close
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Ενυδάτωση, το must για υγεία, ευεξία και ομορφιά!

Κάτι η ζέστη, κάτι ο ήλιος και η θάλασσα, κάτι το χλώριο της πισίνας και λίγο παραπάνω αλκοόλ το έκαναν… το θαύμα τους: Γυρίσατε όλες  από τις διακοπές σας αφυδατωμένες – με πρώτη τη Χριστίνα Λαμπίρη που φρόντισα…  να την σκανάρω!

Μα καλά πόσες φορές σας έχω πει ότι δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάτε το νερό; Πόσες φορές σας έχω πει ότι για τον οργανισμό μας η ενυδάτωση είναι  βασική προϋπόθεση για την ομαλή του λειτουργία;

Η αφυδάτωσή του οργανισμού μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από προβλήματα και ενοχλήσεις που μας ταλαιπωρούν όπως για παράδειγμα η ξηρότητα, η θαμπάδα και ο ερεθισμός της επιδερμίδας, η φαγούρα σε διάφορα σημεία του σώματος, το σκάσιμο των χειλιών,  το τσούξιμο των ματιών, η δυσκοιλιότητα, ακόμα και το αίσθημα της πείνας σε στιγμές που λογικά δεν θα έπρεπε να το νιώθουμε.

Τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν για να αποφύγουμε όλα τα παραπάνω και άλλα πολλά που δεν ανέφερα;

Πρώτα- πρώτα να θυμόμαστε οτι οι ανάγκες μας σε υγρά διαμορφώνονται με βάση παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, η φυσική δραστηριότητα, η συνολική κατάσταση της υγείας, η θερμοκρασία και το επίπεδο υγρασίας του περιβάλλοντος, καθώς και οι προσλαμβανόμενες θερμίδες.

Δεύτερον, κι ευτυχώς , είναι στο χέρι μας εύκολα και απλά να  επαναφέρουμε τα ποσοστά ενυδάτωσης του οργανισμού μας στα φυσιολογικά όρια!

  1. Να θυμάστε να πίνετε νερό: Ο καλύτερος τρόπος για να είστε σίγουροι πως θα θυμάστε να πίνετε νερό, είναι πάντα να το έχετε μαζί σας. Είτε είστε στη δουλειά σας είτε είστε έξω, να έχετε πάντα μαζί σας το προσωπικό σας μπουκαλάκι με νερό.
  2. Ποικιλία: Αν δεν σας πολυαρέσει το νερό εμπλουτίζετε την καθημερινή σας πρόσληψη υγρών με  smoothies, οι φυσικοί χυμοί και το κρύο τσάι, ειδικά το πράσινο, είναι επίσης θρεπτικά και ενυδατικά, αν θεωρείτε πως το νερό είναι βαρετό. Υπάρχουν πολλοί φυσικοί χυμοί για να έχετε ποικιλία. Απλά φροντίστε να αποφεύγετε την προσθήκη ζάχαρης και προσοχή με την ποσότητα στην κατανάλωση των φρούτων, γιατί κι αυτά περιέχουν φρουκτόζη, ένα φυσικό σάκχαρο το οποίο όμως πρέπει να καταναλώνουμε με μέτρο.
  3. Μην πίνετε μόνο νερό, βάλτε το και στο φαγητό σας: Υπάρχουν πολλά φρούτα και λαχανικά που περιέχουν μεγάλο ποσοστό νερού. Αυτά είναι: Αγγούρι: 96,7%, Μαρούλι Iceberg: 95,6%, Σέλερι: 95,4%, Ραπανάκια: 95,3%, Ντομάτες: 94,5%, Πράσινες πιπεριές: 93,9%, Κουνουπίδι: 92,1%, Καρπούζι: 91,5%, Φράουλες: 91%, Μπρόκολο: 90,7%, Grape fruit: 90,5%, Πεπόνι: 90,2%
  4. Να θυμάστε πάντα τους ηλεκτρολύτες: Διάφορα αθλητικά ποτά παρέχουν μια εύκολη λύση σε αυτό το πρόβλημα. Όταν το κορμί ιδρώνει, δεν χάνει μόνο υγρά αλλά και ηλεκτρολύτες.
  5. Ποιος δεν λατρεύει τις γρανίτες: Όλοι λατρεύουν τις γρανίτες και έχουν λόγο! Είναι δροσιστικές, γλυκές και περιορίζουν τη δίψα. Φτιάξτε λοιπόν σπιτικές γρανίτες με φρέσκα φρούτα κι αποφύγετε τις έτοιμες του εμπορίου, γιατί περιέχουν πολλά συντηρητικά και έξτρα ζάχαρη.
  6. Υπενθυμίστε στον εαυτό σας να πίνετε νερό: Βάλτε υπενθυμίσεις στο κινητό ή το ημερολόγιο σας αν είστε στο γραφείο κι όχι σε κάποια παραλία για να θυμάστε να πίνετε νερό!

Πόσο νερό πρέπει να πίνω;

Ένας εύκολος τρόπος υπολογισμού της καθημερινής κατανάλωσης νερού είναι :

Κιλά σωματικού βάρους  x  35ml νερού

Η παραπάνω προτεινόμενη κατανάλωση νερού αποτελεί την ελάχιστη ημερήσια δόση που έχει ανάγκη ο οργανισμός μας και η οποία μεταβάλεται από διάφορους παράγοντες που προκαλούν αυξημένες απώλειες νερού μέσω της εφίδρωσης. Για παράδειγμα, σε αυξημένες θερμοκρασίες, σε έντονη φυσική δραστηριότητα,  οι απώλειες νερού αυξάνονται για αυτό και θα πρέπει να αναπληρώνονται. Στην αφυδάτωση του οργανισμού επίσης επιδρούν το αλάτι της θάλασσας, το χλώριο της πισίνας και η κατανάλωση αλκοόλ. Σε όλες αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να τροφοδοτουμε τον οργανισμό μας με περισσότερο νερό απ’ ότι συνήθως.

Να θυμάστε λοιπόν ότι, δεν πρέπει να διψάμε για να πιούμε νερό αλλά να πίνουμε έστω και αν δεν διψάμε!

 


Η Εμμανουέλα Φωτεινού είναι Βιολόγος και αποφοίτησε από το τμήμα Θετικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές συνεχίστηκαν στο Βιολογικό Αθήνας όπου απέκτησε με Άριστα τον τίτλο της κλινικής Βιοχημικού με εξειδίκευση στη Μοριακή Διαγνωστική. Η κατεύθυνση που εξειδικεύτηκε είναι αυτός της κλινικής βιοχημείας και της έρευνα στον καρκίνο. Παράλληλα ασχολήθηκε με την προληπτική Ιατρική βασισμένη στη διατροφή παίρνοντας πιστοποίηση από το University of California San Francisco. Η πρακτική εφαρμογή της ολιστικής προσέγγισης σε θέματα υγείας βασισμένα στη διατροφή συμπληρώθηκε με ιδιωτικό διετές πτυχίο για τη λήψη του τίτλου του Σύμβουλου Διατροφής. Είναι ιδιοκτήτρια από το 2014 του Πρότυπου Κέντρου Ευεξίας στο κέντρο της Αθήνας και παρέχει συμβουλές βελτίωσης της υγείας και της εικόνας μας βασισμένες σε αλλαγές της διατροφής μας που οδηγούν σε ορθότερη βιοχημεία του σώματος μας. Στο χώρο της παρέχονται συμβουλές για θέματα που αφορούν την οστεοπόρωση , τον πονοκέφαλος , τη μυϊκή ενδυνάμωση , το λεμφοίδημα ,την αντιγήρανση, την ενεργοποίηση του μεταβολισμού στη κλιμακτήριο , την τόνωση του ανοσοποιητικού, την απώλεια βάρους , την ενυδάτωση , την λεμφική αποσυμφόρηση , την ευεξία και την πνευματική τόνωση, την αποτοξίνωση και όχι μόνο. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα συνεδρίων ως ομιλήτρια και έχει δημοσιεύσει σε διεθνή περιοδικά. Ασχολείται με την αρθρογράφηση σε ηλεκτρονικά περιοδικά με θέματα που αφορούν τη διατροφή και την υγεία . Εργάζεται επιπλέον ως σύμβουλος ευεξίας σε αθλητικούς ομίλους καθώς και σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης για την σωστή καθοδήγηση των νέων. Διοργανώνει πληθώρα βιωματικών εργαστηρίων για τη διαχείριση του φαγητού και έχει ένα ευρύ πλαίσιο συνεργατών για τη συμπληρωματική αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων που αποτελείται από πολλές ειδικότητες όπως φυσικοθεραπευτή , ψυχολόγο , νοσηλευτή , αισθητικό κ.α.

INSTAGRAM FEED