close
ΣΧΕΣΕΙΣ

Εξαγορά, μάλωμα, τιμωρία – οι εύκολες λύσεις δεν είναι πάντα οι σωστές για τη διαπαιδαγώγηση του παιδιού μας.

– Το παιδί μου έχει μάθει να λέει ευχαριστώ, παρακαλώ και ορίστε όταν απευθύνεται σε κάποιον

Συγχαρητήρια, οι άλλοι θα σε θαυμάζουν για τους καλούς τρόπους που του έμαθες

– Ξέρει να χρησιμοποιεί ασυνήθιστες λέξεις στο λεξιλόγιο του και να μετράει ως το 100 μπροστά και ανάποδα

Υπέροχα! Πρέπει να καμαρώνεις όταν επιδεικνύει τις γνώσεις του και στους άλλους

– Έχει συνηθίσει να παίζει με τις ώρες μόνο του χωρίς να μου αποσπά την προσοχή

Μπράβο, κατάφερες να κάνεις την καθημερινότητά σου πιο εύκολη

 

– Το παιδί μου συνεχώς με διακόπτει την ώρα που μιλάω κάνοντας εκατοντάδες ερωτήσεις γύρω από αυτά που δεν έχω καν προλάβει να ολοκληρώσω.

Κουραστικό, αλλά μεγαλώνεις ένα παιδί σεβόμενος την περιέργειά του και τη δίψα του για γνώση

– Είναι ικανό να βάλει τα κλάματα όταν βλέπει ένα άλλο παιδάκι να το μαλώνουν ή να υποφέρει για κάποιο λόγο.

Θλιβερό αλλά μεγαλώνεις έναν άνθρωπο με αγάπη και ενδιαφέρον για το συνάνθρωπό του

– Καταστρέφει τα παιχνίδια του και βρίσκει τους πιο ανορθόδοξους τρόπους για να τα χρησιμοποιεί

Εκνευριστικό, αλλά αναπτύσσει τη δημιουργικότητα του και την φαντασία του

– Θέλει διαρκώς να με συμπεριλαμβάνει στο παιχνίδι του. Βαριέται μόνο του!

Κουραστικό, αλλά έμαθε να απολαμβάνει τα πάντα μέσα από τις σχέσεις του με τους άλλους!

– Στο παιχνίδι λασπώνεται και μουτζουρώνεται

Σου τρώει πολύ χρόνο να το φροντίσεις … αλλά σίγουρα γυρνάει πανευτυχές μετά το παιχνίδι του!

 

Ας βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους

Ας ξεχωρίσουμε επιτέλους ποια από τα ζητούμενα μας έχουν να κάνουν με την κάλυψη δικών μας αναγκών και ποια με την εξυπηρέτηση των αναγκών των παιδιών μας.

Σκεφτείτε πόσο πιο εύκολες είναι οι λύσεις που εξυπηρετούν δικές μας ανάγκες εις βάρος όμως των παιδιών μας μερικές φορές.

Το παιδί που δεν τρώει εύκολα; Θα το βάλουμε μπροστά στην τηλεόραση και το πιάτο θα αδειάσει. Κερδίσαμε χρόνο για εμάς,  το εκπαιδεύσαμε όμως σε κακές συνήθειες διατροφής.

Το παιδί που δεν πίνει το γάλα του,  θα του βάλουμε κακάο.

Το παιδί που είναι ζωντανό, ζωηρό, υπερκινητικό- όπως θα έπρεπε ουσιαστικά να είναι- με τις απόπειρες οριοθέτησής μας θα του «κοιμίσουμε» τη ζωντάνια και την παρόρμησή του, αντί να εφεύρουμε τρόπους να διοχετεύσει την ενεργητικότητά του.

Διαρκώς οι γονείς διαμαρτύρονται για τη ζωηράδα των παιδιών αντί να την ορίζουν ως ζωντάνια που πυροδοτεί την ανάπτυξή τους. «Κοιμίζουν» πολλές φορές τις φυσικές τους τάσεις με εργαλεία την τηλεόραση, το μάλωμα, την εξαγορά αντί να τις βοηθήσουν να αναδυθούν και να προσαρμοστούν στο περιβάλλον τους με τον δικό τους μοναδικό τρόπο.

Τη στιγμή της υπερέντασης και της νευρικότητας του παιδιού μαλώνουν το παιδί το ίδιο, αντί να αναζητήσουν στις συνθήκες του περιβάλλοντός του, τι το κάνει δυσαρεστημένο, αντί να αναρωτηθούν αν πεινάει, αν είναι κουρασμένο, αν βαριέται, αν ζηλεύει και συμπεριφέρεται έτσι.

Οι εύκολοι τρόποι για το γονιό  δεν είναι πάντα και οι σωστοί όπως και οι εύκολες συμπεριφορές του παιδιού δεν είναι πάντα υγιείς.

 

Πηγη: http://www.themamagers.gr/kid-issues/exagora-maloma-timoria-i-efkoles-lysis-den-ine-panta-i-sostes/

evatheodosiadou.blogspot.com

 


INSTAGRAM FEED