close
ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Το detox του χειμώνα: Τροφές, μπαχαρικά και βότανα μπαίνουν στο multi

Τα αντιοξειδωτικά είναι ουσίες που παράγονται από τα φυτά και έχουν την ικανότητα να επιβραδύνουν την οξείδωση. Η οξείδωση είναι μια χημική διαδικασία που γίνεται στον οργανισμό μας λόγω της συνεχούς επαφής μας με το οξυγόνο. Τα αντιοξειδωτικά συμβάλλουν στην εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών του οξυγόνου, που επιτίθενται στα κύτταρα προκαλώντας ή επιταχύνοντας φυσικές διαδικασίες όπως η γήρανση καθώς και η εκδήλωση χρόνιων βλαβών και νοσημάτων (καρδιοπάθειες, καρκίνος). Όταν οι ελεύθερες ρίζες του οξυγόνου υπερτερούν των αντιοξειδωτικών ενδογενών μηχανισμών και της ενίσχυσης των αντιοξειδωτικών ουσιών, οι φθορές των κυττάρων είναι αναπόφευκτες. Έτσι, για να θωρακίσουμε τον οργανισμό μας, πρέπει να ακολουθούμε μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά.

Ποιες είναι οι κορυφαίες αντιοξειδωτικές τροφές του χειμώνα;
1. Κολοκύθα – (β-καροτένιο) 2. Λαχανάκια Βρυξελλών – (βιταμίνη C, βιταμίνη Κ, μαγνήσιο) 3. Γκρέιπφρουτ – (βιταμίνη C, λυκοπένιο) 4. Λάχανο – (βιταμίνη Α, Β6, C, Κ και το κόκκινο λάχανο: ανθοκυανίνες) 5. Κάστανα – (βιταμίνη C, κάλιο, χαλκό, μαγγάνιο) 6. Γλυκοπατάτα – (βιταμίνη A, C, B6) 7. Πράσο – (πλούσιο σε πολυφαινόλες) 8. Γογγύλια – (βιταμίνη A, C, B) 9. Σκόρδο – (πλούσιο σε αλισίνη) 10. Κακάο – (πλούσιο σε φλαβονοειδή και βιταμίνες Β)

Έχετε να μας προτείνετε ένα τσάι το οποίο διώχνει μακριά τις ελεύθερες ρίζες;
Η δική μου συμβουλή είναι το Emma’s anti-aging detox tea: Υλικά για 2 μεγάλες κούπες Σημύδα (1/2 κ.γ) Γαϊδουράγκαθο (Thistle) (1/2 κ.γ.) Ρόιμπος (Rooibos) ( 1 κ.γ.) Κυνόροδο (3-4 καρπούς) Ιβίσκος (2-3 φυλλαράκια) Κανέλλα (1 ξυλάκι) Είναι μόλις 6 υλικά με εκατοντάδες οφέλη!

Ποιοι παράγοντες πιστεύετε ότι επιταχύνουν το οξειδωτικό stress στο σώμα;
• το κάπνισμα, • η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ,
• η ρύπανση της ατμόσφαιρας και των τροφίμων από τα χημικά λιπάσματα,
• οι συσκευασίες των τροφίμων,
• τα χημικά πρόσθετα των τροφών,
• το άγχος και το ψυχολογικό στρες,
• η λήψη τροφών φτωχών σε αντιοξειδωτικά,
• οι διαταραχές του ύπνου,
• η καθιστική ζωή ή και η υπερβολική άθληση,
• καθώς και οι ορμονικές διαταραχές που παρουσιάζουν οι γυναίκες ή φάρμακα που παίρνουν για την εμμηνόπαυση, τα αντισυλληπτικά χάπια κλπ.

Ποια είναι τα 5 κορυφαία tips για αντιοξείδωση;
1. Τρώμε καθημερινά 4 μερίδες φρούτων και λαχανικών με ποικιλία χρωμάτων, τα οποία είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και βιταμίνες.
2. Τρώμε καθημερινά μια μικρο-μερίδα ανάλατων ξηρών καρπών μαζί με λίγα «superfoods» χωρίς ζάχαρη (cranberries, goji berry, ρόδι, ιπποφαές)
3. Αποφεύγουμε τα πολύ λιπαρά τρόφιμα, τα τηγανιτά και τα γλυκά
4. Πίνουμε πολύ νερό και βότανα κατά τη διάρκεια της ημέρας.
5. Εντάσσουμε στην καθημερινότητα μας τη σωματική δραστηριότητα.
Ο χειμώνας είναι η εποχή των μπαχαρικών και μυρωδικών. Τι πρέπει να εντάξουμε στην κουζίνα μας;
Τα μπαχαρικά-μυρωδικά έχουν μεγάλες ποσότητες φαινολών, άρα και πλήθος αντιοξειδωτικών με ισχυρότατες αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Επίσης μην ξεχνάτε ότι νοστιμίζουν τα φαγητά μας και δεν προσθέτουν θερμίδες. Τα πιο γνωστά αντιοξειδωτικά είναι: το γαρίφαλλο, το μπαχάρι, η κανέλα Κεϋλάνης, το φασκόμηλο, η μαντζουράνα, το δενδρολίβανο, το μαύρο πιπέρι, το πιπέρι καγιέν, η ρίγανη, ο κουρκουμάς και το τζίντζερ.

Το άρθρο γράφτηκε από την Εμμανουέλα Φωτεινού Βιολόγο-Κλινική Βιοχημικό για το Αθηνόραμα

Πηγή: Αθηνόραμα


Η Εμμανουέλα Φωτεινού είναι Βιολόγος και αποφοίτησε από το τμήμα Θετικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Οι μεταπτυχιακές της σπουδές συνεχίστηκαν στο Βιολογικό Αθήνας όπου απέκτησε με Άριστα τον τίτλο της κλινικής Βιοχημικού με εξειδίκευση στη Μοριακή Διαγνωστική. Η κατεύθυνση που εξειδικεύτηκε είναι αυτός της κλινικής βιοχημείας και της έρευνα στον καρκίνο. Παράλληλα ασχολήθηκε με την προληπτική Ιατρική βασισμένη στη διατροφή παίρνοντας πιστοποίηση από το University of California San Francisco. Η πρακτική εφαρμογή της ολιστικής προσέγγισης σε θέματα υγείας βασισμένα στη διατροφή συμπληρώθηκε με ιδιωτικό διετές πτυχίο για τη λήψη του τίτλου του Σύμβουλου Διατροφής. Είναι ιδιοκτήτρια από το 2014 του Πρότυπου Κέντρου Ευεξίας στο κέντρο της Αθήνας και παρέχει συμβουλές βελτίωσης της υγείας και της εικόνας μας βασισμένες σε αλλαγές της διατροφής μας που οδηγούν σε ορθότερη βιοχημεία του σώματος μας. Στο χώρο της παρέχονται συμβουλές για θέματα που αφορούν την οστεοπόρωση , τον πονοκέφαλος , τη μυϊκή ενδυνάμωση , το λεμφοίδημα ,την αντιγήρανση, την ενεργοποίηση του μεταβολισμού στη κλιμακτήριο , την τόνωση του ανοσοποιητικού, την απώλεια βάρους , την ενυδάτωση , την λεμφική αποσυμφόρηση , την ευεξία και την πνευματική τόνωση, την αποτοξίνωση και όχι μόνο. Έχει συμμετάσχει σε πληθώρα συνεδρίων ως ομιλήτρια και έχει δημοσιεύσει σε διεθνή περιοδικά. Ασχολείται με την αρθρογράφηση σε ηλεκτρονικά περιοδικά με θέματα που αφορούν τη διατροφή και την υγεία . Εργάζεται επιπλέον ως σύμβουλος ευεξίας σε αθλητικούς ομίλους καθώς και σε φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης για την σωστή καθοδήγηση των νέων. Διοργανώνει πληθώρα βιωματικών εργαστηρίων για τη διαχείριση του φαγητού και έχει ένα ευρύ πλαίσιο συνεργατών για τη συμπληρωματική αντιμετώπιση ειδικών θεμάτων που αποτελείται από πολλές ειδικότητες όπως φυσικοθεραπευτή , ψυχολόγο , νοσηλευτή , αισθητικό κ.α.

INSTAGRAM FEED