close

Εκτονώστε το άγχος σας με γυμναστική

Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας στις 10 Οκτωβρίου, που έχει σαν σκοπό την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις ψυχικές ασθένειες ήταν το έναυσμα που χρειαζόμουν ώστε να γράψω αυτό το άρθρο. Η Χριστίνα, ήταν η έμπνευση για τη δημιουργία του μαθήματος που ακολούθησε και το οποίο κατάφερε και πέτυχε τον σκοπό του χαρίζοντας μας άφθονα χαμόγελα και θετική διάθεση.

Αναλογιζόμενη τον σημερινό τρόπο ζωής, την έντονη και γεμάτη στρες καθημερινότητα μας καθώς και τον αντίκτυπο που έχει όλο αυτό στο σώμα και τη ψυχή μας, άρχισαν να έρχονται στο μυαλό μου περιπτώσεις ανθρώπων που αντιμετωπίζουν ασθένειες οι οποίες οφείλονται στο άγχος αλλά και περιπτώσεις ανθρώπων που αντιμετωπίζουν διαταραχές άγχους, όπως είναι η κρίση πανικού, η αγοραφοβία, οι ειδικές φοβίες κ.ά.

Είναι λοιπόν πάρα πολύ σημαντικό ο κάθε ένας από εμάς να βρει τρόπους διαχείρισης αλλά και εκτόνωσης του άγχους και η άσκηση είναι ένας από αυτούς.

Αν η μορφή άσκησης που θα διαλέξουμε δουλεύει ολιστικά έχοντας σαν βάση το τρίπτυχο ΣΩΜΑ – ΝΟΥΣ – ΠΝΕΥΜΑ όπως η Yoga, το Tai Chi, οι παραδοσιακές πολεμικές τέχνες, το Pilates αν εφαρμοστεί σωστά κ.ά., μπορούμε να είμαστε σίγουροι πως το επίπεδο του στρες στον οργανισμό μας θα μειωθεί σε μεγάλο βαθμό.

Λίγο ή πολύ όλοι έχουμε ακούσει οτι η άσκηση αυξάνει τις ενδορφίνες και αυτό έχει ως συνέπεια την ρύθμιση του άγχους… OK! Πόσοι από εμάς καταλαβαίνουν τι είναι αυτό και πως γίνεται; Πάμε λοιπόν να πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά!

Ο εγκέφαλος αντιλαμβάνεται την ώρα της άσκησης σαν στιγμή ανάπτυξης στρες και όσο οι παλμοί της καρδιάς αυξάνουν τόσο ο εγκέφαλος νομίζει ότι, είτε προσπαθείς να αντιμετωπίσεις τον αντίπαλο, είτε ότι προσπαθείς να τον αποφύγεις. Ο οργανισμός τότε για να προστατευτεί από το στρες παράγει μία πρωτεΐνη που ονομάζεται BDNF (Εγκεφαλικής προέλευσης νευροτροφικός παράγοντας) η οποία, στη συγκεκριμένη κατάσταση, όχι μόνο δρα προστατευτικά αλλά έχει επανορθωτική δράση στους νευρώνες της μνήμης και γενικά λειτουργεί σαν κουμπί επανεκκίνησης. Ταυτόχρονα απελευθερώνονται ενδορφίνες οι οποίες ηρεμούν, συμβάλλουν στην καλή διάθεση, γεννούν αίσθημα ευδαιμονίας, λειτουργούν σαν φυσικά παυσίπονα και εξουδετερώνουν τα υψηλά επίπεδα αδρεναλίνης η οποία παράγεται από την απόκριση στο ερέθισμα της άσκησης – στρες.

Αυτοί είναι οι δύο βασικοί λόγοι που μετά την άσκηση αισθανόμαστε πιο χαλαροί, έχουμε μεγαλύτερη διαύγεια και καλύτερη διάθεση. Πληροφοριακά αναφέρω οτι οι ενδορφίνες και η BDNF έχουν εθιστική συμπεριφορά παρόμοια με την νικοτίνη, τη μορφίνη κ.λ.π. μόνο που αυτές είναι για το καλό μας!!!

Στο μάθημα που σχεδίασα για την Χριστίνα ήθελα να ενισχύσω το αποτέλεσμα όλων αυτών που περιέγραψα παραπάνω διαλέγοντας ασκήσεις που «δουλεύουν» και σε επίπεδα πέρα του σωματικού. Έλαβα υπόψιν μου τις ανάγκες και ιδιαιτερότητες του σώματος της αλλά έδωσα έμφαση στις Υπερεκτάσεις και στις Περιστροφές του κορμού. Σε ενεργειακό επίπεδο, οι πρώτες βοηθούν στο να απελευθερωθούν μπλοκαρισμένα συναισθήματα, «ανοίγουν» την καρδιά, καταπολεμούν την κατάθλιψη, αυξάνουν την αυτοπεποίθηση και μας γεμίζουν ενέργεια. Οι δεύτερες «ξεμπερδεύουν» τους κόμπους σε νοητικό και συναισθηματικό επίπεδο, εξισορροπούν το νευρικό σύστημα, δίνοντας ενέργεια, όταν υπάρχει κόπωση, και ηρεμία όταν υπάρχει ένταση. Φυσικά δεν θα μπορούσα να κλείσω το μάθημα με καλύτερο τρόπο από μερικά λεπτά ήπιας, ηρεμιστικής μάλαξης.

Η δημιουργία χρόνου για τον εαυτό μας και για ενασχολήσεις όπως αυτές που περιέγραψα δεν μας κάνουν λιγότερο αποδοτικούς στη δουλειά ή στις ανάγκες της καθημερινότητας αλλά το αντίθετο! Το καθαρό μυαλό και η ενέργεια που προσφέρουν μας βοηθούν να τακτοποιούμε πιο σωστά και γρήγορα αυτά που έχουμε να κάνουμε ώστε να μπορεί να μένει χρόνος για τα πιο σημαντικά αυτής της ζωής. Χρόνος για τις καταστάσεις εκείνες που μας γεμίζουν τη ψυχή, ότι και αν σημαίνει αυτό για τον καθένα μας…

 


Η Νατάσα Παπαμιχάλη γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Κορωπί Αττικής όπου από πολύ μικρή ηλικία ένιωσε την έλξη που ασκούσε πάνω της το τρίπτυχο ΣΩΜΑ-ΝΟΥΣ-ΠΝΕΥΜΑ. Προσπαθώντας να αδιαφορήσει σε αυτή της την κλίση περιπλανήθηκε σε διάφορα άλλα επαγγέλματα όπως Επαγγελματικό μακιγιάζ, lost & found department στην Aegean Airlines, υπεύθυνη καταστημάτων ένδυσης στην Μύκονο κ.α. χωρίς όμως κάτι απο αυτά να της δώσει την εσωτερική ικανοποίηση και πληρότητα που αναζητούσε. Το 2005 λοιπόν αποφάσισε να ακούσει την εσωτερική της φωνή και να ασχοληθεί με αυτό που πάντα την μάγευε, τον άνθρωπο. Διδάχτηκε την αυθεντική μέθοδο Pilates (mat+equipment) στο Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών Studio Pilates Ευίτα Ηλιοπούλου και το 2006 πήρε το δίπλωμα της και προσλήφθηκε από την δασκάλα της. Μετά από ένα περίπου χρόνο συνεργασίας αποφάσισε να αφήσει τον χώρο που μαθήτευσε και να δημιουργήσει ως συνιδιοκτήτρια το studio Pure Pilates στην Παιανία φέρνοντας την μέθοδο πιο κοντά σε περιοχές που μέχρι τότε δεν είχαν εύκολη πρόσβαση σε κάτι τόσο εξειδικευμένο. Ακολούθησε πλήθος σεμιναρίων δίπλα σε παγκοσμίου φήμης εκπαιδευτές όπως: Rael Isacowitz, Richard Orbach, Brandon Gamble, Alan Herdman, Tracey Mallet, Elizabeth Larkam, Karen Clippinger e.t.c πάνω σε θέματα όπως: • Shoulder Rehabilitation • Pilates for Scoliosis • Prenatal and Postnatal Pilates • Pilates for old ages • Pilates for hip replacement-Knee surgery Καθώς η εμπειρία της και η ενασχόληση της με διαφορετικούς σωματότυπους διεύρυνε την οπτική της, άρχισε να παρατηρεί την ανάγκη του ανθρώπου για ανακούφιση από τον πόνο. Τον όποιο πόνο. Ξεκίνησε λοιπόν να παρακολουθεί σεμινάρια μάλαξης Ayurvedic massage (Full Body, Face, Head, Vasti Therapies), Thai massage, Thai Foot & Hand massage, Βεντούζες Moxa & Guasha και να εφαρμόζει τις τεχνικές αυτές στο Pure Pilates. Με την πεποίθηση ότι είμαστε πολύ παραπάνω από ένα σώμα και για την συμμετοχή του νου στον πόνο στράφηκε στις ενεργειακές θεραπείες και μελέτες όπως: • Reiki Master • Aura Healing & Energy Medicine • Ψυχοπνευματική ανάπτυξη των Ίνκα κ Ενεργειακή Ψυχολογία • Aura-Soma Consultant • Golden Heart Merkabah • NLP Amazing Teaching Skills • Διατροφή σύμφωνα με την Κινέζικη κ Ιπποκράτειο Ιατρική Βέβαιη πλέον για το τρίπτυχο ΣΩΜΑ-ΝΟΥΣ-ΠΝΕΥΜΑ, για το πόσο σημαντικό είναι να ανακαλύψει κάποιος τον αληθινό του εαυτό και να μην νιώθει ξεχωριστός από το ΟΛΟΝ στράφηκε στην Yoga παρακολουθώντας το Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Δασκάλων Yoga 200 ωρών του Yoga House. Η προσέγγιση της λοιπόν όσον αφορά την διδασκαλία της είναι ολιστική, δουλεύει ξεχωριστά τις ιδιαιτερότητες του κάθε ατόμου αγκαλιάζοντας την μοναδικότητα του και δημιουργώντας ένα περιβάλλον ασφάλειας όπου μέσα σε αυτό ο κάθε ένας απλά...θα θυμηθεί

INSTAGRAM FEED