Αντιμετωπίστε τώρα τους ανθρώπους που σας πληγώνουν

Αντιμετωπίστε τώρα τους ανθρώπους που σας πληγώνουν

Δεν είναι λίγες οι φορές που οι άλλοι, είτε εσκεμμένα είτε άθελά τους, σας πληγώνουν και εσείς, αντί να υψώσετε το ανάστημά σας απέναντι τους, αποδέχεστε σιωπηλά τα ψυχικά «χτυπήματά» που σας δημιουργούν με τα λόγια ή τις πράξεις τους και μάλιστα, επωμίζεστε όλο το βάρος των αρνητικών συναισθημάτων που απορρέουν από αυτά.

Αυτή η «αποδοχή» που επιτρέπετε να συμβαίνει όμως, μπορεί να προκαλέσει σε εσάς δυσάρεστες για τη διάθεση και την ψυχική σας υγεία επιπτώσεις, οι οποίες σωρεύονται με τον καιρό και σας κάνουν να αισθάνεστε αδύναμη καθώς καταφέρνουν να «καταρρακώσουν» την αυτοπεποίθηση και την αισιοδοξία σας.

Μάθετε λοιπόν να βάζετε στις θέση τους εκείνους που σας στεναχωρούν και «χτίστε» τη δική σας ασπίδα προστασίας με 5 απλά βήματα.

1. Βρείτε την πηγή των αρνητικών σας συναισθημάτων


Πρώτα από όλα χρειάζεται να συνειδητοποιήσετε και να «αποκωδικοποιήσετε» τον πόνο που σας έχει προκαλέσει ο «θύτης». Αυτό το βήμα είναι πολύ σημαντικό καθώς πολλοί από εμάς δεν παραδεχόμαστε ότι έχουμε πληγωθεί και προσπαθούμε να πείσουμε τον εαυτό μας ότι όλα είναι καλά γιατί φοβόμαστε να αντιμετωπίσουμε τα δυσάρεστα συναισθήματα. Όταν λοιπόν νιώθετε πληγωμένοι, πρέπει να εντοπίστε την πηγή του «κακού» – μπορεί να ήταν τα λόγια που σας είπε κάποιος, ή μία πράξη που έκανε εις βάρος σας. Εμπιστευτείτε το ένστικτό σας και ακούστε τον πόνο της ψυχής σας, χωρίς να επιτρέψετε να γεμίσετε ενοχές για τα αρνητικά συναισθήματα που δεν προκαλέσατε εσείς στον εαυτό σας.


Διαβάστε περισσότερα στην επόμενη σελίδα


2. Αντιδράστε όσο πιο άμεσα γίνεται


Αν το άτομο που σας έχει πληγώσει είναι κάποιος με τον οποίο δουλεύετε μαζί ή έχετε σχέση, δεν σας φαίνεται και τόσο εύκολο να του δείξετε ότι σας έχει πληγώσει και ίσως προτιμάτε να το αφήσετε για αργότερα. Ωστόσο είναι απαραίτητο να αντιδράσετε άμεσα προτού εκείνος ξεχάσει αυτό που σας είπε και σας πλήγωσε ή εκείνο που έκανε και σας στενοχώρησε. Μην αναλωθείτε σε σκέψεις και αμφιβολίες για το αν αξίζει τον κόπο να αντιδράσετε, αλλά προσπαθήστε να ανασυγκροτήσετε τις σκέψεις σας και να απευθυνθείτε όσο πιο άμεσα μπορείτε στον «δημιουργό» των δυσάρεστων συναισθημάτων σας.

3. Εκφραστείτε ανοιχτά, χωρίς δισταγμούς


Ίσως φοβάστε ότι η πρόθεσή σας να δώσετε τέλος σε αυτό που σας πληγώνει παρερμηνευθεί και έχει ως αποτέλεσμα να απομακρύνει από κοντά σας ένα φίλο ή να μετατρέψει ένα συνάδελφό σας σε εχθρό. Ο δισταγμός σας είναι απόλυτα λογικός αλλά χρειάζεται να τον απομακρύνετε το συντομότερο δυνατό και να αντιμετωπίσετε κατά πρόσωπο τον άνθρωπο που σας πλήγωσε. Αν δεν έχετε ιδέα πώς να τον προσεγγίσετε, μπορείτε να ξεκινήσετε την κουβέντα, λέγοντας: «Αυτό που είπες πριν από λίγο, με πλήγωσε. Σε παρακαλώ να μην επαναληφθεί». Αφού εκφράσετε τα αισθήματά σας, το επόμενο βήμα είναι να αποδεχτεί και εκείνος αυτό που μόλις του είπατε και να συμφωνήσει ότι θα κάνει ό,τι του ζητήσατε.

Διαβάστε περισσότερα στην επόμενη σελίδα


4. Ετοιμαστείτε για μία ειλικρινή συγχώρεση


Αν πράγματι ο «θύτης» κατανόησε ότι έκανε λάθος που πλήγωσε τα συναισθήματά σας και υποσχέθηκε να μην επαναλάβει το σφάλμα του, τότε χρειάζεται να τον συγχωρήσετε και να του δώσετε την ευκαιρία που σας ζητάει. Η συγχώρεση είναι μια πράξη ανακούφισης πρώτα από όλα για εσάς και έτσι θα καταφέρετε να απομακρύνετε πιο εύκολα τα αρνητικά συναισθήματα και μάλιστα, να συνεχίσετε τη σχέση που έχετε σε πιο ειλικρινείς και ξεκάθαρες βάσεις.

5. Προετοιμαστείτε για το ενδεχόμενο της απομάκρυνσης


Σε περίπτωση που ο «θύτης» δεν παραδέχεται το λάθος του και συνεχίζει να σας πληγώνει με τη συμπεριφορά του, ίσως πρέπει να σκεφτείτε την επιλογή της διακοπής των σχέσεων σας, τουλάχιστον προς το παρόν. Οι περισσότεροι άνθρωποι καταλαβαίνουν πότε έχουν ξεπεράσει τα όρια και είναι πρόθυμοι να κάνουν πίσω μόλις το συνειδητοποιήσουν. Αν δε συμβεί αυτό, ίσως τότε πρέπει να είστε εσείς αυτή που θα απομακρυνθεί, ώστε να μη χρειάζεται κάθε φορά να αντιμετωπίζετε όλη αυτή την αρνητικότητα που σας δημιουργεί.

Μαρία Κόλλια

m.kollia@lampiri.gr


ΠΗΓΗ: www.care2.com