώρα κοιμάσαι και τι ώρα ξυπνάς! Ο ύπνος νωρίς το βράδυ και το ξύπνημα νωρίς το πρωί συμβάλλουν στην απόκτηση ευεξίας αλλά και στη σωματική και νοητική υγεία.

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Λίγο τα μεζεδάκια, λίγο οι μπυρίτσες, το φαγητό έξω συνετέλεσαν ώστε το καλοκαίρι να μας αφήσει με ένα,
δύο κιλάκια παραπάνω και μία αίσθηση φουσκώματος. Δεν πειράζει, όλα αυτά βοήθησαν στο να περάσουμε καλά και να χαλαρώσουμε! Τώρα όμως ήρθε η ώρα να αποκτήσουμε υγιεινές συνήθειες! Αντικαταστήστε τις μικρές ατασθαλίες με άλλες πιο υγιεινές (τα άρθρα της Εμμανουέλας Φωτεινού στη στήλη της Διατροφής θα σας βοηθήσουν πάρα πολύ πάνω σε αυτό), προγραμματίστε νωρίς το διατροφικό πλάνο της εβδομάδας και κάντε τα ψώνια σας, ώστε όταν πεινάσετε και στραφείτε προς το ψυγείο ή στα ντουλάπια, να έχετε να επιλέξετε ανάμεσα σε ωφέλιμες τροφές που θα σας δώσουν την  ενέργεια που χρειάζεστε χωρίς παραπάνω θερμίδες.

ΝΕΡΟ

Δεν χρειάζεται να πω πολλά πάνω σ’ αυτό γιατί όλοι ξέρουμε ότι είναι καλό να πίνουμε νερό. Όμως προσοχή! Δεν
χρειαζόμαστε όλοι την ίδια ποσότητα νερού. Αν κατά την διάρκεια του ύπνου σας τρέχουν σάλια, κόψτε λίγο νερό γιατί αυτό είναι ένας δείκτης πως το σώμα σας χρειάζεται λιγότερο.

ΑΣΚΗΣΗ

Αν είστε από αυτούς που τα μπάνια του καλοκαιριού αποτελούν τη μοναδική μορφή άσκησης σηκωθείτε από τον καναπέ ΤΩΡΑ! Αν είστε από αυτούς που επιστρέψατε γεμάτοι  τύψεις και ενοχές για τις ατασθαλίες του καλοκαιριού και έχετε πέσει στη γυμναστική με τα μούτρα, ΚΟΨΤΕ λίγο! Αυτά τα δύο αποτελούν τα δύο άκρα ενός φάσματος και δεν μας ωφελούν καθόλου. Δώστε χρόνο στο σώμα σας να συνηθίσει τη μετάβαση από την αδράνεια στη δράση και μην το πιέζετε… Για εσάς που για κάποιους λόγους δεν μπορείτε να ενταχθείτε σε ένα σταθερό πρόγραμμα γυμναστικής, θα σας συμβούλευα να κινηθείτε με όποιον τρόπο μπορείτε. Περπάτημα, ποδήλατο, κολύμπι, χορός (ακόμα και στο σπίτι με δυνατή μουσική την ώρα που κάνετε δουλειές). ΚΙΝΗΘΕΙΤΕ! Στους υπόλοιπους που είτε ξεκινούν είτε επιστρέφουν σε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα γυμναστικής  έχω να πω, σιγά-σιγά και όλα θα γίνουν… Σεβασμό στα όρια του σώματος σας!

ΧΑΛΑΡΩΣΗ

Προσπαθήστε μέσα στην ημέρα να δημιουργείτε χρόνο για μερικά λεπτά απόλυτης ησυχίας. Το πιο εύκολο που μπορείτε να κάνετε είναι να καθίσετε αναπαυτικά μέσα σε ένα ήσυχο δωμάτιο, να κλείσετε τα μάτια σας και να ακούσετε την αναπνοή σας. Παρακολουθείστε τον αέρα που εισέρχεται και εξέρχεται, την κίνηση της κοιλιάς, χωρίς να προσπαθήσετε να αλλάξετε τίποτα. Απλά παρακολουθείστε χωρίς να κρίνετε.  Αυτό θα ξεκουράσει πάρα πολύ το μυαλό σας, θα το βοηθήσει να αποφορτιστεί από τον έντονο ρυθμό στον οποίο καλείται να δουλεύει καθημερινά, με αποτέλεσμα την απόκτηση διαύγειας και ηρεμίας ώστε η λήψη αποφάσεων και η διαχείριση των προβλημάτων της καθημερινότητας να γίνεται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Περισσότερες πληροφορίες για την αναπνοή μπορείτε να βρείτε στο άρθρο μου “LISTEN TO YOUR BREATH”.

Το καλοκαίρι έφυγε και το φθινόπωρο είναι εδώ, σε λίγο καιρό θα ακολουθήσει ο χειμώνας, η άνοιξη και ξανά πάλι θα συναντήσουμε το καλοκαίρι. Ακολουθείστε αυτή τη ροή ομαλά και χωρίς αντιδράσεις και στενοχώριες και βρείτε την ομορφιά μέσα σε κάθε αλλαγή, είτε αυτό έχει να κάνει με τον κύκλο της αλλαγής των εποχών, είτε με τους κύκλους που κατά τη διάρκεια της ζωής μας ανοίγουν και κλείνουν συνεχώς.

Καλή αρχή!


Η Νατάσα Παπαμιχάλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κορωπί Αττικής όπου από πολύ μικρή ηλικία ένιωσε την έλξη που ασκούσε πάνω της το τρίπτυχο ΣΩΜΑ-ΝΟΥΣ-ΠΝΕΥΜΑ. Προσπαθώντας να αδιαφορήσει σε αυτή της την κλίση περιπλανήθηκε σε διάφορα άλλα επαγγέλματα όπως Επαγγελματικό μακιγιάζ, lost & found department στην Aegean Airlines, υπεύθυνη καταστημάτων ένδυσης στην Μύκονο κ.α. χωρίς όμως κάτι απο αυτά να της δώσει την εσωτερική ικανοποίηση και πληρότητα που αναζητούσε. Το 2005 λοιπόν αποφάσισε να ακούσει την εσωτερική της φωνή και να ασχοληθεί με αυτό που πάντα την μάγευε, τον άνθρωπο. Διδάχτηκε την αυθεντική μέθοδο Pilates (mat+equipment) στο Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών Studio Pilates Ευίτα Ηλιοπούλου και το 2006 πήρε το δίπλωμα της και προσλήφθηκε από την δασκάλα της. Μετά από ένα περίπου χρόνο συνεργασίας αποφάσισε να αφήσει τον χώρο που μαθήτευσε και να δημιουργήσει ως συνιδιοκτήτρια το studio Pure Pilates στην Παιανία φέρνοντας την μέθοδο πιο κοντά σε περιοχές που μέχρι τότε δεν είχαν εύκολη πρόσβαση σε κάτι τόσο εξειδικευμένο. Ακολούθησε πλήθος σεμιναρίων δίπλα σε παγκοσμίου φήμης εκπαιδευτές όπως: Rael Isacowitz, Richard Orbach, Brandon Gamble, Alan Herdman, Tracey Mallet, Elizabeth Larkam, Karen Clippinger e.t.c πάνω σε θέματα όπως: • Shoulder Rehabilitation • Pilates for Scoliosis • Prenatal and Postnatal Pilates • Pilates for old ages • Pilates for hip replacement-Knee surgery Καθώς η εμπειρία της και η ενασχόληση της με διαφορετικούς σωματότυπους διεύρυνε την οπτική της, άρχισε να παρατηρεί την ανάγκη του ανθρώπου για ανακούφιση από τον πόνο. Τον όποιο πόνο. Ξεκίνησε λοιπόν να παρακολουθεί σεμινάρια μάλαξης Ayurvedic massage (Full Body, Face, Head, Vasti Therapies), Thai massage, Thai Foot & Hand massage, Βεντούζες Moxa & Guasha και να εφαρμόζει τις τεχνικές αυτές στο Pure Pilates. Με την πεποίθηση ότι είμαστε πολύ παραπάνω από ένα σώμα και για την συμμετοχή του νου στον πόνο στράφηκε στις ενεργειακές θεραπείες και μελέτες όπως: • Reiki Master • Aura Healing & Energy Medicine • Ψυχοπνευματική ανάπτυξη των Ίνκα κ Ενεργειακή Ψυχολογία • Aura-Soma Consultant • Golden Heart Merkabah • NLP Amazing Teaching Skills • Διατροφή σύμφωνα με την Κινέζικη κ Ιπποκράτειο Ιατρική Βέβαιη πλέον για το τρίπτυχο ΣΩΜΑ-ΝΟΥΣ-ΠΝΕΥΜΑ, για το πόσο σημαντικό είναι να ανακαλύψει κάποιος τον αληθινό του εαυτό και να μην νιώθει ξεχωριστός από το ΟΛΟΝ στράφηκε στην Yoga παρακολουθώντας το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Δασκάλων Yoga 200 ωρών του Yoga House. Η προσέγγιση της λοιπόν όσον αφορά την διδασκαλία της είναι ολιστική, δουλεύει ξεχωριστά τις ιδιαιτερότητες του κάθε ατόμου αγκαλιάζοντας την μοναδικότητα του και δημιουργώντας ένα περιβάλλον ασφάλειας όπου μέσα σε αυτό ο κάθε ένας απλά...θα θυμηθεί

INSTAGRAM FEED