close

Οι 4 πυλώνες της επιτυχίας

 Η επιτυχία, σύμφωνα με πολλούς ερευνητές, βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες: Όραμα, Στρατηγική, Μέθοδο και Κατάλληλη Εφαρμογή. Μπορείτε να τους αναπτύξετε, δίνοντας ένα αληθινό παράδειγμα για το καθένα απ’ αυτά;

Φανταστείτε τον κύβο του Ρούμπικ. Η συνταγή της επιτυχίας μοιάζει με ένα τέτοιο τρισδιάστατο πάζλ. Αποτελείται από έξι έδρες, που η κάθε μία περιστρέφεται ανεξάρτητα από τις άλλες.

Οι κύριες πλευρές είναι:

το όραμα, η στρατηγική, η μέθοδος και η κατάλληλη εφαρμογή.

Οι υπόλοιπες δύο είναι:

η αυτογνωσία και ταπεινοφροσύνη.

 

Στην εποχή μας για να μπορέσει κάποιος να διακριθεί, να ξεχωρίσει από τους υπόλοιπους και επομένως να πετύχει, θα πρέπει να διακρίνεται από την ικανότητα του οραματισμού.

 

Η στρατηγική βάσει της οποίας οφείλει να κινείται είναι να προσδιορίσει αρχικά το πού βρίσκεται και κατόπιν να σχεδιάσει πού θέλει να φτάσει, αλλά και με ποιο τρόπο θέλει να φτάσει.

Το όραμα πρέπει να λειτουργεί ως μαγνήτης. Είναι αυτό που θέλουμε πολύ βαθιά μέσα μας και μόλις μπορέσουμε να το φανταστούμε, αρχίζει να μας έλκει.

 

Λειτουργεί σαν θησαυρός, που όταν γνωρίζεις που βρίσκεται, τον σκέφτεσαι συνέχεια, επίμονα, καταστρώνεις σχέδια για να ταξιδέψεις στο μέρος που υπάρχει, δεν το μαρτυράς σε κανέναν -συνήθως- και σιγά σιγά ό,τι κάνεις γίνεται προς εκπλήρωση αυτού του σκοπού.

 

Κάπως έτσι λειτουργεί το όραμα, είναι σαν μια προσωπική εικόνα που την έχουμε στο μυαλό μας σχεδόν καθημερινά.

Η αυτογνωσία είναι βασικό κριτήριο της διαδικασίας αυτής, διότι, εάν δεν την διαθέτεις δεν θα μπορείς να διακρίνεις τι στοιχεία, ικανότητες και προσπάθεια χρειάζεται για να εκπληρώσεις το όραμα σου.

 

Ένα παράδειγμα οράματος για κάποιον μπορεί να είναι η εικόνα του εαυτού του σε προχωρημένη ηλικία, έχοντας πετύχει αυτό που θέλει στη ζωή. Ένα όραμα, μπορεί να ωθήσει τον άνθρωπο σε οποιαδήποτε ηλικία να κάνει μια νέα αρχή στην ζωή του, όπως για παράδειγμα, να σπουδάσει ένα νέο αντικείμενο οραματιζόμενος τον εαυτό του να ασχολείται πλέον με αυτό. Όλα αυτά θα πρέπει να μπορεί να τα δημιουργήσει ως εικόνα, τόσο δυνατή, έντονη και με λεπτομέρεια που να μπορεί ακόμη και να την σχεδιάσει.

 

Έχοντας ανακαλύψει το όραμά σου, πρέπει να απομονώσεις  αυτές τις μεταβλητές που μπορούν να διαμορφώσουν την όποια πιθανή αλλαγή. Μια πιθανή ανατροπή του σχεδίου δηλαδή.

 

Η στρατηγική συνοδεύεται από εκφράσεις που δίνουν μια κατεύθυνση στόχου, όπως:

‘’θα κάνω’’,

‘’θα γίνω’’,

‘’θέλω να’’

Πάντα σε συνδυασμό με τους πόρους ή τα μέσα που έχουμε.

 

Ένα απλό παράδειγμα στρατηγικής και μεθόδου ταυτόχρονα είναι το ακόλουθο:

Για να γίνει κάποιος καθηγητής σε ένα πανεπιστήμιο με χρονοδιάγραμμα 15ετίας:

Στόχος 1: πολύ μελέτη στο συγκεκριμένο αντικείμενο που θα διαλέξει,

Στόχος 2: Εισαγωγή στην σχολή που θέλει να ακολουθήσει

Στόχος 3: Απόκτηση σχέσεων με ερευνητικά κέντρα

Στόχος 4:Μεγάλη προσπάθεια

 

Χρειάζεται γνώσεις, τέχνη ή καθοδήγηση για να διαμορφωθεί μια στρατηγική και η καλύτερη μέθοδος για να το πετύχει είναι η κίνηση προς τον στόχο.. Η μέθοδος δηλαδή, είναι ένα σύνολο κατάλληλων συντονισμένων  κανόνων και μέσων για τον καθορισμένο σκοπό.. Η μέθοδος είναι ο τρόπος που θα εφαρμόσουμε την στρατηγική μας.

Επινοείς λύσεις, επιλέγοντας την καλύτερη και βάζοντάς την σε εφαρμογή, έχοντας ένα εφεδρικό πλάνο για να μπορείς να προσαρμόζεσαι σε αντίξοες ή ξαφνικές συνθήκες. Ο χρόνος είναι με το μέρος μας, αρκεί να ξεκινήσουμε νωρίς!

 

Σταύρος Μπαρούτας, Leadership Expert, coach και συγγραφέας, www.baroutas.com

 

 


Η Χριστίνα Λαμπίρη είναι δημοσιογράφος με πολυετή προϋπηρεσία στο χώρο των περιοδικών, της τηλεόρασης αλλά και στου ραδιοφώνου. Έχει αγαπηθεί από το κοινό από τη πρώτη στιγμή που ανέλαβε να εκπροσωπήσει την μεσημεριανή ζώνη με ένα προφίλ δημοσιογραφικό που χαρακτηριζόταν εξαρχής από ήθος και υπευθυνότητα. Από τότε έχει υπηρετήσει επάξια ως παρουσιάστρια ζώνες ειδησεογραφίας , πρωινής ενημέρωσης , εκπομπές κοινωνικού περιεχομένου αλλά και ειδικές εκπομπές όπως Καλλιστεία, Τηλεμαραθώνιο αλλά και τα Τηλεοπτικά βραβεία του ΕΘΝΟΥΣ «ΠΡΟΣΩΠΑ 2008». Έχει κερδίσει 2 τηλεοπτικά βραβεία ως «αγαπημένη εκπομπή κοινού 2005» και «Βραβείο ειδικής εκπομπής 2008» για τον Τηλεμαραθώνιο που διοργανώθηκε για υποστήριξη και βοήθεια προς τους πυροπαθείς της Ηλείας , ενώ ήταν και δύο φορές υποψήφια στα ίδια βραβεία ως «αγαπημένη παρουσιάστρια κοινού εκτός ειδήσεων». Το 2012 αποφάσισε να διοχετεύσει όλη της το «είναι» στο δικό της ηλεκτρονικό δημιούργημα που δεν είναι άλλο από το The fun of Lifesharing.«To site αυτό έχει γίνει με αγάπη και μεράκι τόσο από εμένα όσο και από τους συνεργάτες μου όλους εσάς που θέλετε να ενημερώνεστε για θέματα υγείας,ομορφιάς,μόδας,ψυχολογίας, επικαιρότητας και όχι μόνο. Η ομάδα μας πρεσβεύει την χαρά του να μοιράζεσαι την γνώση και δεν είναι τυχαίο ποια άτομα μπήκαν στην οικογένεια του Τhe fun of Lifesharing. Το όραμα μας είναι η ομάδα αυτή να επεκταθεί και να εμπνευστεί από εσάς! Θέλουμε να γίνουμε η αγαπημένη σας παρέα το πρωί με καφέ, τις χαλαρές σας ώρες,το βράδυ πριν κοιμηθείτε,στο διάλειμμα σας στη δουλειά,η συντροφιά σας σε κάθε στιγμή σας».

INSTAGRAM FEED