close
ΕΤΣΙ ΖΟΥΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

Μήπως το έξυπνο κινητό σου σε κάνει πιο… χαζή;

Αν κάθε μέρα διαπιστώνεις ότι σου είναι όλο και πιο δύσκολο να θυμηθείς κάτι που δεν είχες διανοηθεί ότι μπορεί να ξεχάσεις, αναθεώρησε αμέσως τον τρόπο που χρησιμοποιείς το κινητό σου.
Όχι το Αλτσχάϊμερ δεν προσβάλει όλο και μικρότερες ηλικίες, ούτε ο μοναδικός  λόγος που ξεχνάς ένα σωρό πράγματα είναι γιατί  έχεις πολλά στο κεφάλι σου. Φταίει και η υπερχρήση που κάνεις στο κινητό σου!
Οι άνθρωποι κοιταζουν τα κινητα τους τηλέφωνά  47 φορές τη μέρα κατά μέσο όρο, σύμφωνα με μια παγκόσμια έρευνα του 2017,  ενώ πάμπολλες έρευνες των τελευταίων 5-6 χρόνων έχουν δείξει ότι όσο περισσότερο αφηνόμαστε στην τεχνολογία τόσο πιο τεμπέλης γίνεται ο εγκέφαλός μας!
Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις των ερευνητών ενώ αρχικά ζητούσαμε από τις μηχανές αναζήτησης απαντήσεις σε δύσκολα ερωτήματα, τελικά συνηθίσαμε να απευθυνόμαστε στο google και για τα πιο εύκολα και απλά. Έτσι σε καθημερινή βάση σερφάροντας στο internet πεταγόμαστε από το ένα θέμα στο άλλο, ή ανταλλάσουμε πληροφορίες για πολλά διαφορετικα θέματα σχεδόν ταυτόχρονα. Αποτέλεσμα; “Αυτή η ταχεία εναλλαγή εστίασης μπορεί να εμποδίσει μια ιδέα ή μια σκέψη να εγγραφή επαρκώς στη μνήμη μας”. Ειδικότερα τα έξυπνα κινητά μας, καθώς μας αποσπούν συνεχώς την προσοχή  από αυτό που κάνουμε, ή καθώς τα έχουμε προγραμματίσει να μας υπενθυμίζουν συνεχώς διάφορα, σαμποτάρουν την ικανότητα της μνήμης μας να ανακαλεί με ευκολία τις πληροφορίες που διαθέτει.

Αν θέλεις λοιπόν να ανακαλείς με ευκολία στη μνήμη σου οτιδήποτε δοκίμασε τους παρακάτω 6 τρόπους!

1. Κρύψε το κινητό σου

Όταν δεν χρησιμοποιείς το κινητό σου φρόντισε να μην βρίσκεται στο οπτικό σου πεδίο. Συμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου του Τέξας στο Όστιν, μια ματιά έστω και στη σκοτεινή οθόνη του μειώνει την ικανότητα εστίασης της προσοχής σου κι επομένως της απομηνόνευσης αυτού που κάνεις. Κι ακόμα  “Η διαδικασία αντοχής στον πειρασμό να το χρησιμοποιήσεις μπορεί να μειώσει την ικανότητά σου να σκέφτεσαι καθαρά”.

2. Ρύθμισέ το στο “Μην ενοχλείτε”

Όσο γίνεται περισσότερες ώρες της ημέρας ρύθμισε το κινητό σου έτσι ώστε να δέχεται μόνο επιλεγμένες κλήσεις. Έτσι δεν θα σε αποσπούν ασήμαντες για σένα ειδοποιήσεις, κλήσεις ή αναρτήσεις.

3. Μείωσε την επικοινωνία σου μέσω Facebook

Σύμφωνα με έρευνα  για την υγεία του εγκεφάλου του AARP η μνήμη ατόμων  άνω των 40 ετών που δήλωσαν ότι μέσα στην τελευταία εβδομάδα δεν επικοινώνησαν με φίλους ή συγγενεις στο Facebook, λειτουργούσε πολύ καλύτερα από τη μνήμη εκείνων που δήλωσαν ότι επικοινωνούσαν συχνά στη διάρκεια της εβδομάδας με τους δικούς τους.

4. Πάρε ένα στυλό
Η σύνταξη σημειώσεων σε χαρτί οδήγησε σε καλύτερη διατήρηση της μνήμης από την πληκτρολόγηση σε φορητούς υπολογιστές σύμφωνα με μια μελέτη του 2014 που δημοσιεύτηκε στην Psychological Science. Η δακτυλογράφηση είναι συχνά χωρίς νόημα μεταγραφή, αλλά το χειρόγραφο απαιτεί περισσότερο χρόνο και εστίαση. Η διαδικασία βοηθά στην κωδικοποίηση πληροφοριών στη μνήμη.

5. Meetings χωρίς κινητό

Φρόντισε στις επαγγελματικές σου συναντήσεις να κλείνεις το κινητό σου.  Κατά τη διάρκεια αυτών των συναντήσεων ή όταν ολοκληρώνεις μια εργασία ο εγκέφαλός  βασίζεται σε αυτό που ονομάζεται μνήμη εργασίας: Καταγράφει τις σημαντικές πληροφορίες έτσι ώστε να μπορεί να τις ανακαλέσει τη δεδομένη στιγμή.  Αν όμως σε αποσπά το κινητό σου τότε η πληροφορία που θέλεις να κρατήσεις στη μνήμη σου το πιθανότερο είναι να διατηρηθεί βραχυπρόθεσμα και όχι μακροπρόθεσμα όπως θα ήθελες.

6. Βάλε το κινητό σου για… ύπνο

“Η μνήμη παγιώνεται κατά τη διάρκεια του ύπνου,” μας λέει η επιστήμη και μας συμβουλεύει να απενεργοποιούμε όλες τις συσκευές μας -κινητά, λαπτοπ, ταμπλετ- τουλάχιστον μία ώρα πριν πέσουμε στο κρεβάτι. Προπαντός μην τα τοποθετείς στο κομοδίνο σου, ώστε να μπορείς να έχεις σ’ αυτά άμεση πρόσβαση. Όσο πιο κοντά  είναι ο πειρασμός τόσο περισσότερο κινδυνεύεις.

 


INSTAGRAM FEED