Πώς να συνεργαστείτε με τους συναδέλφους σας αποτελεσματικά!

Πώς να συνεργαστείτε με τους συναδέλφους σας αποτελεσματικά!

Κάθε εργασιακός χώρος έχει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, άρα και κάποιους ιδιαίτερους ανθρώπινους τύπους χαρακτήρων. Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν κάποιες γενικές κατηγορίες, στις οποίες λίγο-πολύ θα μπορέσετε να αναγνωρίσετε πολλούς από τους συναδέλφους σας.

Μπορεί κάποιοι από αυτούς, να συνδυάζουν δύο διαφορετικούς από τους χαρακτήρες που θα περιγράψουμε. Σ’ αυτή την περίπτωση συνδυάστε τους προτεινόμενους τρόπους αντιμετώπισής τους και… βρείτε την υγειά σας! Το σίγουρο είναι πάντως ότι με όλους αυτούς εσείς πρέπει να συνεργαστείτε…

1. Οι «ξερόλες»

Όλα τα ξέρουν και μάλιστα από πρώτο χέρι. Δεν «πέφτει» κουβέντα κάτω χωρίς να την σχολιάσουν με το στιλ του απόλυτου-γνώστη. Κανένας ωστόσο από τους συναδέλφους γύρω δεν είναι σίγουρος αν αυτές οι γνώσεις που επικαλούνται είναι αληθινές ή φανταστικές! Ακούν τους υφιστάμενούς τους ελάχιστα έως καθόλου, εκτός αν κάτι τους τραβήξει την προσοχή.

Πώς να τους αντιμετωπίσετε ιδιαίτερα αν είναι προϊστάμενοι:

– να είστε πανέτοιμοι και εφοδιασμένοι με στοιχεία

– καταθέστε την άποψή σας και προκαλέστε τη συζήτηση μαζί τους

– βάλτε στόχο να συνεργαστείτε μαζί τους

2. Οι γκρινιάρηδες

Παραπονιούνται συχνά, νιώθουν ανίσχυροι και ευάλωτοι στις αλλαγές και σπάνια προσφέρουν λύσεις σε προβλήματα.

Πώς να τους αντιμετωπίσετε:

Αντιμετωπίστε τους σοβαρά: ακούστε τους προσεκτικά και επαναλάβετε μαζί τους ότι έχει συμβεί για να μη μείνουν «θολά» σημεία.

– Μετά βρείτε λύσεις μαζί τους, ενθαρρύνοντας μια πιο αισιόδοξη ματιά για τη ζωή.

3. Οι Αναβλητικοί

Χαρακτηρίζονται από την αργοπορία, τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις και στην αναποφασιστικότητα. Είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στα σχόλια και την κριτική.

Πώς να τους αντιμετωπίσετε:

– Προσπαθήστε να ανοίξετε δίαυλο επικοινωνίας μαζί τους.

– Μιλήστε τους για αυτοπεποίθηση και αυτογνωσία.

– Συζητήστε μαζί τους τη σημασία της συνέπειας

– Βοηθήστε τους να βρουν μια λύση που τους ταιριάζει.

4. Οι «ψευτόμαγκες»

Εριστικοί, μονίμως οργισμένοι, εγωκεντρικοί, προσπαθούν να κυριαρχήσουν στο χώρο και σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να είναι και απειλητικοί.

Πώς να τους αντιμετωπίσετε με ασφάλεια:

– μιλήστε τους με σιγουριά και αυτοπεποίθηση αλλά ποτέ εριστικά.

– αφήστε τους τον χρόνο που χρειάζεται προκειμένου να καταλάβουν ότι ούτε τους φοβάστε αλλά ούτε τους απειλείτε.

– Κοιτάξτε τους στα μάτια.

Αν ωστόσο η μέθοδος δεν πιάσει ή αν νιώσετε ότι απειλήστε ο προϊστάμενος είναι η επόμενη λύση.

5. Οι αθόρυβοι τύποι

Μιλούν ελάχιστα και κλείνονται στον εαυτό τους στα δύσκολα.

Πώς να τους αντιμετωπίσετε:

Κάντε τους ξεκάθαρες ερωτήσεις και δώστε τους χρόνο για να απαντήσουν.

– Ασχοληθείτε μαζί τους ενεργά και με συμπάθεια.

– συνεχίστε να τους απευθύνετε εσείς το λόγο ακόμη κι αν διστάζουν.

6. Οι αντιρρησίες απαισιόδοξοι

Διαφωνούν με όλα, δεν βλέπουν μέλλον σε τίποτα, νιώθουν αδύναμοι συχνά.

Πώς να τους αντιμετωπίσετε:

– Αντιμετωπίστε την απαισιοδοξία τους με τεκμηριωμένη αισιοδοξία.

– Προβλέψτε και προνοήστε για τη λύση των πιθανών προβλημάτων

– Να είστε προετοιμασμένοι να συνεχίσετε μόνοι σας το project.

7. Οι καλοί άνθρωποι

Υπάρχουν και αυτοί (ευτυχώς) ωστόσο η παρουσία τους δεν είναι εγγύηση επιτυχίας. Η ευτυχία και η ισορροπία των άλλων είναι η προτεραιότητά τους. Όμως μπορεί να το παρακάνουν και τελικά να μην έχουν το ποθητό αποτέλεσμα.

Πώς να αντιμετωπίσετε τους καλούς ανθρώπους:

– Δείξτε τους ότι τους συμπαθείτε

– Γίνετε μαζί τους φίλοι

-Ακούστε τους προσεκτικά

– Προσπαθήστε να τους βοηθήσετε να αντιμετωπίσουν ρεαλιστικά τη δουλειά τους.