close

10 βήματα για να «λάμψεις» αυτά τα Χριστούγεννα!

Και τώρα που ξεκινάμε σιγά – σιγά να μετράμε αντίστροφα για τις γιορτές μας, μία είναι η λέξη που θα θέλαμε να κυριαρχεί σε κάθε μας βήμα και κάθε μας εμφάνιση!  «Λάμψη»

Και είναι πια κοινό μυστικό ότι η όμορφη και λαμπερή εικόνα μας δεν είναι μόνο θέμα αισθητικής περιποίησης και καθημερινής φροντίδας αλλά ξεκινά μέσα από τον ίδιο μας τον οργανισμό.

Γι αυτό λοιπό κι εγώ ετοίμασα και μοιράζομαι μαζί σας, τον δικό μου «δεκάλογο προετοιμασίας» για τις γιορτές!

Ακολούθησε τον λοιπόν και… εντυπωσίασε τα πλήθη!

  1. Κόψε το αλάτι

Τα ιόντα χλωρίου και νατρίου που περιέχονται στο αλάτι είναι απαραίτητα για την σωστή ρύθμιση της ποσότητας του νερού του σώματος μας. Παρόλα αυτά, οτιδήποτε καταναλώνουμε σε μεγάλες ποσότητες έχει κακές συνέπειες για τον οργανισμό μας, έτσι και το αλάτι το οποίο σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει κατακράτηση υγρών, υπέρταση, προβλήματα στο πεπτικό σύστημα κ.α

  1. Φάε 3-4 μερίδες καλών λιπαρών

Τα «καλά» λιπαρά οξέα, τα οποία είναι τα μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λίπη δρουν ευεργετικά τόσο στην καρδιά μας όσο και σε ολόκληρο τον οργανισμό μας. Μας χαρίζουν λαμπερό δέρμα και μας προστατεύουν από την γήρανση του δέρματος. Επίσης, τα «καλά» λιπαρά συμβάλλουν στην υγεία των μαλλιών χαρίζοντας μας στιλπνά και υγιή μαλλιά, καταπολεμούν την ξηρότητα και βοηθούν στην παραγωγή κολλαγόνου. Μπορούμε να τα βρούμε σε τροφές όπως το ελαιόλαδο, το αβοκάντο, τα  αμύγδαλα, τα  καρύδια, τον λιναρόσπορο και τον ηλιόσπορο καθώς και στα ιχθυέλαια.

  1. Κόψε τη ζάχαρη

Η υπερβολική κατανάλωση άσπρης ζάχαρης έχει συνδεθεί με διάφορες επιπλοκές του οργανισμού όπως διάφορα καρδιαγγειακά νοσήματα, αύξηση των επιπέδων των λιπιδίων και απότομη αύξηση της γλυκόζης του αίματος. Επίσης ευθύνεται για διάφορα περιοδοντικά προβλήματα καθώς αυξάνει τον ρυθμό διάβρωσης της επιφάνειας του δοντιού και τέλος αυξάνει τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό μας με αποτέλεσμα την επίσπευση της γήρανσης του οργανισμού.

  1. Κόψε τα κακά λιπαρά

Τα «κακά» λιπαρά οξέα τα οποία είναι τα κορεσμένα και τα τρανς λίπη έχουν συσχετιστεί με αυξημένα επίπεδα LDL χοληστερίνης, έναν από τους παράγοντες κινδύνου για την εμφάνιση στεφανιαίας νόσου του, για καρδιοπάθειες, για τη δημιουργία φλεγμονής στον οργανισμό ακόμη και για την πρόωρη γήρανση. Τα κορεσμένα λιπαρά οξέα είναι κυρίως ζωικής προέλευσης βρίσκονται στο λίπος του κρέατος και στα ζωικά βούτυρα, στα πλήρη γαλακτοκομικά προϊόντα, τα τυριά και  τα αλλαντικά. Τα τρανς λιπαρά οξέα είναι λιπαρά που έχουν υποστεί τη βιομηχανική διεργασία της υδρογόνωσης για να έχουν στερεά μορφή. Τα συναντάς στα γαριδάκια, πατατάκια, κάποια μπισκότα, σε προϊόντα αρτοποιείου και ίσως στον μεγαλύτερο αριθμό επεξεργασμένων τροφίμων.

  1. Περιόρισε το φαΐ απ’ έξω

Η παραγγελία φαγητού απ’ έξω, το γνωστό σε όλους μας delivery, σίγουρα μας λύνει τα χέρια καθώς δεν χρειάζεται να αφιερώνουμε χρόνο στην κουζίνα μαγειρεύοντας ή στο σουπερμάρκετ ψωνίζοντας. Από την άλλη είναι μια εύκολη λύση που τις περισσότερες φορές δεν είναι και υγιεινή. Κακά τα ψέματα, οι πιο πολλές παραγγελίες μας περιέχουν πολλά τηγανητά, λιπαρές σος, κακής ποιότητας λάδια και πολύ βούτυρο. Μαγειρεύοντας το δικό μας φαγητό έχουμε πλήρη έλεγχο του τι μπαίνει στο πιάτο μας, καθώς εμείς οι ίδιοι  έχουμε ψωνίσει το τρόφιμο που πρόκειται να καταναλώσουμε και είμαστε ενημερωμένοι για τα συστατικά του. Επίσης, μαγειρεύοντας στο σπίτι μειώνουμε σε αρκετό βαθμό τα έξοδα του μήνα καθώς το delivery είναι μια πολυέξοδη συνήθεια.

  1. Φάε φρούτα με βιταμίνη C

Η βιταμίνη C είναι ένα απαραίτητο συστατικό για την υγιή επιδερμίδα. Τρέφει το δέρμα σε βάθος και παράλληλα ενισχύει την παραγωγή κολλαγόνου. Η βιταμίνη C βρίσκεται σε μεγαλύτερες ποσότητες στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (λάχανο, σπανάκι, σπαράγγια, μπρόκολο, πιπεριές), και τα κόκκινα φρούτα και λαχανικά (καρότα, οι γλυκοπατάτες, πεπόνι, παπάγια, ντομάτες και τα εσπεριδοειδή). Ο ανθρώπινος οργανισμός δεν μπορεί να συνθέσει από μόνος του τη βιταμίνη C, επομένως πρέπει να τη λαμβάνουμε μέσω της διατροφής μας.

  1. Περιόρισε το αλκοόλ

Η αλήθεια είναι πως η μικρή κατανάλωση αλκοόλ και συγκεκριμένα του κόκκινου κρασιού προσφέρει ευεργετικά αποτελέσματα μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης ή θανάτου από στεφανιαία νόσο. Όμως δεν συμβαίνει το ίδιο και με το δέρμα. Το αλκοόλ πλέον θεωρείται απ’ τους χειρότερους εχθρούς του δέρματος καθώς μπορεί να προκαλέσει προβλήματα όπως αφυδάτωση, πρήξιμο και ερυθρότητα στο δέρμα. Λέγεται επίσης πως τα λιγότερο επιβλαβή ποτά είναι αυτά που θεωρούνται ως «καθαρά» όπως το τζιν ή η βότκα. Η ζάχαρη που εμπεριέχει το κόκκινο κρασί και τα κοκτέιλ δεν βοηθούν καθόλου το δέρμα μας καθώς η  κατανάλωση τους σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να προκαλέσει κηλίδες, πρήξιμο, καθώς και αδύναμα νύχια και μαλλιά.

  1. Φάε φρέσκα λαχανικά εποχής

Τα φρέσκα λαχανικά είναι ένα σημαντικό στοιχείο μιας υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής, είτε ως μέρος ενός κυρίως γεύματος είτε ως σνακ, καθώς προμηθεύουν τον οργανισμό μας με πολλές βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και διαιτητικές ίνες. Συμβάλλουν επίσης στη διατήρηση υγιούς και όμορφου δέρματος, στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος και γενικά στην απόκτηση ενός υγιούς οργανισμού. Προτιμούμε πάντα λαχανικά της εποχής καθώς τα μη εποχιακά λαχανικά που βρίσκονται όλο το χρόνο στους πάγκους των καταστημάτων προέρχονται από μακρινές χώρες και έχουν χάσει μέρος τις θρεπτικής αξίας τους αλλά και της γεύσης τους. Συγκεκριμένα για τον μήνα Δεκέμβρη επιλέγουμε : αντίδι, καρότο, κουνουπίδι, λάχανο, λαχανάκια Βρυξελλών, μαρούλι, μπρόκολο, παντζάρι, πατάτα, πράσο, ραδίκια, σέλινο, σέσκουλο, σπανάκι, φινόκιο, αβοκάντο, άνηθο και μαϊντανό!

 

  1. Μην παραλείπεις τα όσπρια

Τα όσπρια είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι των αναμνήσεων μας από τότε που είμασταν μικρά παιδιά και προσπαθούσαμε με κάθε τρόπο να μην τα καταναλώσουμε. Τώρα πλέον όμως γνωρίζουμε πόσο πλούσια είναι σε πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, βιταμίνες (Β1, Β2, φυλλικό οξύ) και μέταλλα (ασβέστιο, σίδηρο, κάλιο, φώσφορο). Περιέχουν ελάχιστα κορεσμένα λίπη και νάτριο, ενώ δεν περιέχουν καθόλου χοληστερίνη. Συστατικά που βοηθούν στην ανάπλαση των κατεστραμμένων κυττάρων του δέρματος και στην λάμψη και αναδόμηση της επιδερμίδας.

  1. Πιες νερό

Η αλήθεια είναι πως τον χειμώνα δεν νιώθουμε την ίδια δίψα που νιώθουμε το καλοκαίρι. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως δεν υπάρχει ή πως δεν φαίνεται στο πρόσωπο μας η έλλειψη του νερού. Έχει αποδειχθεί ότι η επαρκής και σωστή ενυδάτωση του οργανισμού, μέσω της συχνής κατανάλωσης νερού, μας βοηθά να απαλλαγούμε απ’ τις τοξίνες, αυξάνει την ελαστικότητα του δέρματος, χαρίζει λαμπερό δέρμα, μειώνει τις πρόσφατες ρυτίδες και μας αναζωογονεί. Προσπαθούμε καθημερινά να καταναλώσουμε παραπάνω από 8 ποτήρια νερού με ταυτόχρονη μείωση των θερμιδογόνων αναψυκτικών και των πολλών καφέδων.

Πρότυπο κέντρο ευεξίας
Φωτεινού Εμμανουέλα
Βιολόγος MSc
Κλινική Βιοχημικός
Σπύρου Μερκούρη 56
(πλησίον μετρό Ευαγγελισμού)
210 7251933 – 6981395214

Η Εμμανουέλα Φωτεινού είναι Βιολόγος και αποφοίτησε από το τμήμα Θετικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές συνεχίστηκαν στο Βιολογικό Αθήνας όπου απέκτησε με Άριστα τον τίτλο της κλινικής Βιοχημικού με εξειδίκευση στη Μοριακή Διαγνωστική. Η κατεύθυνση που εξειδικεύτηκε είναι αυτός της κλινικής βιοχημείας και της έρευνα στον καρκίνο. Παράλληλα ασχολήθηκε με την προληπτική Ιατρική βασισμένη στη διατροφή παίρνοντας πιστοποίηση από το University of California San Francisco. Η πρακτική εφαρμογή της ολιστικής προσέγγισης σε θέματα υγείας βασισμένα στη διατροφή συμπληρώθηκε με ιδιωτικό διετές πτυχίο για τη λήψη του τίτλου του Σύμβουλου Διατροφής. Είναι ιδιοκτήτρια από το 2014 του Πρότυπου Κέντρου Ευεξίας στο κέντρο της Αθήνας και παρέχει συμβουλές βελτίωσης της υγείας και της εικόνας μας βασισμένες σε αλλαγές της διατροφής μας που οδηγούν σε ορθότερη βιοχημεία του σώματος μας. Στο χώρο της παρέχονται συμβουλές για θέματα που αφορούν την οστεοπόρωση , τον πονοκέφαλος , τη μυϊκή ενδυνάμωση , το λεμφοίδημα ,την αντιγήρανση, την ενεργοποίηση του μεταβολισμού στη κλιμακτήριο , την τόνωση του ανοσοποιητικού, την απώλεια βάρους , την ενυδάτωση , την λεμφική αποσυμφόρηση , την ευεξία και την πνευματική τόνωση, την αποτοξίνωση και όχι μόνο. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα συνεδρίων ως ομιλήτρια και έχει δημοσιεύσει σε διεθνή περιοδικά. Ασχολείται με την αρθρογράφηση σε ηλεκτρονικά περιοδικά με θέματα που αφορούν τη διατροφή και την υγεία . Εργάζεται επιπλέον ως σύμβουλος ευεξίας σε αθλητικούς ομίλους καθώς και σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης για την σωστή καθοδήγηση των νέων. Διοργανώνει πληθώρα βιωματικών εργαστηρίων για τη διαχείριση του φαγητού και έχει ένα ευρύ πλαίσιο συνεργατών για τη συμπληρωματική αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων που αποτελείται από πολλές ειδικότητες όπως φυσικοθεραπευτή , ψυχολόγο , νοσηλευτή , αισθητικό κ.α.

INSTAGRAM FEED