close

Οδηγός ψυχικής «επιβίωσης» ενάντια στον κορονοϊό.

Αυτή η περίοδος είναι κρίσιμη για όλους μας. Σε πολλά επίπεδα. Μπορούμε άραγε να δούμε την άλλη πλευρά του νομίσματος; Μπορούμε να δούμε «βαθύτερα» και να εστιάσουμε στα σημαντικά της ζωής μας; Μα φυσικά και μπορούμε! Το να μείνετε στο σπίτι για κάποιες (αρκετές, για τους περισσότερους) ημέρες, θεωρώ πως μπορεί όχι μόνο να βοηθήσει την υγείας μας και των συνανθρώπων μας, αλλά να είναι μια περίοδος πραγματικής «αναζήτησης» προσωπικής και επαναπροσδιορισμού των νοημάτων μας.

Με απλά λόγια…τι μπορούμε να κάνουμε λοιπόν, για να γίνει η καθημερινότητα μας ευχάριστη και γεμάτη νόημα; Ορίστε!

  1. Γελάστε. Γελάστε δυνατά & συχνά.

Και φυσικά δεν εννοώ στα καλά καθούμενα! Δείτε ταινίες, σειρές με ευχάριστο περιεχόμενο! Δείτε παιδικά και καρτούν μαζί με τα παιδιά σας. (άλλωστε πόσες φορές έχουμε καθίσει όλοι μας, μέρες ολόκληρες στο σπίτι για να τελειώσουμε μια σεζόν της αγαπημένης μας σειράς;) Ένα καλό γέλιο δεν σας αποφορτίζει μόνο ψυχικά. Μειώνει την κορτιζόλη, την ορμόνη του στρες, και αυξάνει τις ενδορφίνες οι οποίες βοηθούν τη διάθεσή σας. Δείτε την αγαπημένη σας ταινία, διαβάστε κόμικς ή μιλήστε με κάποιον που σας κάνει να χαμογελάτε.

  1. Ακούστε μουσική, τραγουδήστε, χορέψτε!

Έρευνες δείχνουν ότι η απαλή μουσική μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση, τον καρδιακό παλμό και το άγχος. Επιλέξτε αγαπημένα τραγούδια ή φυσικούς ήχους και επιτρέψτε στον εγκέφαλό σας να εστιάσει στις διαφορετικές μελωδίες, όργανα ή τραγουδιστές.

Βάλτε δυνατά το αγαπημένο σας dance κομμάτι και χορέψτε. Έστω και για 5 λεπτά. Θα ανέβει τόσο η ψυχολογία σας (θα με θυμηθείτε!)

Διοργάνωσε βραδιά καραόκε με μια φίλη σου, την αδερφή σου, τον φίλο σου, τους γονείς σου, τα παιδιά σου. Τραγουδήστε! Είμαι σίγουρη, πως όχι μόνο θα το διασκεδάσετε, θα γελάσετε με την καρδιά σας!

  1. Γυμναστείτε!

Είναι τόσο ωραίο! Αξιοποιήστε τα έπιπλα σας! Το μπαλκόνι σας, αν έχει καλό καιρό! Ακριβώς όπως θα κάνατε στο γυμναστήριο! Μπορείτε να βγάλετε και πρόγραμμα! Την μία ημέρα γυμνάστε τα χέρια σας, την επόμενη τα πόδια.

 

  1. Διαβάστε βιβλία

Ένα καλό λογοτεχνικό βιβλίο, μεγάλης έκτασης (όχι απαραίτητα), μπορεί να μας κρατήσει ώρες απασχολημένους! Καθίστε αναπαυτικά στον καναπέ σας ανάψτε κεριά αρωματικά και ξεκινήστε το διάβασμα!

 

  1. Ενημερωθείτε…με μέτρο!

Ναι. Με μέτρο! Το να έχετε ανοιχτή την τηλεόραση όλη την ημέρα, σίγουρα δεν βοηθάει! Διαβάζετε άρθρα από έμπιστα sites, να βλέπετε εκπομπές ενημέρωσης για λίγη μόνο ώρα.

Αυτές τις ώρες το μόνο μας όπλο, είναι η ψυχραιμία. Κρατήστε αυτό. Και σκεφτείτε πόσα πράγματα μπορείτε να κάνετε εντός σπιτιού με τους αγαπημένους σας, περνώντας ποιοτικό χρόνο!


Η Έλλη Χατζηπαζαρλή είναι ψυχολόγος, απόφοιτος του UEL (UNIVERSITY OF EAST LONDON), του Τμήματος Ψυχολογίας - BSc(Hons) Psychology. Μετεκπαιδεύτηκε στα ψυχομετρικά τεστ και πιο συγκεκριμένα, στις προβολικές δοκιμασίες TAT & CAT (ThematicApperception test & Children’s Apperception Test) και στο Ιχνογράφημα παιδιών και ενηλίκων, στο κέντρο διεπιστημονικής και ερευνητικής ψυχοκοινωνικής υποστήριξης παιδιών και ενηλίκων (ΔΙΚΕΨΥ). Έπειτα, ολοκλήρωσε με επιτυχία μία ακόμη μετεκπαίδευση και ειδικεύτηκε στην κλινική αξιολόγηση ενδοοικογενειακής βίας και σεξουαλικής κακοποίησης μέσω προβολικών διαγνωστικών εργαλείων, στο κέντρο ψυχολογίας Animus Corpus. Έχει παρακολουθήσει επιπλέον σεμινάρια σχετικά με το Selfie Syndrome, Bullying in schools και άλλα. Έχει συμμετάσχει εθελοντικά ως βοηθητικό προσωπικό - ψυχολόγος, στον οίκο υπέρ ενηλίκων, "Κωστοπούλειος Στέγη" στο νομό Σερρών , και στην Ελληνική Εταιρεία Νόσου Αλτσχάιμερ, στην Θεσσαλονίκη. Στο πλαίσιο της πρακτικής της άσκησης συνεργάστηκε σε ιδιωτικό ιατρείο ψυχιατρικής στην Θεσσαλονίκη και έπειτα στις Σέρρες. Είναι μέλος του συλλόγου BPS (British psychological Society).

INSTAGRAM FEED