Αν το παιδί σας είναι «πρωτάκι»
Κακοί μαθητές δεν υπάρχουν. Υπάρχουν απαιτητικοί γονείς που δεν γνωρίζουν πώς να βοηθήσουν τα παιδιά τους στα μαθήματα και στην προσαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον. Κι εσείς τι γονείς είστε; Ξέρετε να διαχειριστείτε σωστά αυτά τα δυο θέματα ή κάνετε λάθη, που θα στοιχίσουν σε όλους σας, αργότερα, ακριβά;
Σήμερα τα περισσότερα παιδιά, πριν πάνε σχολείο, έχουν ζήσει τουλάχιστον ένα χρόνο σε παιδικό σταθμό και άλλον έναν στο νηπιαγωγείο. Έτσι συνηθίζουν στο πρωινό ξύπνημα και την απομάκρυνση από την οικογένεια από πολύ μικρά.
Στην πρώτη τάξη του δημοτικού εκείνο που τα δυσκολεύει είναι κυρίως η απογευματινή μελέτη, γιατί έχουν συνηθίσει να περνούν τις ώρες τους στο σπίτι παίζοντας. Επιπλέον η αλλαγή περιβάλλοντος από το «οικείο» περιβάλλον του νηπιαγωγείου στις γεμάτες σχολικές αίθουσες, δημιουργεί άγχος στους μικρούς μαθητές. Όσο για τους γονείς από τη μία χαίρονται επειδή το παιδί τους κάνει ένα βήμα προς την ωρίμανση και την αυτονόμησή του και αφετέρου αγωνιούν για την προσαρμογή του. Πώς μπορούν να χειριστούν καλύτερα την κατάσταση;
3 ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ
1. Σκεφτόμαστε θετικά
Όπως σχολιάζουν οι ειδικοί, οι περισσότεροι ενήλικοι, όταν περνάμε την πόρτα του σχολείου, γινόμαστε και πάλι παιδιά, ανακαλώντας τις μαθητικές μας αναμνήσεις, περισσότερο ή λιγότερο ευχάριστες. Ας μη μεταφέρουμε λοιπόν, τα συναισθήματά μας στα παιδιά μας και ας τους επιτρέψουμε να διαμορφώσουν τη δική τους σχέση με το σχολείο.
2. Αντιμετωπίζουμε τον δάσκαλο ως επαγγελματία, και σεβόμαστε τις οδηγίες του
Όχι άλλες μαμάδες έξω από το σχολείο να περιμένουν το δάσκαλο για να μάθουν τα τελευταία νέα για την πρόοδο του παιδιού τους. Μία φορά τον μήνα-σύμφωνα με το νόμο- επικοινωνούν οι γονείς με τους δασκάλους του σχολείου.
3. Παραμένουμε ρεαλιστές
Οι προβολές των δικών μας επιθυμιών αποπροσανατολίζουν και ταλαιπωρούν τα παιδιά. Η αγάπη γεννά πολλές απαιτήσεις και τα παιδιά καλούνται να τις πραγματώσουν στο σχολείο. Ένας έμπειρος δάσκαλος μπορεί να μας δώσει τη σωστή εικόνα των ικανοτήτων του παιδιού.
3 ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΙΔΙ
1.Βρίσκουμε μαζί το κατάλληλο μέρος για μελέτη
Μια γωνιά όπου το παιδί μπορεί να συγκεντρωθεί καλύτερα μακριά από τηλεόραση, τηλέφωνο, υπολογιστή.
2. Συμφωνούμε από κοινού για ένα πρόγραμμα μελέτης
Δεν το πανικοβάλουμε με φράσεις του τύπου «Φέτος είναι δύσκολα τα πράγματα και πρέπει να προσέξεις».
3. Βρισκόμαστε κοντά του, αλλά όχι από πάνω του
Βοηθάμε στην ανάγνωση και την ορθογραφία, απαντάμε στις ερωτήσεις του, διορθώνουμε την άσκηση αν μας το ζητήσει, αλλά δεν καθόμαστε δίπλα του σε όλη τη διάρκεια της μελέτης του.
Ευγενία Καλτεζιώτη