close

Κάνεις δίαιτα; Πώς να μην τη… χαλάσεις!

Θέλουμε διακώς να χωρέσουμε σε μικρότερο size, ξεκινάμε με υψηλές φιλοδοξίες τη δίαιτά μας αλλά στο δρόμο  σκοντάφτουμε σε χίλιους δυο πειρασμούς και τη χαλάμε, και μετά ξανά φτου και απ’ την αρχή.

Τι να κάνουμε για να μείνουμε πειθαρχημένες; Μα να βρούμε τρόπους που να λειτουργούν άμεσα και κατασταλτικά τις στιγμές που είμαστε έτοιμες να υποκύψουμε στον πειρασμό.

Σας πληροφορώ ότι εγώ βρήκα μερικούς που έχουν δουλέψει σε μένα τόσο καλά ώστε έχω ήδη αλλάξει size και με το μέτωπο ψηλά προχωράω ακάθεκτη για να χωρέσω στο αμέσως μικρότερο.

Να λοιπόν τι κάνω εγώ και δουλεύει:

  • Έχω τοποθετήσει σε εμφανή σημεία του σπιτιού μου και κυρίως στην πόρτα του ψυγείου και στα ντουλάπια της κουζίνας μου φωτογραφίες μου από την εποχή που φορούσα το επιθυμητό μου size. Φροντίζω επίσης να έχω μία από αυτές πάντα στην τσάντα μου όπου κι αν πηγαίνω. Κάθε φορά λοιπόν που είμαι έτοιμη να βάλω στο στόμα μου μια απαγορευμένη τροφή, σταματάω, κοιτάω τις φωτογραφίες μου και αυτόματα μου κόβεται  η όρεξη για… αμαρτία!
  • Έχω κρεμάσει στη ντουλάπα μου  όλα τα ωραία ρούχα μου που κάποτε φορούσα αλλά τώρα δεν μου χωράνε πια.  Κάθε φορά που με … ζώνει ο πειρασμός ανοίγω την ντουλάπα και αρχίζω να τα δοκιμάζω. Η όρεξη για παραστράτημα μου κόβεται  μαχαίρι!
  • Έχω πάντα στην τσάντα μου μια μπάρα δημητριακών ή λίγα αμύγδαλα, ή ένα άλλο σνακ, που επιτρέπει η δίαιτά μου  και μεταφέρεται εύκολα. Έτσι αν οι γύρω μου αρχίζουν να μασουλάνε, ή αν νιώσω πείνα, δεν θα χρειαστεί να φάω ότι βρεθεί πρόχειρο μπροστά μου.
  • Ετοιμάζω το φαγητό που πρέπει να φάω πριν πεινάσω.  Έτσι επιστρέφοντας πεινασμένη στο σπίτι από τη δουλειά, δεν χρειάζεται να περιμένω μέχρι να το ετοιμάσω, γιατί διαφορετικά τσιμπολογάω ό,τι βρίσκω μπροστά μου.
  • Όταν νιώθω ακατανίκητη επιθυμία να καταβροχθίσω το σοκολατάκι ή το τυροπιτάκι που μου  προσφέρουν, το παίρνω μεν, αλλά πριν το φάω, πίνω μονορούφι 1 ποτήρι νερό και οραματίζομαι ότι όταν χάσω τα περιττά μου κιλά θα μπορώ να τρώω τα σοκολατάκια ή τυροπιτάκια που μου προσφέρουν. Τις περισσότερες φορές δεν το τρώω. Αλλά και όταν το κάνω τρώω το μισό ή απλώς μια δαγκωνιά.
  • Όταν είμαι καλεσμένη για φαγητό ή βγαίνω έξω με την παρέα μου, φροντίζω να έχω φάει κάτι προηγουμένως, έτσι δεν είμαι πεινασμένη όταν έρχεται το φαγητό και τρώω πάντα μια μικρή ποσότητα.
  • Όταν πηγαίνω στο σούπερ μάρκετ για ψώνια φροντίζω να έχω φάει προηγουμένως, γεγονός που με βοηθάει να αντισταθώ στον πειρασμό να ψωνίσω απαγορευμένες τροφές.
  • Τέλος, φροντίζω να μην υπάρχουν απαγορευμένες τροφές στο σπίτι, ή τις καταχωνιάζω βαθιά στο ντουλάπι ώστε να μην τις βλέπω κάθε φορά που το ανοίγω. Το ίδιο κάνω και στο ψυγείο.
  • Ειδικότερα εντός ή εκτός σπιτιού φροντίζω όταν είμαι πεινασμένη να μην έρχομαι σε οπτική επαφή με τις τροφές που μου αρέσουν πολύ αλλά που αν τις φάω θα χαλάσω τη δίαιτά μου.

Τωρα μετά απ’ όλα αυτά ίσως φαντάζεστε ότι είμαι τέρας αυτοπειθαρχίας. Ε, λοιπόν κάθε άλλο. Άλλωστε δεν είπα ποτέ ότι δεν υποκύπτω στον πειρασμό. Είπα απλώς ότι όλα τα παραπάνω με βοήθησαν για να υποκύπτω λιγότερες φορές.

Πολύ θα χαιρόμουν μάλιστα αν μου στέλνατε κι εσείς τις δικές σας σχετικές ιδέες. Ίσως με τις δικές σας και τις δικές μου να έχω ακόμα καλύτερες επιδόσεις!

 


Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κάϊρο. Από 11 χρονών ζει στην Ελλάδα. Είναι πτυχιούχος της Μαθηματικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, αλλά λόγω συγκυριών και προσωπικών ενδιαφερόντων -ξένες γλώσσες, λογοτεχνία, τέχνες, επικοινωνία- δραστηριοποιήθηκε στη δημοσιογραφία. Πάνω από 30 χρόνια εργάστηκε στον περιοδικό Τύπο, ως συντάκτρια, αρχισυντάκτρια και διευθύντρια σύνταξης και στην τηλεόραση ως αρχισυντάκτρια καλλιτεχνικών και ποικίλης ύλης μαγκαζίνο. Παράλληλα εργάστηκε και συνεχίζει να εργάζεται ως υπεύθυνη του Γραφείου Τύπου στον Σύλλογο Φίλων Παιδιών με καρκίνο «ΕΛΠΙΔΑ» και στο «Ίδρυμα Μαριάννα Β. Βαρδινογιάννη»-μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς-, και συμμετείχε στη διοργάνωση ημερίδων, συνεδρίων και πολιτιστικών εκδηλώσεων. Η μεγάλη της αγάπη παραμένει η αρθρογραφία και ο καλύτερος τρόπος έκφρασής της το γράψιμο

INSTAGRAM FEED