10 μυστικά που θα κάνουν την μετακόμιση,παιχνίδι!

10 μυστικά που θα κάνουν την μετακόμιση,παιχνίδι!

Μπροστά σου αραδιασμένα αντικείμενα μεγάλα και μικρά. Εύθραυστα, ογκώδη, κάποια δεμένα μαζί σου με συναισθηματική αξία,  κάποια να σε ακολουθούν πάντα γιατί μπορεί κάπου να τα χρησιμοποιήσεις.  Και κούτες. Πολλές κούτες. Κι εσύ να πελαγώνεις, να μην ξέρεις από που να αρχίσεις… Επειδή όλοι το έχουμε περάσει και ξέρουμε , η μετακόμιση, θέλει, μικρό κόπο και μεγάλο τρόπο!  Γι αυτό σας έχουμε 10 μικρά μυστικά για να τα καταφέρετε  με λιγότερη κούραση, λιγότερο στρες και λιγότερες απώλειες. 

1. Αποβάλλετε το άγχος και οργανωθείτε! Είναι απαραίτητο να ξεκινήσετε με καλή διάθεση και αισιοδοξία τη μετακόμισή σας. Πρώτα πρώτα φτιάξτε μια λίστα με τις διαδικασίες που πρέπει να γίνουν πριν, κατά τη διάρκεια και μετά τη μετακόμιση.

2. Προετοιμαστείτε εγκαίρως. Ψάξτε να βρείτε μπόλικες κούτες από καταστήματα ηλεκτρικών και super market ώστε να αποφύγετε να αγοράσετε. Εφοδιαστείτε ακόμη με ένα μαρκαδόρο και ταινίες καθώς και λίγα μέτρα αεροπλάστ – το πλαστικό περιτυλίγματος με τις φυσαλίδες για τα εύθραυστα και ευαίσθητα αντικείμενα. Μαζέψτε και αρκετές παλιές εφημερίδες που θα σας φανούν χρήσιμες στο πακετάρισμα διαφόρων αντικειμένων.

3. Αρχίστε το «πακετάρισμα» ανά δωμάτιο. Αν στο project «μετακόμιση» είστε δύο ή και περισσότερα άτομα, αναλάβετε ο καθένας ξεχωριστά δωμάτια για να προχωράτε τις δουλειές σε παράλληλο χρόνο και να μην μπλέκεται ο ένας στα πόδια του άλλου. Διαλέξτε όμως και ένα χώρο, για παράδειγμα το σαλόνι, ώστε να το «μαζέψετε» σε συνεργασία με τα υπόλοιπα μέλη του σπιτιού, για να κάνετε μαζί και την πλάκα σας!

4. Ξεκινήστε το «μάζεμα» με ό,τι βρίσκεται μέσα σε ντουλάπες, ντουλάπια και συρτάρια, ώστε όταν αδειάσουν, να μπορείτε εύκολα να δείτε τι πράγματα απομένουν να αποθηκεύσετε. Προσπαθήστε να υπολογίσετε τον όγκο που έχετε να διαχειριστείτε, κάνοντας μια πρώτη γύρα και κοιτώντας τι υπάρχει μέσα σε αυτούς τους χώρους το οποίο χρειάζεται να πακεταριστεί.

5. Προσπαθήστε να «ξεμπερδέψετε» νωρίς με τα ρούχα, τα ποτήρια και τα πιάτα σας. Όταν φύγουν αυτά από τη μέση, όλα τα άλλα θα σας φαίνονται ψιλά γράμματα. Προτιμήστε να βάλετε τα ρούχα σας σε βαλίτσες και σακβουαγιάζ ενώ τα εύθραυστα αντικείμενα να τα τυλίξετε με αεροπλάστ και άλλα, να τα τοποθετήσετε ανάμεσα σε σεντόνια και πετσέτες.

 

6. Σημειώστε με μαρκαδόρο σε ποιο δωμάτιο «πηγαίνει» η κάθε κούτα και τι πάνω κάτω περιέχει. Είναι σημαντικό για δύο λόγους: α. για να γνωρίζουν οι υπάλληλοι της μεταφορικής ή εσείς οι ίδιοι σε ποιο δωμάτιο θα τοποθετηθεί το καθετί και β. για να ξέρετε ποιες κούτες θα ανοίξετε πρώτες και τι θα βρείτε μέσα – γι αυτό προσπαθήσετε να αποθηκεύετε τα πράγματά σας όσο μπορείτε αναλόγως και με την χρησιμότητά τους.

7. Μην χάνετε χρόνο με διλήμματα του τύπου «το κρατάω ή το πετάω;». Συνεχώς κατά τη διάρκεια της μετακόμισης θα «βγαίνουν» πράγματα που δεν θα είστε σε θέση να αποφασίσετε τη στιγμή που «πακετάρετε» αν τα χρειάζεστε ή όχι. Απαλλαγείτε όμως από ό,τι σας φαίνεται εντελώς άχρηστο και αχρείαστο τουλάχιστον τα τελευταία δύο χρόνια, ώστε να μη μεταφέρετε «σαβούρες» στο νέο σας σπιτικό.

8. Μεταφέρετε πρώτα τα μικρά και ύστερα τα μεγάλα αντικείμενα. Ξεκινήστε μόνοι σας να μετακομίζετε τα μικρά πράγματα στο καινούριο σας σπίτι, εφόσον είναι διαθέσιμο, και κρατήστε μόνο τα είδη πρώτης ανάγκης μέχρι την τελευταία ημέρα. Ύστερα, βρείτε έναν έμπειρο μεταφορέα για τα έπιπλα και τις μεγάλες ηλεκτρικές συσκευές, αφού πρώτα πραγματοποιήσετε μια έρευνα αγοράς για να πετύχετε την πιο συμφέρουσα τιμή. Όπως φαντάζεστε, όσο λιγότερα πράγματα έχετε να μεταφέρετε τόσο λιγότερο θα σας κοστίσει.

9. Αρχίστε να «ξεπακετάρετε» επιλέγοντας τις πιο «χρήσιμες» κούτες. Δεν είναι ανάγκη να «ξεπακετάρετε» όλα τα πράγματά σας από την πρώτη μέρα – ούτε καν την πρώτη εβδομάδα! Βάλτε σε προτεραιότητα τα πράγματα που θα χρειαστείτε για το φαγητό, το μπάνιο και τον ύπνο σας.

10. Αργότερα, αφού τοποθετήσετε τα έπιπλα στον καινούριο τους χώρο, αποφασίστε πού θα βάλετε το καθετί. Φτιάξτε ένα σχεδιάγραμμα των διαθέσιμων προς αποθήκευση χώρων του σπιτιού ώστε να το οργανώσετε εξ αρχής. Καλό θα ήταν να ασχοληθείτε με ένα δωμάτιο τη φορά και να τοποθετήσετε τα πράγματα στις νέες τους θέσεις, αφήνοντας στην άκρη τα πολύ δευτερεύοντα που χρειάζονται να αποθηκευτούν.