close

Πες μου πόσες φορές τη μέρα γελάς να σου πω πότε θα… γεράσεις!

Ότι το γέλιο μας φτιάχνει τη διάθεση και μας κάνει πιο ευχάριστους  στους άλλους, είναι γνωστό σε όλους. Πόσοι όμως γνωρίζουν τις πολλές και μεγάλες ωφέλειες που προσφέρει το γέλιο στη ζωή μας;  Σύμφωνα με πολλές επιστημονικές έρευνες το γέλιο αποτελεί σημαντικό παράγοντα της σωματικής και ψυχικής μας υγείας, της διατήρησης της νεότητας και της ομορφιάς μας καθώς και της μακροζωίας μας!

1. Μειώνει τα επίπεδα των ορμονών του στρες (επινεφρίνη, κορτιζόλη, ντοπαμίνη)

Γεγονός που με τη σειρά του προστατεύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα, το οποίο ως γνωστόν αποδυναμώνεται όταν διακατεχόμαστε από έντονο στρες.

2. Βελτιώνει το καρδιαγγειακό σύστημα

Ανεβάζει τους χτύπους της καρδιάς και συμβάλλει στην καύση ανάλογης ποσότητας θερμίδων με εκείνη ενός περίπατου σε αργό έως μέτριο ρυθμό.

3. Ενεργοποιεί τα Τ-κύτταρα

Τα Τ-κύτταρα – κύτταρα του ανοσοποιητικού συστήματος που περιμένουν σε αδράνεια στο σώμα μας- ενεργοποιούνται όταν γελάμε, με αποτέλεσμα να ενισχύουν την αντίσταση του οργανισμού μας ενάντια σε ιούς και μικρόβια.

4. Μειώνει την αρτηριακή πίεση

Γεγονός που με τη σειρά του μειώνει τον κίνδυνο καρδιακών και εγκεφαλικών επεισοδίων.

5. Προκαλεί απελευθέρωση ενδορφινών

Γεγονός που με τη σειρά του μας κάνει να νιώθουμε πιο ήρεμα και ευχάριστα, ενώ παράλληλα συμβάλλει στη μείωση του χρόνιου πόνου.

6. Εξασκεί τους κοιλιακούς μύες

Όταν γελάμε, οι άνω κοιλιακοί μύες συσπώνται, με άλλα λόγια το γέλιο είναι η πιο ευχάριστη και ξεκούραστη άσκηση για τους κοιλιακούς μύες.

7. Μας διατηρεί νέους

Πώς; Προσθέτει στο πρόσωπο μας τις μισές ρυτίδες απ’ εκείνες που προσθέτουν το κατσούφιασμα και ο θυμός: Για να σχηματιστεί μια ρυτίδα γέλιου απαιτείται  να γελάσουμε 250.000 φορές, ενώ με το κατσούφιασμα αρκούν οι μισές φορές.

8. Μας κάνει πιο αισιόδοξους

Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις των γιατρών οι αισιόδοξοι άνθρωποι, αντιμετωπίζουν τα προβλήματα υγείας τους καλύτερα από τους απαισιόδοξους.

9. Καίει περισσότερες θερμίδες

Το γέλιο αυξάνει τους καρδιακούς παλμούς γεγονός που αυξάνει και την καύση των θερμίδων. Για κάθε 15 λεπτά γέλιου καίμε 20 -40 περισσότερες θερμίδες. Λίγες μεν, αλλά από το τίποτα;

Και κάτι ακόμα: το γέλιο συμβάλλει στο αδυνάτισμα

Το γέλιο ελαχιστοποιεί τα επίπεδα ορμονών του στρες (επινεφρίνη, κορτιζόλη, ντοπαμίνη) που ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την αύξηση του βάρους  μας. Επίσης μειώνει τη λιγούρα για ανθυγιεινά φαγητά, Παράλληλα ασκεί το διάφραγμα και αυξάνει τη ροή του αίματος καθώς και την πρόσληψη περισσότερου οξυγόνου, γεγονός που συμβάλλει στην καύση περισσότερων θερμίδων.

Γι’ αυτό οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι το γέλιο είναι ένα «εσωτερικό τζόκινγκ» (“internaljogging”), που αυξάνει την αναπνοή, τη θερμοκρασία του σώματος και τον μεταβολισμό.

Επιπλέον γελώντας, κάνετε εσωτερικό μασάζ στους κοιλιακούς μυς, κι έτσι βελτιώνεται η εντερική λειτουργία.

Στατιστικά, με δέκα λεπτά έντονου γέλιου ημερησίως, μπορείτε να χάσετε κατά μέσον όρο μέχρι και 2,5 κιλά τον χρόνο.

Συμπέρασμα: Επιδιώξτε να γελάτε όσο μπορείτε πιο συχνά!

Δυστυχώς οι περισσότεροι από μας όσο μεγαλώνουμε γελάμε όλο και λιγότερο. Σύμφωνα με έρευνες οι ενήλικοι άνθρωποι γελάνε κατά μέσον όρο 17 φορές την ημέρα, όταν ο αντίστοιχος αριθμός για τα παιδιά είναι 40! Τώρα θα μου πείτε με τόσα προβλήματα και τόσους προβληματικούς τύπους γύρω τριγύρω πώς να γελάσουμε;

Ε, αν το προσπαθήσετε σίγουρα κάποιους τρόπους θα βρείτε, με πρώτο και καλύτερο να αρχίσετε να βλέπετε τα πάντα πιο θετικά!

Μπορείτε επίσης να:

  • Αποφεύγετε όλους τους προβληματικούς του περιβάλλοντός σας. Κλείνετε την τηλεόραση κάθε φορά που εμφανίζονται στην οθόνη όλοι αυτοί οι προβληματικοί τύποι που ταλαπαιπωρούν την καθημερινότητά μας.
  • Αναζητάτε χιουμοριστικές σειρές και ταινίες, χιουμοριστικά βιβλία, αστείες φωτογραφίες, ανέκδοτα κα ιστορίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο.
  • Συναναστρέφεστε με άτομα που έχουν χιούμορ και αισιοδοξία.
  • Διώχνετε τις αρνητικές σκέψεις κάθε φορά που πολιορκούν το μυαλό σας.

Καλή επιτυχία και τρανταχτά γέλια!


INSTAGRAM FEED