close

Πώς να φάμε ισορροπημένα με βάση το μεσογειακό πιάτο

Το ξέρετε πως η μεσογειακή διατροφή είναι μια από τις πιο πολυσυζητημένες και πολυμελετημένες διατροφές παγκοσμίως. Εμείς έχουμε τη χαρά και τη τύχη να έχουμε μεγαλώσει σε μια χώρα που πρεσβεύει τη διατροφή αυτή και η ελληνική γη μας χαρίζει απλόχερα προϊόντα μοναδικής βιολογικής αξίας. Πρόσφατα η κλασική μεσογειακή πυραμίδα που δεν ήταν απόλυτα κατανοητή «τοποθετήθηκε» σε πιάτο να γίνει κατανοητή οπτικά από όλους! Έτσι έχουμε το μεσογειακό πιάτο που θεωρείται η πιο ισορροπημένη δομή φαγητού που μπορούμε να έχουμε!

Με πολύ απλά λόγια πλέον σύμφωνα με το Πανεπιστήμιο του Harvard οι οδηγίες διατροφής είναι ξεκάθαρες και οι συστάσεις είναι να έχουμε πολλές καθαρές άπαχες πρωτεΐνες, να χρησιμοποιούμε καλούς υδατάνθρακες, όσο λιγότερο επεξεργασμένους μπορούμε για να είναι χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη, πολλά λαχανικά και φρούτα, να χρησιμοποιούμε ελαιόλαδο και ασφαλώς να μένουμε ενυδατωμένοι.

Πως λοιπόν γίνεται αυτό στη πράξη;

Χωρίζουμε το πιάτο μας νοητά σε 2 μέρη, το μισό το ξαναχωρίζουμε στη μέση και δημιουργούμε νοητά το εξής πιάτο:

Το μισό πιάτο το γεμίζουμε με λαχανικά (Λ), το ένα τέταρτο με πρωτεΐνες (Π) και το άλλο ένα τέταρτο με υδατάνθρακες (Υ) και σε όλα συνολικά προσθέτουμε 1 κ.σ. ελαιόλαδο.

Θα σας βοηθήσουμε να στήσετε μερικά πιάτα για να καταλάβετε πώς γίνεται:

  • 1 κούπα φασολάκια πράσινα (Λ), ένα μπουτάκι κοτόπουλο (Π) και 1 πατατούλα (Υ)
  • 1 κούπα μαρούλι (Λ), 2 μπιφτέκια μοσχαρίσια (Π) και 1 φλ. ρύζι άγριο (Υ)
  • 1 κούπα μπρόκολο (Λ) , φιλέτο ψαριού (Π) και 1 φλ. κινόα
  • 4 βραστά κολοκύθια (Λ), φιλετάκια κοτόπουλο (Π) και 1 πιτάκι για σουβλάκι (Υ)
  • 1 κούπα σαλάτα ανάμεικτη (Λ), 1 φλ. όσπριο (Π) και 2 παξιμαδάκια από χαρούπι (Υ)
  • 1 κούπα ανάμεικτα λαχανικά ψιλοκομμένα (Λ), 2 αυγά και σάλτσα γιαουρτιού (Π) και 1 κούπα πέννες ολικής (Υ)
  • 1 φλ. ντοματίνια, πιπεριά, κρεμμύδι, κάπαρη (Λ), 1 φλ. cottage cheese ή φέτα ή κατίκι (Π) και 1 παξιμάδι κρίθινο (Υ) κ.ο.κ

 

Έτσι με απλό τρόπο συνθέτουμε πιάτα που να είναι πλήρη σε φυτικές ίνες, σε αμινοξέα, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και καλά λιπαρά.

Εύχομαι να σας βοήθησα να καταλάβετε την μεσογειακή διατροφή με την επίδειξη ενός πιάτου και να ξέρετε να στήνετε από εδώ και πέρα τα πιάτα σας!

Πηγή: https://efdiatrofin.gr/%cf%80%cf%8e%cf%82-%ce%bd%ce%b1-%cf%86%ce%ac%ce%bc%ce%b5-%ce%b9%cf%83%ce%bf%cf%81%cf%81%ce%bf%cf%80%ce%b7%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b1-%ce%bc%ce%b5-%ce%b2%ce%ac%cf%83%ce%b7-%cf%84%ce%bf-%ce%bc%ce%b5%cf%83/

 


Η Εμμανουέλα Φωτεινού είναι Βιολόγος και αποφοίτησε από το τμήμα Θετικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές συνεχίστηκαν στο Βιολογικό Αθήνας όπου απέκτησε με Άριστα τον τίτλο της κλινικής Βιοχημικού με εξειδίκευση στη Μοριακή Διαγνωστική. Η κατεύθυνση που εξειδικεύτηκε είναι αυτός της κλινικής βιοχημείας και της έρευνα στον καρκίνο. Παράλληλα ασχολήθηκε με την προληπτική Ιατρική βασισμένη στη διατροφή παίρνοντας πιστοποίηση από το University of California San Francisco. Η πρακτική εφαρμογή της ολιστικής προσέγγισης σε θέματα υγείας βασισμένα στη διατροφή συμπληρώθηκε με ιδιωτικό διετές πτυχίο για τη λήψη του τίτλου του Σύμβουλου Διατροφής. Είναι ιδιοκτήτρια από το 2014 του Πρότυπου Κέντρου Ευεξίας στο κέντρο της Αθήνας και παρέχει συμβουλές βελτίωσης της υγείας και της εικόνας μας βασισμένες σε αλλαγές της διατροφής μας που οδηγούν σε ορθότερη βιοχημεία του σώματος μας. Στο χώρο της παρέχονται συμβουλές για θέματα που αφορούν την οστεοπόρωση , τον πονοκέφαλος , τη μυϊκή ενδυνάμωση , το λεμφοίδημα ,την αντιγήρανση, την ενεργοποίηση του μεταβολισμού στη κλιμακτήριο , την τόνωση του ανοσοποιητικού, την απώλεια βάρους , την ενυδάτωση , την λεμφική αποσυμφόρηση , την ευεξία και την πνευματική τόνωση, την αποτοξίνωση και όχι μόνο. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα συνεδρίων ως ομιλήτρια και έχει δημοσιεύσει σε διεθνή περιοδικά. Ασχολείται με την αρθρογράφηση σε ηλεκτρονικά περιοδικά με θέματα που αφορούν τη διατροφή και την υγεία . Εργάζεται επιπλέον ως σύμβουλος ευεξίας σε αθλητικούς ομίλους καθώς και σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης για την σωστή καθοδήγηση των νέων. Διοργανώνει πληθώρα βιωματικών εργαστηρίων για τη διαχείριση του φαγητού και έχει ένα ευρύ πλαίσιο συνεργατών για τη συμπληρωματική αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων που αποτελείται από πολλές ειδικότητες όπως φυσικοθεραπευτή , ψυχολόγο , νοσηλευτή , αισθητικό κ.α.

INSTAGRAM FEED