close

Ένα πιάτο…χαράς!

Ξέρουμε πως η κακή διάθεση πολλές φορές οδηγεί σε «κακό» φαγητό και το αντίστροφο, δηλαδή το «κακό» φαγητό οδηγεί σε κακή διάθεση! Όταν λοιπόν ορμονικά ζητάμε ζάχαρη γιατί η σεροτονίνη μας θέλει τονωτική ένεση καλό θα ήταν να μην υποκύψουμε στην ορμονική διαμάχη που γίνεται μέσα μας! Μπορούμε να προσφέρουμε μια πιο ποιοτική και πιο… σίγουρη ευεξία στον οργανισμό μας.

Καλή η σοκολάτα όταν η στενοχώρια χτυπάει κόκκινο, αλλά οι μελέτες μιλάνε για την ευεξία που προσφέρει η σοκολάτα όταν είναι υγείας και αρκούν μόλις 30γρ. Η σοκολάτα γάλακτος , η γίγας συσκευασία με γέμιση μπισκότο, καραμέλα, φουντούκια μπορεί να προσφέρει ευχαρίστηση στον ουρανίσκο αλλά δεν θα μας κάνουν να νιώσουμε  καλύτερα από μια χούφτα berries.

Αντίθετα οι παρακάτω τροφές  βοηθούν στην εξισορρόπηση των ορμονών και των χημικών του εγκεφάλου, προκαλώντας μεγαλύτερη ευδιαθεσία και μειώνοντας το στρες.

Γέμισε λοιπόν το πιάτο σου με:

  • Πιπεριές: Είναι γεμάτες βιταμίνη C, η οποία εμποδίζει την παραγωγή της κορτιζόλης, της ορμόνης του στρες.
  • Καρύδια: Μαζί με τα αμύγδαλα και τα φουντούκια, αυξάνουν τα επίπεδα της σεροτονίνης, μιας ορμόνης που ενισχύει σημαντικά το αίσθημα ευφορίας.
  • Ρεβίθια: Μόλις μισό φλιτζάνι παρέχει 141mg φυλλικού οξέος, βιταμίνη του συμπλέγματος Β, απαραίτητη για την παραγωγή ντοπαμίνης, ενός νευροδιαβιβαστή που σχετίζεται με την ευχαρίστηση.
  • Σαρδέλα: Αυτό το πλούσιο σε λιπαρά οξέα Ω-3 ψάρι σε κάνει να νιώθεις ηρεμία: έρευνα από το πανεπιστήμιο του Οχάιο συμπεραίνει ότι οι άνθρωποι που καταναλώνουν συχνά τροφές πλούσιες σε λιπαρά οξέα Ω-3 είναι κατά 20% λιγότερο αγχωμένοι.
  • Αβοκάντο: Το στρες αδειάζει τις αποθήκες των βιταμινών του συμπλέγματος Β, απαραίτητων για την παραγωγή σεροτονίνης. Το αβοκάντο είναι εξαιρετική πηγή όχι μόνο αυτών των βιταμινών, αλλά και καλίου, που μειώνει την αρτηριακή πίεση.
  • Ηλιόσποροι: Η έλλειψη σε μαγνήσιο ενδέχεται να επιβραδύνει την παραγωγή ντοπαμίνης, προκαλώντας εξάντληση. Για να διατηρείς την ενέργεια σου, πρέπει να καταναλώνεις 320mg μαγνησίου την ημέρα – οι ηλιόσποροι περιέχουν 91mg ανά μερίδα των 30 γραμμαρίων.

Πηγή: efdiatrofin.gr


Η Εμμανουέλα Φωτεινού είναι Βιολόγος και αποφοίτησε από το τμήμα Θετικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές συνεχίστηκαν στο Βιολογικό Αθήνας όπου απέκτησε με Άριστα τον τίτλο της κλινικής Βιοχημικού με εξειδίκευση στη Μοριακή Διαγνωστική. Η κατεύθυνση που εξειδικεύτηκε είναι αυτός της κλινικής βιοχημείας και της έρευνα στον καρκίνο. Παράλληλα ασχολήθηκε με την προληπτική Ιατρική βασισμένη στη διατροφή παίρνοντας πιστοποίηση από το University of California San Francisco. Η πρακτική εφαρμογή της ολιστικής προσέγγισης σε θέματα υγείας βασισμένα στη διατροφή συμπληρώθηκε με ιδιωτικό διετές πτυχίο για τη λήψη του τίτλου του Σύμβουλου Διατροφής. Είναι ιδιοκτήτρια από το 2014 του Πρότυπου Κέντρου Ευεξίας στο κέντρο της Αθήνας και παρέχει συμβουλές βελτίωσης της υγείας και της εικόνας μας βασισμένες σε αλλαγές της διατροφής μας που οδηγούν σε ορθότερη βιοχημεία του σώματος μας. Στο χώρο της παρέχονται συμβουλές για θέματα που αφορούν την οστεοπόρωση , τον πονοκέφαλος , τη μυϊκή ενδυνάμωση , το λεμφοίδημα ,την αντιγήρανση, την ενεργοποίηση του μεταβολισμού στη κλιμακτήριο , την τόνωση του ανοσοποιητικού, την απώλεια βάρους , την ενυδάτωση , την λεμφική αποσυμφόρηση , την ευεξία και την πνευματική τόνωση, την αποτοξίνωση και όχι μόνο. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα συνεδρίων ως ομιλήτρια και έχει δημοσιεύσει σε διεθνή περιοδικά. Ασχολείται με την αρθρογράφηση σε ηλεκτρονικά περιοδικά με θέματα που αφορούν τη διατροφή και την υγεία . Εργάζεται επιπλέον ως σύμβουλος ευεξίας σε αθλητικούς ομίλους καθώς και σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης για την σωστή καθοδήγηση των νέων. Διοργανώνει πληθώρα βιωματικών εργαστηρίων για τη διαχείριση του φαγητού και έχει ένα ευρύ πλαίσιο συνεργατών για τη συμπληρωματική αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων που αποτελείται από πολλές ειδικότητες όπως φυσικοθεραπευτή , ψυχολόγο , νοσηλευτή , αισθητικό κ.α.

INSTAGRAM FEED