close

Δύσκολα Συναισθήματα

Παρά πολύ συχνά κατακλυζόμαστε από έντονα αρνητικά συναισθήματα όπως για παράδειγμα ο θυμός ή ο φόβος και ακόμα πιο συχνά τα  κρύβουμε ή να τα εκλογικεύουμε σε μια προσπάθεια μας να απαλλαγούμε από αυτά και να τα «τακτοποιήσουμε». Η «τακτοποίηση» όμως αυτή δεν είναι πάντα και η καλύτερη δυνατή διαχείριση. Γιατί είναι μαθηματικά εξακριβωμένο ότι θα επανέλθουν αργά ή γρήγορα δριμύτερα…

Γι’ αυτό την επόμενη φορά που θα βρεθείς αντιμέτωπος με ένα αρνητικό συναίσθημα δώσε στον εαυτό σου την ευκαιρία να το επεξεργαστεί καλύτερα ακολουθώντας τα εξής βήματα!:

  1. Παρατήρησε το συναίσθημα σου με πλήρη αποδοχή χωρίς ταμπέλες και κριτική. Θυμήσου ότι όλα τα συναισθήματα είναι φυσιολογικά και επιτρεπόμενα.
  2. Αναγνώρισε και ονομάτισε το συναίσθημα σου.
  3. Αποδέξου το συναίσθημα σου. Δεν είναι πολύ βοηθητικό να προσπαθείς να πείσεις τον εαυτό σου ότι δεν νιώθεις έτσι όπως νιώθεις.
  4. Αναγνώρισε τη μη μονιμότητα των συναισθημάτων σου. Ακόμα και τα πιο αρνητικά συναισθήματα είναι μια προσωρινή κατάσταση. Δεν θα μείνουν για πάντα.
  5. Διερεύνησε βαθύτερα τι μπορεί να σου προκάλεσε το συγκεκριμένο συναίσθημα. Ποια κατάσταση ή σκέψη σου για την κατάσταση σε έκανε να νιώθεις έτσι.
  6. Εγκατάλειψε τη προσπάθεια να ελέγξεις τα συναισθήματα σου. Όσο και αν προσπαθείς δεν μπορείς να αλλάξεις ή να σβήσεις ένα συναίσθημα, αντίθετα αν αφεθείς σε αυτό, σιγά-σιγά θα πάψει να σε ταλαιπωρεί.

INSTAGRAM FEED